Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
och att @Blacksmithfarm röstar på mig fastän jag precis grattat henne på hennes födelsedag, tack den den lixom :meh:
;):D:p
Haha, skulle jag gå efter det så tror jag inte att jag kan rösta på någon idag:p

Jag kom hem senare än jag trodde men har iallafall hunnit skumma leken nu, dock inte blivit så väldigt klok av det. Jag reagerade lite på att Blacksmithfarm fattat att ulvarna inte kände till varandra än när varken jag eller Niyama (som är mycket mer rutinerad ulvlekare än jag) fattat det. Det skulle ju kunna bero på att Bsf är ulv och därför visste det :cautious: (eller så är hon bara smartare än mig :D).

Men bsf var med i första grimm leken. Då fungerade det likadant att ulvarna inte kände till varandra i början.

Tänkte också den tanken men vad jag förstått har det varit så i en lek tidigare, och det kanske BSF har koll på.

Stämmer att jag var med förra gången och antog att det var lika som då.

Jag behöver rösta och jag känner mig helt lost. Men det jag hittills reagerat på är nog ändå Ileo - det kom en hel del frågor och teorier innan miniuppdateringen, men sen när rösten kom så var den väldigt OT-baserad - känns som en som först

cirkus röstar på Ileo

Hon är inte med (kommentar till P att Mirtai inte är med)
Förstår din röst, men grejen var ju att jag inte kom fram till något med mina funderingar. Därför kände jag att det var bäst att bara ta någon där jag fortfarande kände att jag kunde ge en hyfsad motivering bakom rösten innan alltför många röster lagts och jag blev tvungen att lägga en mer avgörande röst (andraröst).

DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed
19:48 Mistimed röstar på cirkus
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed

20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21.15 Artline röstar på DD
21.19 cirkus röstar på Ileo
21.23 LenaH röstar på Habina

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 1
DD 1
Habina 1
Ileo 1

Du missade cirkus @LenaH :)
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 1
DD 1
Habina 1
Ileo 1

Du missade cirkus :)

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 1
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 1
DD 1
Habina 1
Ileo 1
Nä. :p

Mistimed ändrar röst till Paddington

För att försöka rädda mig själv och för att hon slarvläser så pass att hon till och med röstar på någon som inte är med. :p Sitter man i lyan behöver man inte ha så bra koll på övriga spelare tänker jag!

hm lyckades somna oväntat för ett par timmar sedan :o
Tur att :love: ringde och väckte mig annars vete fabian hur länge jag sovit O_o
har bara snabbt hunnit läsa igenom vad som skrivits , och det har ju varit lugnt fram till för en liten stund sedan egentligen. Och sedan ägnat mig åt att skriva ihop lite teorier och funderingar

@Derring-Do var ju inte med i den förra grim-leken som hon höll i förra gången där ingen heller visste mer än vilken sida man var på innan DL1- men vi som var det vet att det var så den gången - att ulvarna inte visste vilka de andra ulvarna var så jag tycker inte att det är fullt lika skumt att @Blacksmithfarm utgick från det i sina tankar tidigare idag .(ser att det är fler som har påpekat det)
Dock behöver det ju inte för den delen betyda något angående vilken sida DD är på heller
LenaHs val av coola/läskiga djur fångade min uppmärksamhet pga att hon valde älg som coolaste djur när Artline valt Älgloppor som de läskigaste . Sedan velar hon mellan två djur med ögon som är uttyckslösa. Hajar , som jag valde, och Krokodil som cirkus valde ; hon väljer sedan krokodil . Den tanken jag får här att det är hela tre alternativ som kan knytas till andras val och funderar på om det är ett sätt att knyta kontakt med andra onda?(vid den tidpunkten så visste ulvarna inte om varandra) Eller så betyder det ingenting

Sedan så har jag en annan fundering ang det att ulvarna nu vet om varandra så måste det ju med automatik betyda att även den som är ond utanför lyan nu vet att den har just den onda rollen iom att den ju inte sitter i lyan nu (efter miniuppdateringen alltså)
just nu så är det bara Mistimed som har två röster på sig när jag skriver detta , den andra rösten lägger bollen__ och hon hade ju själv fått en röst precis innan och skulle inte kunna delta så mycket ikväll så kanske valde hon en av de som hade en röst för att se till att någon hade mer röster än henne själv? Svårt att veta med vilka bakgrundstankar dock.
Hittills väldigt spretig röstning med väldigt många uddaröster.....lite typiskt för en första DL

Paddington sticker ut med att rösta på en person som inte ens deltar O_o men samtidigt är Paddis själv en av de med en röst på sig så om hon vore i lyan så skulle det väl vara smartare att lägga en andraröst på någon annan kanske- men noterat är det såklart

Men för att ta fasta på det enda som jag riktigt funderar över om det kan vara en teori som har bäring så väljer jag att rösta så här :

quarter4ever röstar på LenaH
då jag tror att hon kan ha försökt connecta med flera genom sina val, och funderingar på val . dessutom till mig, Artline och cirkus som kanske skulle kunna snappa något dyligt om vi var onda=(återigen dessa tankar baserat på att lyan inte kände till varandra vid obligatoriska frågan)

Jag håller inte med cirkus om att det är skumt att Ileo kommer med teorier och sen röstar efter "OT", jag upplevde inte hennes tankar som nåt pekande åt nåt håll utan mer just tankar och funderingar. Så därför tycker jag att cirkus röst är lite udda.

Hedinn röstar på cirkus

Jag håller inte med cirkus om att det är skumt att Ileo kommer med teorier och sen röstar efter "OT", jag upplevde inte hennes tankar som nåt pekande åt nåt håll utan mer just tankar och funderingar. Så därför tycker jag att cirkus röst är lite udda.

Hedinn röstar på cirkus
Är det alla dina tankar?
Det som jag reagerade på var att hennes tankar tog så abrupt slut.

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)

21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

Hedinn 1
Mistimed 2

Paddington 2
bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 2
Derring-Do 1
Ileo 1
Habina 1
cirkus 1

21.29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21.29 quarter4ever röstar på LenaH
21.29 Hedinn röstar på cirkus

Mistimed 2
Hedinn 1
Cirkus 1
Paddington 2
Bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 2
DD 1
Habina 1
Ileo 1

Åh - jag såg inte att Mistimed räddade mig från lottning genom att ändra röst - det betyder att jag antagligen får leva en stund till och jaga efter Hedinn (jag har inte glömt förra leken O_o)

hahaha, jisses - det är nackdelen med att vara stressad å bara kika på inläggslistan och läsa inläggen å inte samtidigt kika på deltagarlistan...

eftersom LL har ändrat DL (tack för det :) )så ändrar jag min röst till @bollen__ utifrån mitt tidigare inlägg #132 där jag velade mellan henne och Mirtai

Paddington röstar på bollen__

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar