Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men när hon skriver:
åt det godare hållet för tillfället. Det kan i och för sig ha varit en alibi-röst eller ett misstag från den onda utanför lyan också.

Så jag tror inte hon siat Bollen heller.Då är nog Paddi mer trolig.

Eller kan det vara så enkelt (avd. läst rollistan för tionde gången) att hon siat någon av bollen__ eller paddington och fått svaret "bybo", men är osäker helt enkelt för att det skulle kunna vara Diana?

Eller kan det vara så enkelt (avd. läst rollistan för tionde gången) att hon siat någon av bollen__ eller paddington och fått svaret "bybo", men är osäker helt enkelt för att det skulle kunna vara Diana?

Äsch, nu läste jag igen och hon får ju bara veta god/ond oavsett roll, men får alltså "god" som svar om hon siat Diana, oavsett vilken sida Diana valt.

Så slutsatsen blir att vi fortfarande ingenting vet. :arghh:

Ok, nu gör jag ett försök att spalta upp alla deltagare och lite tankar kring dem.

1. Derring-do.
2. Mistimed. Ulv.
3. bollen__. Tror jag att ileo siat som god, baserat på mina tankar i #439.
4. quarter4ever
5. LenaH. Bybo.
6. cirkus
7. Blacksmithfarm. Ulv.
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn
11. Niyama
12. Ileo. Siarlärling.
13. Paddington. Ev har ileo siat henne som god, se de diskussioner jag haft med artline bla #441
14. Habina. Bäst av alla.

Jäkla möte att dra ut på tiden. ;) Får återkomma med den här ikväll, nu lämnar jag jobbdatorn. :p

Hade egentligen tänkt läsa om hela leken, men fastnade i tankar om sior, så jag har fokuserat på Ileos inlägg istället. Om man bara utgår från första inlägget efter DL så verkar det ju möjligt att antingen Paddington eller bollen__ siats som god.
Jag känner mig tyvärr inte mycket klokare än igår. Men har lite tankar om röstningen igår i alla fall.

Snurrfian röstar på ulven Mistimed. Det var dock innan de i lyan kände till varandra och därför säger inte den rösten speciellt mycket. Snurrfian fick ingen röst på sig igår. Jag håller henne som neutral tillsvidare.

bollen_ la den första andrarösten på Mistimed. Det var när lyan visste om varandra vilket gör att jag håller bollen_ åt det godare hållet för tillfället. Det kan i och för sig ha varit en alibi-röst eller ett misstag från den onda utanför lyan också.

Mistimed ändrar röst till Paddington som då får en andraröst. Skulle Mistimed ha lagt upp en annan lyamedlem för röstning istället för en god? Nja, tveksamt. Jag håller nog Paddington lite åt det godare hållet trots förvirringen igår.

quarter4ever lägger en andra röst i sista minuten på LenaH. Personligen valde jag ju att rösta relativt tidigt då jag kände att jag inte ville lägga en avgörande röst när jag inte hade koll i och med att det var Dl 1. Så sena avgörande röster i DL 1 känns automatiskt lite misstänkt för mig, men inte tillräckligt för att kunna säga något egentligen. Det skulle dock kunna vara ett räddningsförsök av en kollega.
En annan möjlig tolkning är ju att "Jag känner mig tyvärr inte mycket klokare än igår. " betyder "Jag fick ingen info.", dvs. att hon siade LenaH. Det enda inlägg Ileo skrev mellan dagDL1 och nattDL var ju en misstanke mot Lena:
Hm, det här känns misstänksamt tycker jag. "hitta andra onda" det tycker jag tyder på att LenaH kan vara ond själv. Eller så syftar hon på hur hon skulle agera om hon var ond, men ändå...
Sen är det naturligtvis inte omöjligt att Ileo siat cirkus som ond, men då tycker jag egentligen att hon a) borde nämnt cirkus tidigare under dagen och b) skrivit lite mindre om hur gärna hon ville ändra röst. Jag tror att Ileos misstankar mot cirkus iaf i viss mån kan vara kopplade till att cirkus misstänkte och röstade på Ileo i DL 1, det är ju lätt som orutinerad med en viktig god roll att tycka att de som "ger sig på" en måste vara onda (även om jag naturligtvis aldrig tänkt så :angel::o).

Sedan betyder väl siarlärlingens bortgång att nyckeln är på vift, och då kan det, om inte ficktjuven lyckats stjäla käket, finnas en ond med möjlighet att stoppa en lynch. Fråga till LL (@Sasse ): Om inte ficktjuven var involverad i nyckelbärarens bortgång, lottas då nyckeln ut bland samtliga deltagare eller bara bland de som stod för avlivandet (dvs. i det här fallet ulvarna)?

Ok, nu gör jag ett försök att spalta upp alla deltagare och lite tankar kring dem.

1. Derring-do.
2. Mistimed. Ulv.
3. bollen__. Tror jag att ileo siat som god, baserat på mina tankar i #439.
4. quarter4ever
5. LenaH. Bybo.
6. cirkus
7. Blacksmithfarm. Ulv.
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn
11. Niyama
12. Ileo. Siarlärling.
13. Paddington. Ev har ileo siat henne som god, se de diskussioner jag haft med artline bla #441
14. Habina. Bäst av alla.

Jäkla möte att dra ut på tiden. ;) Får återkomma med den här ikväll, nu lämnar jag jobbdatorn. :p
Imponerande sammanställning, men det blir lite jobbigt att läsa allt när du skriver så mycket om alla, kan du inte sammanfatta lite kort istället. :angel:

Sedan betyder väl siarlärlingens bortgång att nyckeln är på vift, och då kan det, om inte ficktjuven lyckats stjäla käket, finnas en ond med möjlighet att stoppa en lynch. Fråga till LL (@Sasse ): Om inte ficktjuven var involverad i nyckelbärarens bortgång, lottas då nyckeln ut bland samtliga deltagare eller bara bland de som stod för avlivandet (dvs. i det här fallet ulvarna)?
Då lottas nyckeln ut bland samtliga deltagare.

Imponerande sammanställning, men det blir lite jobbigt att läsa allt när du skriver så mycket om alla, kan du inte sammanfatta lite kort istället. :angel:

:rofl: Själv klarar jag inte av långa sammanställningar, men just idag kan jag inte skylla på det. :angel:

Men jag var faktiskt på väg att skriva att jag fått bättre grepp om dig och tycker att du haft kloka tankar. :up:

Fast jag fattar inte varför hon då inte gjorde det lite tydligare för oss efterlevande? Tvivlar på att nån av dom är siad. Är väl risk att hon siade LenaH, om hon inte spelat så mycket kanske hon inte hade koll på att hon brukar bli käk.

Fast jag fattar inte varför hon då inte gjorde det lite tydligare för oss efterlevande? Tvivlar på att nån av dom är siad. Är väl risk att hon siade LenaH, om hon inte spelat så mycket kanske hon inte hade koll på att hon brukar bli käk.

Jo, men om hon fått "god" så behöver den personen inte varit god. Dvs hon ville markera att det kunde vara Diana.

Jo, men om hon fått "god" så behöver den personen inte varit god. Dvs hon ville markera att det kunde vara Diana.
Fast då borde hon ju markerat det på en, inte två så vi får gissa vem som kan vara siad? Om hon nu inte ville vara väldigt diskret, men då tror jag det lika gärna kan vara cirkus hon siat. Särskilt eftersom hon faktiskt blev käk.

Fast då borde hon ju markerat det på en, inte två så vi får gissa vem som kan vara siad? Om hon nu inte ville vara väldigt diskret, men då tror jag det lika gärna kan vara cirkus hon siat. Särskilt eftersom hon faktiskt blev käk.

Ja, där håller jag med dig. Samtidigt är det svårt första (?) gången en är siare och vill förmedla utan att hinta eller avslöja sig själv.

Kan inte lite fler börja teoria och rösta? Jag känner att jag nog vill ändra min röst för förra gången lyckades jag ju vara med och lyncha quarter4ever som var god med ungefär samma tankemönster jag har nu. Så jag tänker nog alldeles för konspiratoriskt (är det ett ord förresten?).
Jag tänkte att om hon siat cirkus kanske hon inte ville röja sig, dock brukar ju ulvarna ha siarnoja så risken är ju att hon röjde sig för ulvarna men goda inkl ängeln inte fattade nånting. Och sen att hon vacklade när hon blev ifrågasatt, det har ju hänt förr att oerfarna siare blir lynchade istället för trodda. Men det ovan citerade, känns tveksamt att uttrycka sig så om hon siat en ulv?

Jag tänkte att om hon siat cirkus kanske hon inte ville röja sig, dock brukar ju ulvarna ha siarnoja så risken är ju att hon röjde sig för ulvarna men goda inkl ängeln inte fattade nånting. Och sen att hon vacklade när hon blev ifrågasatt, det har ju hänt förr att oerfarna siare blir lynchade istället för trodda. Men det ovan citerade, känns tveksamt att uttrycka sig så om hon siat en ulv?
Just det med att byta röst och hela osäkerheten kring DL, lite där det kändes som att hon bad om hjälp för att hon inte visste hur hon skulle rösta, tycker jag tyder på att cirkus inte siades som ond. Det gör henne ju dock inte garanterat god, för hon har ju uppenbarligen inte siats som god heller, men jag tror inte att Ileos röst säger att cirkus är ond.

Tror som sagt mer på att hon siade Paddi eller bollen som god, alternativt, som någon skrev, LenaH, med tanke på "jag känner mig inte klokare" efter natt-DL.

Just det med att byta röst och hela osäkerheten kring DL, lite där det kändes som att hon bad om hjälp för att hon inte visste hur hon skulle rösta, tycker jag tyder på att cirkus inte siades som ond. Det gör henne ju dock inte garanterat god, för hon har ju uppenbarligen inte siats som god heller, men jag tror inte att Ileos röst säger att cirkus är ond.

Tror som sagt mer på att hon siade Paddi eller bollen som god, alternativt, som någon skrev, LenaH, med tanke på "jag känner mig inte klokare" efter natt-DL.
Jag kom på att hon skulle ju kunna stoppa lynchen också, väl? Så om hon istället hade blivit misstänkt hade hon kunnat göra det, visserligen röjer hon sig ju då men om hon hittat en ulv kunde det ju vara värt det? Särskilt som ängeln då haft möjlighet att skydda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar