Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Men du Conny! Ska vi inte köra ditom ändå?
Det finns väl en box för C att vila i en stund? Så kan vi busa o mysa lite med liten ponny??

KL
Jag röntgade Musse(4år) innan köp för att kolla så det inte fanns några alltför stora konstigheter. I en perfekt värld hade jag velat vet checka min pålle 1-2 ggr om året i förebyggande syfte, dock finns inte de ekonomiskt möjligheterna... Han har dock (peppar, peppar) varit frisk som en nötkärna de åren jag har haft honom!

Mina hästar undersöks när något inte känns bra eller de är rent ut sagt halta och sjuka. Har aldrig gjort förebyggande undersökningar. Använder mig inte heller av kiropraktor eller massör förän det är något som behöver rättas till.

Tysken röntgades från topp till tå då han köptes, likaså gammelpensionären. Men de hade en relativt hög prislapp också. 5-åringen är egen uppfödning så han var bara röntgad då han var halt som föl, aldrig för köp. Stona är aldrig röntgade då de kostade en spottstyver vardera, men har efter åtskilliga läxor lärt mig att aldrig mer köpa en häst utan att röntga den först, så länge som den kostar mer än gratis.

Jag hade egentligen inte haft något emot att köpa en bebis. Problemet med det är ju mest att jag sålt min förra häst och vad ska jag då tävla med i 1-4 år innan bebisen växt till sig? Dessutom är det ju bra om någon som är duktigare än vad jag är lär upp hästen så jag slipper dras med mina egna missar... (Fast det kräver ju oxå att det är en vettig människa som utbildar).

Vad letar du för priskategori? Är du med i fb-gruppen "Fälttävlanshästar till salu" ? :)

Min budget sträcker sig till 80', mer tycker inte sambon att jag ska lägga. :cool: Det var något om ridbana och semester, som oxå kostar pengar... :angel:

Den fb-gruppen har jag missat, jag får nog leta upp den!

Det jag letar efter är en häst som är ca 5-8 år och som har kapacitet att gå regional hoppning, fälttävlan är eg inte min huvudgren men jag gillar omväxlingen (fast risken finns ju att man fastnar när man väl börjar :D ). Den ska vara otittig på hinder (min förra var tittig och det var inte kul). Sen vill jag gärna att den inte är alltför tung i handen och för stel i sidorna, jag är helt enkelt inte tillräckligt stark för det. Eftersom det bara kommer att bo två hästar hemma hos mig, så är det nödvändigt att den inte får panik av att vara ensam. Den måste dessutom vara hyfsat lättlastad, jag åker alltid ensam på tävlingar/träningar så jag måste kunna lasta själv. Dessutom ska den naturligtvis vara frisk...

Själv tycker jag inte att detta är några konstiga kriterier och eftersom alla säger att det är köparens marknad så borde det gå fort att hitta ny häst, men ack vad jag bedrog mig...

Låter inte som orimliga krav nej... Men jag vet många som sagt samma sak när de varit ute och provat, hästar finns det gott om men ingen som man vill ha :p

Det kan nog vara värt att ta en kik, tror vissa av de hästarna kanske inte är på vanlig annons? Vet dock inte hur pass uppdaterat det är nu, men du kan kanske slänga in vad du söker och hoppas på tur! :)

Jag har eventuellt en sådan. Har en som ska titta på henne i helgen men annars så. Hon är 7 år, gått startfälttävlan och 90 hoppning (men endast för att jag inte haft tid att tävla henne mera) samt LB dressyr. Kan lite krumelurer upp till LA men allt är inte helt befäst än (hon har varit lite sen i utveckligen kroppsligt och precis växt i sig själv). Supersnäll, tittar inte på något och helt okomplicerad. Åker med henne själv och binder upp henne vid kärran på träning när jag grejar med henne osv. Står själv inne utan att protestera också (lämnar dem aldrig ensamma ute).

Fast jag fick uppfattningen att du finns väldigt långt ifrån Skåne, eller har jag fel? Du kan ju PM:a om inte helgens spekulant gillar din häst (eller om inte du gillar spekulanten). :)

Hon bor alldeles för långt bort! Eller ja, kanske inte för att köpa häst men för övrigt :D

Hon, fio och Nova borde förflytta sig söderut omedelbart bums!

*KL*

Om nu allt går vägen så tror jag bestämt att det mycket snart lastas en häst som ska flytta in i L8P8s stall!!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka