Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

*kl*

Jag fortsätter på mitt glada spår, C var jättefin igår :D Vi börjar nog förstå varandra lite bättre oxå, jag blir inte rädd när hon skuttar längre och hon inser snabbt att jag faktiskt bara vill att hon ska knalla runt utan krusiduller! Och hon känns bättre och bättre att rida och ryggen börjar se riktigt "frisk" ut eller vad man säger, iaf för mitt lekmanaöga. Heja heja! Idag blir det promenad i snöovädret :bump:

Jag är också positiv, fyfaaan vad min lilla häst är duktig! :love:

Hoppträning igår, och han gör bara alla rätt hela tiden! Ska bli så spännande att se hur han reagerar när det blir nytt ställe och konstiga hinder nästa helg :banana:

Yepp, hon var precis lika jobbig som hon har varit när hon varit 'som sämst'.. :( Men det kan ju ha varit en svacka får vi hoppas. Nu ska jag åka bort 3 dagar och mamma har lovat att rida med henne som handhäst (hon vågar inte rida på henne) så att hon iaf ska få motion under tiden. Sen får vi se hur nästa träning går. Ska iaf börja rida min 4-åring igen efter den lilla vilan hon fick nu när hon varit lite förkyld och det kanske kan ge lite positiva vibbar som jag kan ta med över på knashästen :p

Låter som din svarta och min svarta har snackat ihop sig! :(

Igår red jag Lina i ridhuset, det var lite rodeo, men vad kan man förvänta sig efter 3 dagars vila :D

Min stallkompis hade vågat sig upp idag på henne en liten sväng ihop med mamma så hon hade iaf fått komma ut på en tur. I morgon tror jag hon skulle rida med henne som handhäst så det blir nog bra när jag kommer hem, slipper kanske rodeo :p
Hade ju tänkt hoppträna igen på tisdag och det hade inte känts bra att göra det om hon stått 3 dagar. Nästa helg ska vi ju tävla, så då får hon gärna vara fin igen.

KL

Någon som är intresserad av en bildserie i vad vi håller på med just nu? :)

KL
Jag är på såhär bra humör idag :D:bump::D:banana::D

Vädret har varit heeeelt underbart nu i 2 dagar! Visserligen i kallast laget på morgonen men mitt på dagarna har det varit runt nollan och strååålande sol!

Igår var jag och Musse ute och skrittade i 1,5 timme, tur att de inte var kallare får då hade jag varit en isglass när vi kom hem, nu frös jag bara liiite!
Idag kunde jag inte låta bli att rejsa lite på de härliga snötäckta grusvägarna!! Håller som bäst på att lära mig att hitta runt vägarna vid det nya stallet, och nu börjar jag få ihop kartan i huvudet;) Vår favvorunda nu rider man högt upp på en höjd där det är helt öppet och neranför ligger det en stor sjö och man ser typ halva småland. Sol, snötäckta landskap och lite fågelkvitter till det och alla bekymmer försvinner, det är riktig terapi det!

Åh va härligt det låter!! Här är allt fortfarande isigt, det har kommit ca 3cm snö, men det räcker inte på långa vägar för att göra terrängen "ridvänlig". Det går fortfarande bara att skritta. Flytta aldrig till Malmötrakten! De redan värdelösa uterittsmöjligheterna är uppenbart ännu mer värdelösa nu. Hemma i mina hemtrakter är det tydligen perfekt att rida i snön... snacka om att man blir avis när den ena efter den andra av mian hästkompisar hemifrån lägger upp bilder på den ena snögaloppen efter den andra... *morr*

Själv får man huska till ridhuset dag ut och dag in, alternativt skritta, och då föredrar jag helt klart att promenera med hästen istället, så man iaf har en chans att hålla värmen...

Nä, antingen får det komma lite mer snö så man kan rida i hagen åtminstone, eller så får det fan ta mig bli vår!

igår var det dressyrträning för min och Linas del. Gick fint! Hon behöver bli starkare bara, hon var svagare i höger varv, så det jobbade vi mycket på, galoppfattningarna är svåra, hon har lärt sig knep för att slippa sätta sig in i fattningen som jag måste lära henne av med. Ligger mycket jobb framför mig på den punkten. Skänkelvikningarna var perfekta enligt tränaren, skönt att vi är bra på något ;)

Här har det inatt kommit flera centimeter snö, skönt det för idag blir det uteritter med hästarna istället för hoppträning då jag blivit lite sjuk. Får satsa på att vara fräsch till helgen tänkte jag och det är dumt att utsätta sig för en tuff träning när man är helt klen :p

Började rida unghästen igår efter en liten vila och hon var glad och trevlig, vi hoppade till och med två stockar med god teknik :love:

Jag har kommit överens med Agdas säljare att han tar tillbaka henne. Jag behöver inte ens lämna henne, han kommer och hämtar senare i veckan. (hoppas nu bara att han gör det).

Tidigare har jag inte vågat titta på nya hästar, tänk om man skulle fastna jättemkt för någon och så kanske jag inte kunde bli av med Agda... Men nu är det fritt fram och jag hittade faktiskt ett intressant sto inte alls långt från jobb. Tyvärr fick vi inte ihop våra tider, så jag får ändå köra hemifrån. Men jag ska iaf prova stoet på söndag! :laugh:

:cry::cry::cry:
Idag har jag varit tvungen att ta mitt förnuft till fånga och inse att det inte är realistiskt för mig att ge mig iväg ensam med min gamla bil och häst hela vägen ner till Bökeberg i all denna snö:cry:

Åh :(

Jag är lite orolig för väglaget jag med, fast jag åker ju med mamma och det är inte långt alls, men det är den första biten ut från stallet jag tänker på mest, snön som ligger (vi har fått säkert 40 cm här) har börjat töa om dagarna och fryser sen på natten = blankis.

Och min lille häst är duktig på mycket, men att stå stilla i släp är inte en av dem sakerna...

Kan säga att dt är noll snö i Lund, ytterst lite i Staffanstorp och på sin höjd någon cm vid Bökeberg.

Elin: De stora vägarna är kanonbra! Vet ju inte hur det är uppåt landet men E22 är inga problem iaf! Och hela vägen från E22 till Bökeberg är oxå bra.

Kan säga att dt är noll snö i Lund, ytterst lite i Staffanstorp och på sin höjd någon cm vid Bökeberg.

Elin: De stora vägarna är kanonbra! Vet ju inte hur det är uppåt landet men E22 är inga problem iaf! Och hela vägen från E22 till Bökeberg är oxå bra.

Skriver under på det. Vi pendalar från norra Flyinge till Lund/Malmö varje dag och enda stället det är lite is på är vår grusväg, alla asfaltsvägar är fria här annars.

Jo de stora vägarna är ju ok! Dock ska det snöa massor på lördag enligt prognos här... Det känns inte helt säkert att ge sig iväg med min stora kluns och gamla skruttiga bil helt själv utan någon "mekaniker" då. Vi satsar på att komma ner på de första terrängträningarna istället!

Körde till Helsingborg i liknande väder förra året och det var inte roligt....

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka