Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Åh va härligt det låter!! Här är allt fortfarande isigt, det har kommit ca 3cm snö, men det räcker inte på långa vägar för att göra terrängen "ridvänlig". Det går fortfarande bara att skritta. Flytta aldrig till Malmötrakten! De redan värdelösa uterittsmöjligheterna är uppenbart ännu mer värdelösa nu. Hemma i mina hemtrakter är det tydligen perfekt att rida i snön... snacka om att man blir avis när den ena efter den andra av mian hästkompisar hemifrån lägger upp bilder på den ena snögaloppen efter den andra... *morr*
Själv får man huska till ridhuset dag ut och dag in, alternativt skritta, och då föredrar jag helt klart att promenera med hästen istället, så man iaf har en chans att hålla värmen...
Nä, antingen får det komma lite mer snö så man kan rida i hagen åtminstone, eller så får det fan ta mig bli vår!
igår var det dressyrträning för min och Linas del. Gick fint! Hon behöver bli starkare bara, hon var svagare i höger varv, så det jobbade vi mycket på, galoppfattningarna är svåra, hon har lärt sig knep för att slippa sätta sig in i fattningen som jag måste lära henne av med. Ligger mycket jobb framför mig på den punkten. Skänkelvikningarna var perfekta enligt tränaren, skönt att vi är bra på något