Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

KL

Någon som har koll på om det är nån terrängträning på gång snart i Tågarp?

Jag med, får någon nys om träning någonstans så måste ni skriva det här...! Nu vill vi UT :D

Hopptränade med min lille gul igår, och jag får nog ta tillbaka det där om att han är mest dressyrhäst. Jäklar vad han hoppade mig ur sadeln! :eek:

Tror jag ändrar min plan lite och passar på och kommer igång ordentlig med Marlin nu och låter honom få vila närmre våren/sommaren. Får försöka sätta igång Flip så smått här hemma med longering och tömkörning och såsmåningom uteritter.

Kanske dags att börja titta på tävlingar snart, kanske blir någon dressyr till att börja med, han känns mest färdig där!

Men j*kla mupp. Proppen är ute nu och där är ingen klass för. Jag som sett fram emot att rida där om en månad. Skit också.

Tror du inte att det blir klasser som passar i Gärds då? Annars finns det ju Flyinge ett par veckor efter...

Beroende på i vilken kondition hästen jag ska besikta på måndag, så tänkte jag nog sikta in mig på antingen Flyinge el Humlamaden. I värsta fall får jag vänta tills midsommar...
Förutsatt att han går igenom.

Jo Flyinge är väl intressant men jag hade sett fram emot just Tågarp sedan augusti förra året när vi var där på pay & cross. Därför blev jag lite extra besviken, de brukar ha med vår klass...

Flyinge HSK använder Velanders terrängbana, det vet jag men är det någon som vet vilken bana Flyinge Rfs kommer att använda?

Nej enligt vad jag hört kommer den vara på Skatteberga eller Sydslättens gamla bana...

Humlamadens lär ju vara på Lidbecks torr jag, som förra året.

Gärds brukar har 90-klass. Tågarp hade nog inte 90 förra året heller tror jag.

Jag kollade i Tdb innan, de hade 90 förra året. Hoppas bara Dagstorp inte gör likadant, hemmabanan måste vi rida på i år :banana:

Jag kollade i Tdb innan, de hade 90 förra året. Hoppas bara Dagstorp inte gör likadant, hemmabanan måste vi tävla på i år :banana:

kl

Jag har faktiskt också börjat titta lite på tävlingssäsongen nu, men saknar lite stilterrängtävlingar... Den enda jag hittar (letar bara i skåne) är nu i Mars och det är alldeleds för tidigt för oss.

Men man kan väl hoppas på att det dyker upp fler? Vill man kvala till Breeders (oavsett ålder på häst) måste man ju ha gjort minst ett terränghästprov med minst 7,0. De kan ju inte räkna med att 4-åringar skall vara färdiga för en 90-bana i mars?

Hade helst startat någon stilterräng innan hel fälttävlan, men annars siktar vi på debut i Gärds midsommarhelgen.

Närmast funderar jag på programträning i Ystad 23 Mars, ev Lok dressyr i Torns 1 April. Sedan skall liten ha vila också innan sommaren, vi får se om vi tar någon hoppklass innan eller om det får bli efter det med.

Ja det stämmer att de hade 90 förra året! va dum jag är, jag valde att inte rida den för jag tyckte det va för tidigt :) Det var dagstorp som inte hade 90 förra året tror jag.

Gärds är annars trevligt, påskmeetinget är kul! :)

Fio: Jag är inte helt säker, men snackade lite löst med en tjej som är med och arrangerar den tävlignen och hon trodde det skulle vara på någon av de banorna, men det borde ju vara rätt mycket jobb med att få dem "dugliga". Den som lever får se :)

Terrängen kommer gå på Skatteberga och funktionärer behövs till båda dagarna (ponny och häst) :laugh:

Nära och bra! Ska jag inte rida själv så kan jag ställa upp som funktionär! :)

Vilka kommer på indoor-eventingen i helgen? Är det ingen som ska dit nu när jag äntligen kommit loss? :angel:

Jag ska dit på lördagen är det tänkt, om det finns en grupp som är tillräckligt sent på eftermiddagen!:D

Jag har en idé Rebecca men jag tar det via PM eller FB!:angel:

Någon som har tips på vart man kan köpa en terrängklocka billigt? Min trotjänare dog av hög ålder i sommras:cry::p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka