Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1 Kl 21:30
12:44 Niyama röstar på Hedinn
14:37 Snurrfian röstar på Mistimed

(19:48 Mistimed röstar på cirkus)
20:06 Blacksmithfarm röstar på Paddington
20:14 Ileo röstar på bollen__
20:31 bollen__ röstar på Mistimed
20:46 Derring-Do röstar på Blacksmithfarm
20:56 Habina röstar på LenaH
21:15 Artline röstar på Derring-Do

(21:16 Paddington röstar på Mirtai)
21:19 cirkus röstar på Ileo
21:23 LenaH röstar på Habina
21:29 Mistimed ändrar röst till Paddington
21:29 quarter4ever röstar på LenaH
21:29 Hedinn röstar på cirkus

Hedinn 1
Mistimed 2

Paddington 2
bollen__ 1
Blacksmithfarm 1
LenaH 2
Derring-Do 1
Ileo 1
Habina 1
cirkus 1

:confused: skumt hann inte se att det kommit några nya inlägg innan jag postade min lista (varken notis eller att det syntes längst ner efter senaste inlägget) jaja.....

hahaha, jisses - det är nackdelen med att vara stressad å bara kika på inläggslistan och läsa inläggen å inte samtidigt kika på deltagarlistan...

eftersom LL har ändrat DL (tack för det :) )så ändrar jag min röst till @bollen__ utifrån mitt tidigare inlägg #132 där jag velade mellan henne och Mirtai

Paddington röstar på bollen__
fast jag tror inte att LL ändrade DL-tiden utan bara när uppdateringen skulle komma? Eller?

hm lyckades somna oväntat för ett par timmar sedan :o
Tur att :love: ringde och väckte mig annars vete fabian hur länge jag sovit O_o
har bara snabbt hunnit läsa igenom vad som skrivits , och det har ju varit lugnt fram till för en liten stund sedan egentligen. Och sedan ägnat mig åt att skriva ihop lite teorier och funderingar

@Derring-Do var ju inte med i den förra grim-leken som hon höll i förra gången där ingen heller visste mer än vilken sida man var på innan DL1- men vi som var det vet att det var så den gången - att ulvarna inte visste vilka de andra ulvarna var så jag tycker inte att det är fullt lika skumt att @Blacksmithfarm utgick från det i sina tankar tidigare idag .(ser att det är fler som har påpekat det)
Dock behöver det ju inte för den delen betyda något angående vilken sida DD är på heller
LenaHs val av coola/läskiga djur fångade min uppmärksamhet pga att hon valde älg som coolaste djur när Artline valt Älgloppor som de läskigaste . Sedan velar hon mellan två djur med ögon som är uttyckslösa. Hajar , som jag valde, och Krokodil som cirkus valde ; hon väljer sedan krokodil . Den tanken jag får här att det är hela tre alternativ som kan knytas till andras val och funderar på om det är ett sätt att knyta kontakt med andra onda?(vid den tidpunkten så visste ulvarna inte om varandra) Eller så betyder det ingenting

Sedan så har jag en annan fundering ang det att ulvarna nu vet om varandra så måste det ju med automatik betyda att även den som är ond utanför lyan nu vet att den har just den onda rollen iom att den ju inte sitter i lyan nu (efter miniuppdateringen alltså)
just nu så är det bara Mistimed som har två röster på sig när jag skriver detta , den andra rösten lägger bollen__ och hon hade ju själv fått en röst precis innan och skulle inte kunna delta så mycket ikväll så kanske valde hon en av de som hade en röst för att se till att någon hade mer röster än henne själv? Svårt att veta med vilka bakgrundstankar dock.
Hittills väldigt spretig röstning med väldigt många uddaröster.....lite typiskt för en första DL

Paddington sticker ut med att rösta på en person som inte ens deltar O_o men samtidigt är Paddis själv en av de med en röst på sig så om hon vore i lyan så skulle det väl vara smartare att lägga en andraröst på någon annan kanske- men noterat är det såklart

Men för att ta fasta på det enda som jag riktigt funderar över om det kan vara en teori som har bäring så väljer jag att rösta så här :

quarter4ever röstar på LenaH
då jag tror att hon kan ha försökt connecta med flera genom sina val, och funderingar på val . dessutom till mig, Artline och cirkus som kanske skulle kunna snappa något dyligt om vi var onda=(återigen dessa tankar baserat på att lyan inte kände till varandra vid obligatoriska frågan)
Men varför försöka connecta öht? Lyan visste ju att de skulle få reda på varandra efter DL ändå och nu fick de ju det redan innan så varför skulle jag göra så?
Jag funderade allvarligt på att ta nåt djur som ingen annan gjort bara för att slippa sånt här när det ändå inte skulle kunna tolkas som att någon försökte få kontakt men tyckte nog att det var lite väl fånigt.

