Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Du kan få skicka den svarta till mig!
Nu står Musse till sist i det nya stallet!! Efter att typ allt som kan gå fel har gjort det på vägen dit
Inte nog med att jag vaknar i fredags med någon influensa eller annan skit, mitt släp står ju sedan tidigare där det står och vägrar flytta sig. Eller ja det går att flytta på det me den tillräckligt stark bil men då kommer jag få byta bromsar och däck sedan
Jag får låna ett släp av min kompis. Dock är det ett pyttelitet släp, så Musse var inte helt nöjd.
Var uppe 06.30 imorse för att släppa ut hästarna i det "gamla" stallet, släpar ut vatten till alla hagar och städar sedan ur boxen (mocka ut torvbädd), plockar ihop alla mina grejer och stuvar in dem i bilen. Kopplar på släpet och backar det upp det så att vi står lite i nerförsbacke ifall det blir trögt att komma iväg. (Gäller att tänka efter före
) När jag sedan ska fälla ner rampen har den översta luckan fryst fast... Då har jag lust att bara lägga mig i snön och bryta ihop... Så jäkla trött!
Till sist får jag ner luckan, övertala Musse om att han visst får plats, (är dock inte helt övetygad själv....
) sedan vid 11.15 rullar vi iväg!
Fram till nya stallet, släppa ut Musse i hagen och packa in alla grejer igen, släpa in 10 säckar halmpellets i boxen, och nu strax innan kl 14 är jag äntligen hemma för lite
vila!
Nu har jag bara några saker kvar på dagordningen, åka till "gamla" stallet och ha insläpp vid 16 sedan till nya stallet och rida Musse (om jag orkar...) Samt vara med vid insläpp där vid 19 tiden. Sedan blir det dusch och sängen!!!
Phu! Imorgon ska jag "bara" ha in-utsläpp, rida och hämta hö!