Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Lite längre, hahaha, vilket skämt!
Jag funderar på om jag ska be min mamma komma förbi med min lilla gråa så jag får pussa på honom. Men hon kommer svara "Du har inte varit hemma på över 2 månader, han är INTE i uppvisningsbart skick!". På en ponny växer liksom allt hår ganska vilt och mamma är van vid fullblod
Ang att kolla upp hästen så är min inte röntgad (mer än möjligtvis för en hovskada innan vi köpte honom), men det är nog inte standard på en naturponnyras va? Vi vetbesiktigare inte heller varken när vi tog hem honom eller köpte honom men vi känner uppfödaren väl och kände inget behov alls av det. Vi köpte inte en tävlingshäst utan en (3-årig) familjemedlem
Han kollades hos vet första gången våren som 4-åring om jag inte minns fel, innan han skulle börja ridas lite mer ordentligt inför kvaliten. Annars är han kollad av kiro någon gång, massör ett tag som unghäst (hade en massörstudent som övade
), ET en gång och går regelbundet hos tandis. Inga problem har dock uppdagats ännu och ridningen har aldrig varit några bekymmer men jag gillar att ha lite mer koll. Är själv helt värdelös på att se rörelsestörningar, hästen måste typ vara blockhalt eller ta en halvmeter kortare steg för att jag ska se något
Jag mår iaf bättre idag! Typiskt, hade behövt må bra dagar INNAN tentan ist för nu efter.... Nåja, en liten lätt (förhoppningsvis) tenta kvar på torsdag nu bara. Jag vill vara frisk i helgen, massa hästigt då!