Du reagerar inte på alla häströstare?

hahaha, jisses - det är nackdelen med att vara stressad å bara kika på inläggslistan och läsa inläggen å inte samtidigt kika på deltagarlistan...

eftersom LL har ändrat DL (tack för det :) )så ändrar jag min röst till @bollen__ utifrån mitt tidigare inlägg #132 där jag velade mellan henne och Mirtai

Paddington röstar på bollen__

jag uppfattade det inte som ändrad DL utan bara ändrad tid för uppdatering

äsch då, well well, oavsett så har ni fått vilken jag skulle ha röstat på istället.
fast jag tror inte att LL ändrade DL-tiden utan bara när uppdateringen skulle komma? Eller?

Och efter den här leken får jag nog lägga ner min ulvlekskarriär, jag har bevisligen inte skallen med mig för det.. eller tiden...

Men varför försöka connecta öht? Lyan visste ju att de skulle få reda på varandra efter DL ändå och nu fick de ju det redan innan så varför skulle jag göra så?
Jag funderade allvarligt på att ta nåt djur som ingen annan gjort bara för att slippa sånt här när det ändå inte skulle kunna tolkas som att någon försökte få kontakt men tyckte nog att det var lite väl fånigt.

Du reagerar inte på alla häströstare?
Nä inte lika mycket faktiskt på häströsterna just för att det var så tydligt och det är första DL även för mig men försökte hitta något som faktiskt skulle kunna stämma, fånigt eller inte :p

tillägg : varför skulle kunna vara just för att undvikas att lyakamrater röstade på en annan ond tex?

inte ok! :mad:

SL383294.jpg

Siri ville helst sitta på axeln eller vara under tröjan, satt gärna på axeln under promenader eller tågresor (såhär några år senare kan jag inte förstå att ingen sa nåt? :confused: ). Kunde pussas på munnen för godis också. Urmysig var hon. :love:

SL383323.jpg

Bea var lite blygare och lite nervösare av sig, blev skrämd för minst lilla. Men satte man ner handen platt mot golvet med handflatan upp kom hon springandes och klättrade upp. :love:

@Snurrfian också, titta! De är ursöta!

Edit: eller ja, de var ursöta. Det där var 10 år sen... :p
Jag är inte övertygad... :cautious: Å andra påminner det mig om en klasskompis som hade tamråttor och hade med sig en på lektion, och lärarens min mitt under lektionen när hen får syn på råttan på klasskompisens axel och väser: "*klasskompis namn* bli inte rädd nu men det sitter en råtta på dig" Varpå klasskompisen pussar råttan :rofl: Det ska sägas att det var ett naturbruksgymnasium och vi var i stallets lektionssal när det utspelade sig. :angel:

Mistimed ändrar röst till Paddington

För att försöka rädda mig själv och för att hon slarvläser så pass att hon till och med röstar på någon som inte är med. :p Sitter man i lyan behöver man inte ha så bra koll på övriga spelare tänker jag!
Faaast om jag var med i lyan borde jag väl ha bättre koll - isf hade jag ju haft kolleger som kunde påpeka det för mig. Och varför skulle jag vilja dra till mig blickar genom att rösta på någon som inte är med i leken?

Faaast om jag var med i lyan borde jag väl ha bättre koll - isf hade jag ju haft kolleger som kunde påpeka det för mig. Och varför skulle jag vilja dra till mig blickar genom att rösta på någon som inte är med i leken?
Har ingen åsikt om huruvida du är i lyan eller ej, men det har ju mer än en gång visat sig att kollegor inte alltid är så bra på att påpeka tabbar.

Är det meningen att vi ska få en rollista nu efter 22? Nån som har koll? Ligger i sängen och kämpar för att hålla mig vaken.

Nä inte lika mycket faktiskt på häströsterna just för att det var så tydligt och det är första DL även för mig men försökte hitta något som faktiskt skulle kunna stämma, fånigt eller inte :p

tillägg : varför skulle kunna vara just för att undvikas att lyakamrater röstade på en annan ond tex?
Nog för att jag tycker det är vettigt att försöka hitta annat än OT att rösta efter, men jag är med LenaH där, varför skulle någon försöka vinka? Tror du ens ulvarna tänkte så långt som till DL, och att riskera att avslöjas med svaret på frågan? Det är väl vid det här laget ganska välkänt att de svaren används som motiveringar i första DL, så då borde man väl snarare tänka tvärtom som ond, undvika att få röster på sig?

jag måste hoppa in i duschen och just nu känner jag mig helt lost. Men utifrån ovanstående tankar som jag skrev precis så har onda sidan mest att förlora i denna röstning och det gör att jag väger mellan @bollen_ som lägger en andra röst (kan vara för att skydda sin sida och inte bara sig själv) och @Mirtai som bara skrivit två inlägg så här långt å kommer vara den enda som väljer sina djur efter att lyan har fått veta vilka som ingår i den.

Det gör att det väger över för Mirtai idag

Paddington röstar på Mirtai

:angel::D:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar