Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Jag gick runt, runt på vår gräsmatta/blivande ridbana med Hönan igår. Hon är ff lite svullen höger bak på morgonen, men på kvällen märks inget. Vill iaf inte sitta på henne eftersom hon har lite ont i ryggen. Det lutar nog mest åt att jag lämnar tillbaka henne, inte bara pga att hon är lite "vingabruten", utan mkt oxå pga lastningen. Jag har varken ridbana el ridhus inom ridavstånd utan måste kunna lasta hästen för att komma iväg och rida. Det finns en del grusvägar runtomkring, men när vädret är så här är de inte särskilt lämpliga att rida på. Jag har provat att lasta 4-5 ggr och inte gett mig förrän vi har fått in henne, kortast tid vi har klarat det på är en timme och det har inte blivit någon förbättring efter hand. Dessutom går det inte att lasta ensam, och jag är oftast ensam när jag åker. Det går säkert att träna in, men om det tar tre månader till - ska jag inte kunna ta mig någonstans på tre månader??? Jag upplyste säljaren redan från början att jag vill ha en häst som kan stå själv i stallet, själv i hagen, man ska kunna åka ensam på tävling och kunna lasta själv. De trodde att hon gick att lasta, men det är tydligen bara i lastbil hon har åkt tidigare...
Jag ska iaf förmodligen testa en häst imorgon. Det är en sjuårig valack, som gått 1.20 som femåring. Den skulle skolas om till hunter-häst och säljas till USA, men det gick inte så bra så den har kommit tillbaka till den som hade honom som femåring. Jag får se hur den är, annars finns det en annan häst till hos henne som är till salu.
Själv har jag börjat springa på löparbandet vi har hemma, bara ett par ggr och inte så jättelångt, men med tanke på att senast jag sprang en längre sträcka var nog 20 år sedan så är jag nöjd med hur långt jag kom...