Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag fortsätter på det här inlägget -

Snurrfian och hennes inlägg mellan Dag och NattDL är helt klart en möjlig vinkning - den är inte till en specifik ulv som BSF vill ha Paddis inlägg till - det gör att om någon av de inläggen mellan Dag och NattDL är en vinkning så stämmer Snurris inlägg mer. Jag tror inte att Paddi (även om ringrosten finns där ) hade röjt både sig och en kollega som BSF vill få det till. Jag är lite skeptisk till BSF pga detta - medan Hedinn faktiskt styrkt sina aktier.

Sen så är det resten -

Habina röstar på DD - utan att egentligen teoria om nånting

Och så postas detta från Ileo mitt i mitt inläggande och jag vill kommentera direkt. Så det är skumt att jag med en timme kvar inte har hunnit teoria om alla? Vilka andra än mig har du teoriat om? Ingen. Jag hade hoppats på lite substans fr¨ån dig idag och allt som kommer är ett ynka inlägg med bara teorier och klipp från mig - ser nästan ut som en som låtsas sia och åtminstone en till måste ju veta att så inte är fallet ;) Nästan komiskt att hon anser att jag smyger i kulissen

Artline - är ytterligare en som inte kommit med många funderingar idag - jag tycker det är skumt med alla dessa som håller korten så nära bröstet och inte blottar sig alls

Även DD har hittills lyst med sin frånvaro.

Niyama kommer som vanligt med instick och frågor - däremot inget som får mig att reagera jättemycket, men hon har absolut inget frikort
Fast jag tycker inte riktigt du har teoriat om någon innan det här inlägget? Om du har det får du gärna säga vilket/vilka inlägg för jag måste ha missat dem i så fall. Jag tycker inte det är så konstigt att folk inte har hunnit teoria i slutet men grejen var ju att du varit med väldigt mycket i tråden så jag tycker att det borde finnas lite teoriande från dig innan slutet? Sen har jag ju faktiskt försökt teoria om Hedinn, quarte4ever, Paddington och bollen_ också. Jag är beredd att ändra röst om det dyker upp något mer misstänksamt och jag är fortfarande osäker på om jag inte borde rösta på Hedinn istället.

Diana blir ficktjuv oavsett vilken sida hon väljer. Spioninfo kommer skickas ut till en eller två deltagare (Vid en lottas det bland båda lagen, annars lottas infon bland en på var sida. LL bestämmer. Spioninfon lottas efter första NattDL.)

Detta betyder alltså att den enda spioninfon som kommer är vilken sida som Diana har valt?

Det kan ju ha frågats nån annanstans - men om Diana väljer att spela ond - är hon utanför lyan då? Och i så fall har hon någon vetskap om de andra onda?

Vilken tid är dl? @Sasse ? Jag hoppas att det är 21:30 för jag har inte haft möjlighet att kolla leken under efm kvällen och egentligen inte nu heller.. :crazy:

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. Det är lite för många deltagare och för mycket text att hålla ordning på, det kunde varit jag som röstade på någon som inte var med i leken.. :p

Jag tycker att det är "enklast" att fundera kring röslistan när det är gröt i hjärnan och utifrån den fick jag ju en tanke om att det kunde vara räddningsröster de på som röstat på någon som fick 2 röster också.
Men av de jag räknade upp tidigare är det nog Q som sticker ut mest för mig, det kanske är för att vi vet att LenaH var god, vad vet jag.
Men mer än så orkar jag faktiskt inte prestera idag, jag kollar nog in innan DL och kan ändra om något vettigare dyker upp men annars blir det såhär idag.
bollen__ röstar på quarter4ever

Inlägg #231?

Det har jag iofs läst och där hittade du ju mest goda :arghh: med ungefär samma tankar som flera har luftat

Ser inga siffror på mobilen. :( Men det handlar (precis som jag skrev i röstinlägget) om att jag bara hittar sånt som lutar åt goda sidan. Främst är det Paddington och bollen__ jag grubblar kring. Får se om jag har möjlighet att grotta ned mig mer imorgon.

Fast jag tycker inte riktigt du har teoriat om någon innan det här inlägget? Om du har det får du gärna säga vilket/vilka inlägg för jag måste ha missat dem i så fall. Jag tycker inte det är så konstigt att folk inte har hunnit teoria i slutet men grejen var ju att du varit med väldigt mycket i tråden så jag tycker att det borde finnas lite teoriande från dig innan slutet? Sen har jag ju faktiskt försökt teoria om Hedinn, quarte4ever, Paddington och bollen_ också. Jag är beredd att ändra röst om det dyker upp något mer misstänksamt och jag är fortfarande osäker på om jag inte borde rösta på Hedinn istället.

Nähä.

Så jag har teoriat mindre än DD, Artline, bollen eller Niyama?

(Språkpolisen i mig vill också be dig att skriva misstänkt - när du menar misstänkt och inte misstänksam)

Nu har jag missar en hel del, jag har snabb läst de sista sidorna i rädsla att det var dl 21 men jag såg att @Hedinn hade röstat på mig, och att det var en lång diskussion om mig hur jag har lyckats i tidigare lekar, jag tycker att det känns rätt svårt att försvara sig emot saker som har hänt tidigare och till och med år tillbaka och om röster baseras på det så känns det nästan omöjligt att leka. Men jag kan ha missförstått undermeningen med det...

Detta betyder alltså att den enda spioninfon som kommer är vilken sida som Diana har valt?
Japp. Det finns bara spioninfo om vilken sida Diana valt. I övrigt skickas ingen spioninfo ut.
Det kan ju ha frågats nån annanstans - men om Diana väljer att spela ond - är hon utanför lyan då? Och i så fall har hon någon vetskap om de andra onda?
Hon är i så fall utanför lyan och utan vetskap om de andra onda.
Vilken tid är dl? @Sasse ? Jag hoppas att det är 21:30 för jag har inte haft möjlighet att kolla leken under efm kvällen och egentligen inte nu heller.. :crazy:
21.30 :)

Nu har jag missar en hel del, jag har snabb läst de sista sidorna i rädsla att det var dl 21 men jag såg att @Hedinn hade röstat på mig, och att det var en lång diskussion om mig hur jag har lyckats i tidigare lekar, jag tycker att det känns rätt svårt att försvara sig emot saker som har hänt tidigare och till och med år tillbaka och om röster baseras på det så känns det nästan omöjligt att leka. Men jag kan ha missförstått undermeningen med det...
Min röst hade absolut ingenting att göra med tidigare lekar, den delen var för mig bara lite "fun fact", ber om ursäkt om det uppfattades på annat sätt. :)

Det beror ju på om Mistimed faktiskt skrivit i lyan att hon tänkt ändra till Paddington, annars är det väl inte så konstigt att du i ditt inlägg som kom typ samtidigt röstar på någon annan? Jag säger inte att det nödvändigtvis, eller ens troligtvis, är så, men jag vidhåller att det är möjligt.
fine det är helt ok att tycka det :)

Snurrfian och hennes inlägg mellan Dag och NattDL är helt klart en möjlig vinkning - den är inte till en specifik ulv som BSF vill ha Paddis inlägg till - det gör att om någon av de inläggen mellan Dag och NattDL är en vinkning så stämmer Snurris inlägg mer. Jag tror inte att Paddi (även om ringrosten finns där ) hade röjt både sig och en kollega som BSF vill få det till. Jag är lite skeptisk till BSF pga detta - medan Hedinn faktiskt styrkt sina aktier.
Vem tänker du att jag skulle ha vinkat till? O_o Och varför? Det känns som om du vill hitta på en scenario och slänga misstankar på mig för att jag inte är närvarande.

Sen så är det resten -

Och så postas detta från Ileo mitt i mitt inläggande och jag vill kommentera direkt. Så det är skumt att jag med en timme kvar inte har hunnit teoria om alla? Vilka andra än mig har du teoriat om? Ingen. Jag hade hoppats på lite substans fr¨ån dig idag och allt som kommer är ett ynka inlägg med bara teorier och klipp från mig - ser nästan ut som en som låtsas sia och åtminstone en till måste ju veta att så inte är fallet ;) Nästan komiskt att hon anser att jag smyger i kulissen

Artline - är ytterligare en som inte kommit med många funderingar idag - jag tycker det är skumt med alla dessa som håller korten så nära bröstet och inte blottar sig alls

Niyama kommer som vanligt med instick och frågor - däremot inget som får mig att reagera jättemycket, men hon har absolut inget frikort

Nu vet jag ju min roll, men jag håller med dig. Vilket gör att jag oxå börjar bli lite skeptisk mot Bsf faktiskt. Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska tro om @Snurrfian men som Niyama skrev så har ju Snurrfian gjort bort sig tidigare när hon varit ond utanför lyan så om hon skulle inneha den rollen så tror jag inte att hon skulle våga signalera något faktiskt.

Hedinn vet jag kan luras uppåt väggarna och jag funderar fortfarande på DL1 och Mistimeds ändring från dig till mig och sedan att Hedinn röstar på dig exakt samtidigt, vilket jag tog upp i inlägg #276

Röstlista dagDL2 21:30

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1

Sen så är det resten -

Jag vill gärna pricka en ulv. Visst vore det bra att få ut kollegan med- men ulvarna är viktigare.
Därför valde jag q och inte snurris.

Det jag skrev var inga teorier mot dig, utan var bara menat som skämtsamt om dina tidigare vinkningar som blivit lite omtalade :angel:.

Nähä.

Så jag har teoriat mindre än DD, Artline, bollen eller Niyama?

(Språkpolisen i mig vill också be dig att skriva misstänkt - när du menar misstänkt och inte misstänksam)
:banghead: Det är klart det ska vara misstänkt och inte misstänksamt, min hjärna verkar inte funka så bra idag. Tack för rättningen, jag får försöka titta igenom vad jag skriver innan jag skickar det i fortsättningen.

Jag tycker inte du har teoriat mindre än de andra nämnda men de övriga har inte skrivit så mycket annat heller och alltså inte varit närvarande i tråden. Fast jag inser nu när jag skriver detta att Niyama också varit aktiv i tråden fast inte teoriat så mycket. Hm, jag får titta vidare på det.

Förlåt @Derring-Do och @Artline jag inväntar kloka inlägg från er så lovar jag att inte skriva att aktiviteten brister och rösta på er för den saken.

Men jag måste ju säga att jag reagerar på @Derring-Do 's kommentar om att det brukar vara onda som kommer med den typen av kommentarer. Hur det brukar vara är ju så otroligt olika från lek till lek så en sån kommentar ser jag mer som att sprida misstankar lite sådär subtilt. Men för all del. jag sitter på händerna och väntar på mer input.
Klart det kan variera, och vet inte hur det är i Habinas fall, men jag tycker mig ändå ha sett en trend i "hon skriver så lite så där kan vi rösta", jag ser iallafall inte hur det skulle kunna vara en uppriktig jakt på ulvar? Sen kan jag naturligtvis även vara färgad av att jag är så fruktansvärt trött på den typen av misstankar att jag nästan blir tacksam när du lyckas hitta något annat att misstänka mig för. :p

Vem tänker du att jag skulle ha vinkat till? O_o Och varför? Det känns som om du vill hitta på en scenario och slänga misstankar på mig för att jag inte är närvarande.

Vem som helst för att slippa bli käk. Det var för övrigt inte jag som lanserade teorin och jag röstar ju hellre på en jag tror är ulv än på en som är möjlig ond utanför.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar