Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot så undrar jag lite över att Mistimed ändrar sin röst från Cirkus till just Paddington, men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.

Jag kan ju säga som så att det är en av faktorerna som gör att jag inte tror att Hedinn är i lyan om hon hade varit det så hade det inte varit någon anledning för Misti att ändra sin röst - då hade ju jag också haft 2 röster precis som hon

Nja jag tror ju mer på att @Blacksmithfarm har dolda agendor än vad bollen__ har med tanke på hur de framställer sina röster och funderingar
Ja jag vet att jag är "nördig" som går efter de som röstat på mig men så här långt ar det det enda jag verkligen säkert kan ta på såsom inte korrekt
men ja
Så här röstar jag idag
quarter4ever röstar på blacksmithfarm
för att jag tror att hon spelar på en helt annan sida än mig i denna leken, alternativt behöver skaffa glasögon för att se vad som jag skriver (:heart)

Klart det kan variera, och vet inte hur det är i Habinas fall, men jag tycker mig ändå ha sett en trend i "hon skriver så lite så där kan vi rösta", jag ser iallafall inte hur det skulle kunna vara en uppriktig jakt på ulvar? Sen kan jag naturligtvis även vara färgad av att jag är så fruktansvärt trött på den typen av misstankar att jag nästan blir tacksam när du lyckas hitta något annat att misstänka mig för. :p

Jag gjorde exakt likadant i förra leken mot bollen__, då hade jag en god roll. Så i mitt fall handlar det inte om roll, utan att jag i vissa lägen hellre röstar på en inaktiv än en aktiv, om jag inte har något mer misstänkt.

Däremot har jag insett först nu att @Artline är med och henne har jag HELT missat. :crazy: Så om jag hunnit hade jag ändrat till henne.

Sedan funderar jag på Niyama. Det där med att hon i början av leken av säker på att ulvarna kände till varandra. Borde det tyda på att hon inte är ond? Visst hon kan luras men så bra? :p Visst kan det också vara så att hon är ond men antog att hon var utanför lyan.

Hon kan absolut luras så bra! En av sakerna jag i smyg håller emot henne

Jag gjorde exakt likadant i förra leken mot bollen__, då hade jag en god roll. Så i mitt fall handlar det inte om roll, utan att jag i vissa lägen hellre röstar på en inaktiv än en aktiv, om jag inte har något mer misstänkt.

Däremot har jag insett först nu att @Artline är med och henne har jag HELT missat. :crazy: Så om jag hunnit hade jag ändrat till henne.
Det gör du väl? DL är 22.00.

Röstlista dagDL2 22:00

19:18 Bsf röstar på quarter4ever
19:37 Hedinn röstar på Snurrfian
20:11 Habina röstar på Derring_Do
20:17 Ileo röstar på cirkus
21:00 bollen__ röstar på quarter4ever
21:38 quarter4ever röstar på blacksmithfarm

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Derring_Do 1
Cirkus 1

blacksmithfarm 1

Jag tänkte när jag såg rösten att jag tyckte det var konstigt att du inte röstade på mig. Du brukar det :rofl:

DL har inte varit

Jag kan ju säga som så att det är en av faktorerna som gör att jag inte tror att Hedinn är i lyan om hon hade varit det så hade det inte varit någon anledning för Misti att ändra sin röst - då hade ju jag också haft 2 röster precis som hon
Fast Hedinn röstar inte på dig förrns efter Mistimed ändrar sin röst, det skulle ju kunna vara så att både du och Hedinn sitter i lyan tillsammans med Mistimed, med tanke på att Hedinns röst kommer så pass sent så att det inte kan komma någon andra röst på den.

BSF – jag reagerar på hennes röstinlägg idag. Paddi kan visserligen ha vinkat men jag tycker inte det är så tydligt som BSF verkar tycka. I övrigt reagerar jag dock på Paddi, jag resonerar inte på samma sätt (flera saker som jag kommenterat) men jag brukar tycka Paddi är skum så jag vet inte om det säger något om hennes roll.

Snurris – jag reagerar på samma sak som Hedinn, det ser ut lite som ”ops förlåt jag visste inte att det var en ulv”. Det känns lite som en typisk Snurris-vinkning, men Snurris kan skriva suspekta saker som god också.

Cirkus känns på hugget. @cirkus jag hittar det inte nu, men jag har för mig att du skrev nåt att om du (eller var det nån annan?) inte kan ha varit siad för att då borde i alla fall en protestera? Vad menade du? Kan minnas fel?

Jag har ingen koncentration idag, alla längre inlägg får jag läsa om flera gånger innan jag förstår vad jag läst :arghh:

Cirkus känns på hugget. @cirkus jag hittar det inte nu, men jag har för mig att du skrev nåt att om du (eller var det nån annan?) inte kan ha varit siad för att då borde i alla fall en protestera? Vad menade du? Kan minnas fel?

Det var jag som skrev som replik på Ileos inlägg där hon röstar på mig med ett klassiskt siarinlägg - citat och en rätt så svag teori. Eftersom jag vet att hon inte har siat mig så tänker jag att den riktiga siaren kanske inte borde outa sig för jag tror att den har siat en go, men den bör ju i allafall veta att hon (Ileo) inte är siare.

men det hinner du ju göra eftersom LL ändra DL-tiden idag

tillägg: till kl 22.00

Fast Hedinn röstar inte på dig förrns efter Mistimed ändrar sin röst, det skulle ju kunna vara så att både du och Hedinn sitter i lyan tillsammans med Mistimed, med tanke på att Hedinns röst kommer så pass sent så att det inte kan komma någon andra röst på den.

Fast varför då?

Dessutom kom de rösterna så otroligt tätt inpå varandra att jag inte ens hann se Mistis ändring utan jag trodde jag skulle hamna i lottning.

BSF – jag reagerar på hennes röstinlägg idag. Paddi kan visserligen ha vinkat men jag tycker inte det är så tydligt som BSF verkar tycka. I övrigt reagerar jag dock på Paddi, jag resonerar inte på samma sätt (flera saker som jag kommenterat) men jag brukar tycka Paddi är skum så jag vet inte om det säger något om hennes roll.

Snurris – jag reagerar på samma sak som Hedinn, det ser ut lite som ”ops förlåt jag visste inte att det var en ulv”. Det känns lite som en typisk Snurris-vinkning, men Snurris kan skriva suspekta saker som god också.

Jag har ingen koncentration idag, alla längre inlägg får jag läsa om flera gånger innan jag förstår vad jag läst :arghh:
time to shape up girl ! :up:

Fast varför då?

Dessutom kom de rösterna så otroligt tätt inpå varandra att jag inte ens hann se Mistis ändring utan jag trodde jag skulle hamna i lottning.
Det har du rätt i, jag vet inte varför jag fick för mig att hon hade ändrat redan 21:16... :cautious: Snabbläsning är inte bra.

Det var jag som skrev som replik på Ileos inlägg där hon röstar på mig med ett klassiskt siarinlägg - citat och en rätt så svag teori. Eftersom jag vet att hon inte har siat mig så tänker jag att den riktiga siaren kanske inte borde outa sig för jag tror att den har siat en go, men den bör ju i allafall veta att hon (Ileo) inte är siare.
Det var inte meningen att låta som en siare, anledningen till att det är en så svag teori är för att jag är nybörjare. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hitta på en starkare teori om någon? Tycker inte riktigt att det finns några speciellt starka teorier där ute än så länge faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar