Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Jag har ett rent fullblod och en som har 60% fullblod i sej (fullblodsmamma), dessutom haft en hel del fullblod innan. Det fullblodet jag har i dagsläget är superfin i dressyren och banhoppningen då han är grymt rädd om sina ben, river sällan. Men i terrängen går det inget vidare då han helt enkelt är för feg! Denna köpte jag direkt från uppfödaren, gick löp till veckan innan jag köpte honom, men det märks inte alls i hans sätt, är nog den vettigaste häst jag varit med om, han är pigg och framåt att rida men skrittar alltid, taktar inte! Dessutom grymt arbetsvillig. Men det underbaraste är ändå att du kan sätta upp en 7-åring på honom som knappt ridit och släppa dessa helt lugnt i ridhuset, han skulle ALDRIG få för sej nått, skrittar bara runt runt.
Mitt tips är att hitta en som inte stått på banan utan varit amatör tränad, dessa har inte haft så stressad miljö.
Ett trevligt fullblod tar inte så lång tid att jobba om, om du är relativt duktig och lägger ned mycket tid, fullblod är ju grymt lättlärda!