Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle lyan ha trott nåt sånt redan då? :confused:
fråga inte mig! Men det var det enda jag typ kunde komma på som kunde få dem att tycka att det vore en bra idé att käka LenaH , för annars var ju risken stor att hon skulle bli spöke som käkad god( jag förutsätter att de försökte undvika att käka fårulven) - det var ju inte så svårt att lista ut tycker jag......

Om man ska bredda sig lite så kanske vi bör prata om de som vi inte har diskuterat så mycket än och som varit ganska anonyma. Derring-Do, Habina, Artline, Niyama, Snurrfian och cirkus har väl inte diskuterats så mycket, vad tror vi om dem?

edit: tog bort röstlistan som jag tyckte var onödig att ha med.

fråga inte mig! Men det var det enda jag typ kunde komma på som kunde få dem att tycka att det vore en bra idé att käka LenaH , för annars var ju risken stor att hon skulle bli spöke som käkad god( jag förutsätter att de försökte undvika att käka fårulven) - det var ju inte så svårt att lista ut tycker jag......
Vad var inte svårt att lista ut? Jag trodde nog inte att en bybo skulle väckas så tidigt. De kan ju hur som helst anse att hon gör mindre skada som spöke än som skrivande i leken.

12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

För att inte börja med en klassisk - fastna i ett snävt resonemang så tänker jag släppa tankarna om de sista rösterna. Jag funderar på om inte lyan redan röstat när det börjar dra i hop sig - de har ingen möjlighet att låta någon annan lyamedlem hjälpa till och lägga en röst på någon som redan har två röster eftersom den enda som hade det när Misti ändrade sin röst var hon själv.

Om jag dessutom utgår från att bollen__ inte röstade på en kollega och att Misti inte ändrade röst till en kollega så lämnar det

Niyama
Snurrfian
Ingen av dessa två kände till lyan om de är ulvar/onda - så de två har i allafall inte alibiröstat medvetet och Snurris röst på Misti säger nada.

BSF
Ileo
Derring_Do
Habina
Artline

Om man ska bredda sig lite så kanske vi bör prata om de som vi inte har diskuterat så mycket än och som varit ganska anonyma. Derring-Do, Habina, Artline, Niyama, Snurrfian och cirkus har väl inte diskuterats så mycket, vad tror vi om dem?

edit: tog bort röstlistan som jag tyckte var onödig att ha med.
Nu när jag såg cirkus inlägg så insåg jag ju att jag glömt Blacksmithfarm, får lägga till henne i frågan.

Vad var inte svårt att lista ut? Jag trodde nog inte att en bybo skulle väckas så tidigt. De kan ju hur som helst anse att hon gör mindre skada som spöke än som skrivande i leken.
Eftersom den som är superspökväckare inte kan veta när den själv dör så är det väl väldigt logiskt att väcka den första goda som dött? Iom att jag själv hade den rollen förra gången det begav sig så vet jag att det var så jag tänkte då iaf -för tänk vad trist om du haft förmågan att ge goda en så bra chans och du väntade med att väcka en god - för vad? Att nån med info ska dö sedan? Nä - risken är ju stor att du själv dör innan du hinner väcka någon tycker jag - som sagt allt utifrån hur jag själv resonerade förra gången

Eftersom den som är superspökväckare inte kan veta när den själv dör så är det väl väldigt logiskt att väcka den första goda som dött? Iom att jag själv hade den rollen förra gången det begav sig så vet jag att det var så jag tänkte då iaf -för tänk vad trist om du haft förmågan att ge goda en så bra chans och du väntade med att väcka en god - för vad? Att nån med info ska dö sedan? Nä - risken är ju stor att du själv dör innan du hinner väcka någon tycker jag - som sagt allt utifrån hur jag själv resonerade förra gången

Fast nu är det ju dagDL som väntar härnäst, och om inte väckaren är upptagen hela kvällen så hinner den ju se om den ligger i riskzonen. Men jag tror det blivit populärt på senare tid att väcka så fort som möjligt? Tidigare var det mer "vänta på roll med någon info", men det finns ju inte heller så många roller med så mycket info i denna lek.

men det finns ju inte heller så många roller med så mycket info i denna lek.
lite så var det jag kände innan- och därför inte tyckte att det var så konstigt att den första goda som dog blev väckt - det var ju uppenbart att det var just LenaH som vart väckt också iom att hon är den enda goda som dött så här långt .

Ang. käket: Om det fanns nån tanke med just LenaH så tror jag det är för att de kände sig mest säkra på att hon inte var fåret, så på det viset är det ju intressant att kolla vad hon skrivit. Annars tror jag bara det var det vanliga, det är populärt att käka LenaH eller mig (finns risk att LenaH själv kanske inte tycker hon blir käk så ofta jag som tycker, vi verkar ha olika tidsperspektiv :p).

Ang. käket: Om det fanns nån tanke med just LenaH så tror jag det är för att de kände sig mest säkra på att hon inte var fåret, så på det viset är det ju intressant att kolla vad hon skrivit. Annars tror jag bara det var det vanliga, det är populärt att käka LenaH eller mig (finns risk att LenaH själv kanske inte tycker hon blir käk så ofta jag som tycker, vi verkar ha olika tidsperspektiv :p).
Jo, senast i förrförra leken! :mad:

Som neutral letar Diana efter Nyckeln, och om hon vid lekens slut har fått tag i den kammar hon hem segern. Diana kan få tag i nyckeln genom att delta i en lynch för innehavaren av nyckeln, även genom att med hjälp av ficktjuvens krafter käka den som innehar Nyckeln.
Fattar jag rätt: om Diana är neutral får hon nyckeln om hon deltar i lynchen av innehavaren, eller snor ett käk och käkar innehavaren? Men om hon valt sida lottas det då bland de som deltagit i lynchen eller käkandet av innehavaren?

1. Goda vinner när alla onda är döda, onda vinner när ulvarna är fler än goda.
Så leken fortsätter även om bara fåret och/eller ev. en ond Diana är vid liv av de onda?

Vinstvillkor: 1. Goda vinner när alla onda är döda, onda vinner när ulvarna är fler än goda. 2. Om Diana har fått tag i Nyckeln innan lekens slut kammar hon hem segern.

Leken fortsätter även om Diana får tag i Nyckeln tidigt. Det är vid lekens slut (ulvar fler än goda/alla onda döda) som det uppdagas vem som vunnit. Om Diana får tag i Nyckeln och förolyckas innan lekens slut - försvinner Nyckeln med henne, och Diana kommer kamma hem vinsten även om hon inte längre lever.
Jag vill uppmärksamma alla på detta vinstvilllkor och även LLs förtydligande att :

Diana blir ficktjuv oavsett vilken sida hon väljer. Spioninfo kommer skickas ut till en eller två deltagare (Vid en lottas det bland båda lagen, annars lottas infon bland en på var sida. LL bestämmer. Spioninfon lottas efter första NattDL.)
Så ingen glömmer bort detta!

Har precis hunnit hem, ska försöka starta om hjärnan och sätta mig in i leken så snart jag ätit, så ingen behöver efterlysa mig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar