Coola just för att de inte bryr sig.Men du valde dem som coolaste, inte läskigaste?
Jag gillar dem dock inte även om jag inte är rädd för dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Coola just för att de inte bryr sig.Men du valde dem som coolaste, inte läskigaste?
Jag är alldeles för mycket fatalist för att hålla på och försöka hitta andra onda när ingen vet.Nä inte lika mycket faktiskt på häströsterna just för att det var så tydligt och det är första DL även för mig men försökte hitta något som faktiskt skulle kunna stämma, fånigt eller inte
tillägg : varför skulle kunna vara just för att undvikas att lyakamrater röstade på en annan ond tex?
Mycket möjligt , men man ska aldrig säga aldrig....Nog för att jag tycker det är vettigt att försöka hitta annat än OT att rösta efter, men jag är med LenaH där, varför skulle någon försöka vinka? Tror du ens ulvarna tänkte så långt som till DL, och att riskera att avslöjas med svaret på frågan? Det är väl vid det här laget ganska välkänt att de svaren används som motiveringar i första DL, så då borde man väl snarare tänka tvärtom som ond, undvika att få röster på sig?
Coola just för att de inte bryr sig.
Jag gillar dem dock inte även om jag inte är rädd för dem.
Hm, det här känns misstänksamt tycker jag. "hitta andra onda" det tycker jag tyder på att LenaH kan vara ond själv. Eller så syftar hon på hur hon skulle agera om hon var ond, men ändå...Jag är alldeles för mycket fatalist för att hålla på och försöka hitta andra onda när ingen vet.
Nä, jag orkar inte uttrycka mig med både hängslen och livrem längre helt enkelt.Hm, det här känns misstänksamt tycker jag. "hitta andra onda" det tycker jag tyder på att LenaH kan vara ond själv. Eller så syftar hon på hur hon skulle agera om hon var ond, men ändå...
Äsch, vafan, nu glömde jag ju att någon skulle dö först
Väljer Diana att spela för egen vinnings skull får hon ficktjuvens egenskaper och kan inför varje DagDL bestjäla en annan deltagare. Diana får veta direkt efter DL vad som bestulits och kan använda förmågan följande natt. Den bestulne får även veta att dess förmåga har blivit snodd.
Varje deltagare kan bli bestulen en gång, och käket kan bli bestulet en gång
Sorry! Men se det från ljusa sidan, det kan bara bli bättreJag tänker hålla dig personligt ansvarig för min uteblivna nattsömn.
Äsch, jag visste att jag missade någon väsentlig info om den rollen, och andra roller också för den delen. Det är lite sent nu, men jag kommer uppdatera imorgon i god tid innan DagDL om jag inte hinner till NattDL redan.Detta betyder alltså att om Diana väljer att spela för sig själv så kommer det upptäckas av den som blir bestulen? Däremot om hon väljer sida så har hon inte ficktjuvens egenskaper?
Kanske @Snurrfian eller @LenaH kan peta in detta på förstasidan nånstans?ROLLISTAN:
Nick Burkhardt - Nick är polis och en Grimm. På grund av hans krafter som Grimm kan han se saker som vanliga människor inte kan. Han kan se Wesen, människor som kan anta en form av ett djur eller en varelse.
I åratal har olika Grimm jagat och dödat Wesen av alla dess slag, men Nick är annorlunda. Han dödar bara om han måste. Tack vare hans goda sida har han fått flera som stöttar honom i hans engagemang att hålla Royals och övriga anhängare borta från Nyckeln. En nyckel bland flera som leder till en stor skatt.
Nick är första innehavaren av Nyckeln. Han är även Siarlärling: Siarlärlingen kan sia varannan natt, och får i sina sior veta om deltagaren är god/ond.
Trubel - Trubel är relativt ny i gänget och även hon är en Grimm. Hennes uppväxt har varit tuff, med många inlåsningar när folk trott att hon varit psykisk sjuk eller galen för att hon "ser saker som inte finns". Trubel har aldrig i sitt liv haft någon som förstått henne, vilket har gjort att hon hållit sig i rörelse och inte stannat för länge på en plats. Tills hon träffade Nick var hon hemlös, men bor numera under hans och hans flickväns tak.
Välsignad: Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hon attackeras igen.
Juliette Silverton - Juliette är Nicks före detta flickvän. Deras uppbrott var av den mindre lyckade sorten, men de har numera hittat tillbaka till varandra som vänner. Juliette är väl insatt i Grimvärlden och vad för faror som lurar där. Hon stöttar Nick till fullo.
Röstfifflare: Har varje dag en extra röst att dela ut. Röster PMas till LL innan DagDL.
Monroe - Monroe är den första Wesen Nick mötte efter att han fick reda på att han var en Grimm. Från dag ett har Monroe, mer eller mindre frivilligt, hjälpt Nick i hans jakt att stoppa Wesen som utgör ett hot mot andra människor. Det var även tack vare Nick som Monroe träffade sin blivande fru, Rosalee. Numera är Nick och Monroe väldigt goda vänner.
Drake: Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv.
Rosalee Calvert - Rosalee är även hon en Wesen, och är tillsammans med Monroe. Rosalee driver ett slags apotek för Wesen med Monroe. Ofta när Nick har ett Wesenproblem, är Rosalee en bra källa att söka hjälp hos; med sina receptböcker att bota en förgiftning, eller med sin breda erfarenhet av vilka olika slags Wesen det finns i världen.
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.
Adalind Schade – Adalind är Nick’s nya flamma. De har även barn ihop. Adalind är väldigt mån om att hennes familj ska må så bra som möjligt och vara utom fara. Hon älskar dessutom Nick och gör allt för honom.
Ängel: Får varje natt skydda en deltagare. PM:ar LL innan NattDL.
Hank Griffin, Wuu och andra av Nicks vänner – Nick stöter på en del som vill följa honom. Hank och Wuu är två av dessa, och de är även Nicks kollegor i polisbranschen. De hjälper samtliga till så mycket de bara kan.
Bybor: Har inga specialförmågor.
Kapten Sean Renard - Kaptenen är Nick, Hank och Wu's överordnade. Han är även en Wesen; en Royal. Royals är en av de mäktigaste Wesen som finns, och därför har det blivit en aningens turbulent när Sean Renard tycker att Nick ska spärras in alternativt dö.
Svart får: Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.
Verrat - Verrat jobbar för Kapten Sean Renard och andra högt uppsatta Wesen. Verrat är en typ av Wesenmaffia. De är otroligt tuffa att ha att göra med och Nick m.fl. får se upp.
Ulvar: Verrat kan käka varje natt. De skickar PM till LL innan NattDL.
Diana – Diana är dotter till Adalind Schade och Kapten Sean Renard. Detta gör att hon är en blandning av de två mäktigaste Wesen som finns; Hexenbiest och Royal. Diana har helt otroliga förmågor, likt ren magi. Hon kan bland annat få folk att handla utifrån de önskemål hon själv har, istället för deras egen vilja. Vilket inte alltid är helt populärt.
Som det barn hon är, är hon fortfarande påverkbar, men hon har även en egen vilja. Frågan är om hon vill leva sitt liv med sin mamma Adalind, sin pappa Kapten Sean Renard, eller om hon vill gå sin egen väg och göra vad hon känner för?
Diana kan välja vilken sida hon vill spela på, ond, god eller neutral. Hon har till dag DL 1 att bestämma sig.
Väljer Diana att spela för egen vinnings skull får hon ficktjuvens egenskaper och kan inför varje DagDL bestjäla en annan deltagare. Diana får veta direkt efter DL vad som bestulits och kan använda förmågan följande natt. Den bestulne får även veta att dess förmåga har blivit snodd.
Varje deltagare kan bli bestulen en gång, och käket kan bli bestulet en gång.
Som neutral letar Diana efter Nyckeln, och om hon vid lekens slut har fått tag i den kammar hon hem segern. Diana kan få tag i nyckeln genom att delta i en lynch för innehavaren av nyckeln, även genom att med hjälp av ficktjuvens krafter käka den som innehar Nyckeln.
Om Diana istället väljer att verka för goda eller onda sidan släpper hon tankarna om att få tag i nyckeln och spelar istället för sitt lags vinst. Nyckeln kan alltså inte användas för vinst om Diana inte väljer att spela solo.
Oavsett vilken sida Diana väljer att spela kan hon 1) överleva en ulvattack och 2) visas som bybo i sior.
Nyckeln har mest makt om Diana väljer att spela solo. Den ger henne då säker vinst om hon hittat den i slutet av leken. Nyckeln kan inte användas av någon annan för detta ändamål, och inte heller för Diana om hon väljer att spela för onda eller goda sidan.
Innehavaren av nyckeln har en viss kraft. Denne kan vid ett tillfälle avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Den kan även avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.
@LenaH har fixat det!Kanske @Snurrfian eller @LenaH kan peta in detta på förstasidan nånstans?