Eftersom Q inte hunnit ställa frågor om rollerna så gör jag det
Slutligen - jag kan inte se att hur nyckeln vandrar vidare, jag antar att LL lottar??
Antar att Nick får sia första gången i natt?Nick Burkhardt -
Nick är första innehavaren av Nyckeln. Han är även Siarlärling: Siarlärlingen kan sia varannan natt, och får i sina sior veta om deltagaren är god/ond.
Antar att detta fungerar som "självmordsbombaren", dvs att den som spöket kastar bomben mot dör och spöket försvinner oxå?Rosalee Calvert - Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.
Ulvarna fick veta om varandra innan lynchen igår, innebär det att även svarta fåret fick veta vilka ulvarna var innan DL?Kapten Sean Renard - Svart får: Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.
När nyckeln vandrar vidare till nästa person, innebär detta att nyckelns förmåga är intakt hela tiden? Dvs om ngn har nyttjat en förmåga innan nyckeln går vidare, så är inte den förmågan förbrukad utan den nya innehavaren får alla förmågor intakta?Innehavaren av nyckeln har en viss kraft. Denne kan vid ett tillfälle avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Den kan även avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.
Slutligen - jag kan inte se att hur nyckeln vandrar vidare, jag antar att LL lottar??