Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Innan har vi bara haft 2 brodd/tass dygnet runt och tänkt att 4 brodd har man väl i norrland :cool: Tänker man lite längre tror jag dock vi har mer is än norrland i detta eviga töa/frysa/töa/frysa, men det tog oss typ 20 år att komma på ;) :D

Är nog snarare tvärtom. :) Fler brodd och snösulor längre söderut, bara traktbrodd i norrland.
Jag hade hoppats på att slippa sulorna i år men nu får det ändå :(

Jag skriver inte så mkt, men det händer inte så mkt här för tillfället. Mockar, fodrar och släpper ut och tar in hästarna... Det är mitt hästliv just nu. :(

Jag var i ridhuset en mil bort och hoppade i fredags, bara för att ha hoppat någonstans med lite utrymme åtminstone en gång innan Runsten-kursen till helgen. Det gick bra att lasta och åka själv, och hoppa funkade också bra, även om det blev märkbart mycket svårare att stanna när det faktiskt fanns plats efter hindret. ;) (Vårt normala ridhus är som sagt sisådär 12x25, med lite stolpar och annat spännande, så vi har inte riktigt kunnat galoppera framåt på sistone...) Men jag ser fram mot helgens kurs!

ååå va roligt, jag är riktigt avis ;)
vill jag också :(
men men kurs en annan gång.
hur som va vi på sista återbesöket och snacka om att jag var chockad. 3 g halt för 2 v sedan idag knappt 0,5 som sedan värmer ur. ringskor och metacam i 10 dagar har gjort underverk.
så nu skulle jag börja rida igång henne, fick ett schema på4 v och då ska hon vara tillbaka helt.
Ska bli skönt att slippa tömmkörningen , då min kära madame inte kan förstå varför vi ska skritta och på töm är hon jävulskt stark hahhaha
Kommer nog och tar mig en kik på lördag och söndag :)
Tjingeling

Kul att det verkar gå så bra. Jag håller tummar!

Vi ses kanske! Jag rider i gruppen 10-11 och 15-16, på en brun odåga. :-) Nu ska jag åka till stallet och packa, och sen ge mig söderut. Givet vädret är jag glad att jag valde att åka redan idag, så jag kna ta det hur lugnt som helst.

okej då ska jag försöka komma till kl tio imorgon. ja bra att du valde det. va jätte försiktig, åkte den vägen nyss och det ligger bilar lite här var i dikena. dessutom är det mycket backar. men jag hoppas att sandbilen varit ute där.
tjingeling

Nu har vi ridit två pass. Igloo började med att påstå att det andra kallade travbommar nog egentligen var ett längdhinder, och han sprang lite mycket i början, men det gick bättre och bättre. Nyttigt är det! Och skoj!

Haha, klassiker att ta alla kavalettis i ett språng! :D

Här blev vår träningshelg inställd pga fruset ridhusunderlag. :mad: Och det gick absolut inte att flytta det till den anläggning där jag står där det finns ett isolerat ridhus... :grin:

Jättetrist, och ännu värre att de förmodligen kommer att flytta träningarna till den helgen då jag jobbar. :crazy:

Ikväll åkte jag och sambon ut till stallet sent och hoppade lite på egen hand, lite kontrollövningar som gick bra idag. Höjde upp en oxer til 1,10 och det var inga problem tyckte Chatsi som faktiskt höll sig i skinnet idag, efter att ha varit högt och lågt hela veckan. :angel:

Jag gick runt, runt på vår gräsmatta/blivande ridbana med Hönan igår. Hon är ff lite svullen höger bak på morgonen, men på kvällen märks inget. Vill iaf inte sitta på henne eftersom hon har lite ont i ryggen. Det lutar nog mest åt att jag lämnar tillbaka henne, inte bara pga att hon är lite "vingabruten", utan mkt oxå pga lastningen. Jag har varken ridbana el ridhus inom ridavstånd utan måste kunna lasta hästen för att komma iväg och rida. Det finns en del grusvägar runtomkring, men när vädret är så här är de inte särskilt lämpliga att rida på. Jag har provat att lasta 4-5 ggr och inte gett mig förrän vi har fått in henne, kortast tid vi har klarat det på är en timme och det har inte blivit någon förbättring efter hand. Dessutom går det inte att lasta ensam, och jag är oftast ensam när jag åker. Det går säkert att träna in, men om det tar tre månader till - ska jag inte kunna ta mig någonstans på tre månader??? Jag upplyste säljaren redan från början att jag vill ha en häst som kan stå själv i stallet, själv i hagen, man ska kunna åka ensam på tävling och kunna lasta själv. De trodde att hon gick att lasta, men det är tydligen bara i lastbil hon har åkt tidigare...
Jag ska iaf förmodligen testa en häst imorgon. Det är en sjuårig valack, som gått 1.20 som femåring. Den skulle skolas om till hunter-häst och säljas till USA, men det gick inte så bra så den har kommit tillbaka till den som hade honom som femåring. Jag får se hur den är, annars finns det en annan häst till hos henne som är till salu.
Själv har jag börjat springa på löparbandet vi har hemma, bara ett par ggr och inte så jättelångt, men med tanke på att senast jag sprang en längre sträcka var nog 20 år sedan så är jag nöjd med hur långt jag kom...

låter skoj! härligt att du kommit igång :)

*delvis kl*

körde ett galoppass i fredags på åkrarna, helt underbart :love: pålle var med på noterna, riktigt trevlig va han! ibland kunde jag känna att han ville dra på lite :angel: men det tycker jag bara är kul! :D
kommer bara rida där nu. :love: (så länge underlaget är bra vill säga)

Här verkar temperaturen ha fastnat på -16:cool: Det är för kallt! Är sjukt glad att jag har ett ridhus att rast av vildjuret i. Annars hade han varit totalt omöjlig, nu är han bara vild:p Var i stallet klockan 7 imorse, fodrade och släppte ut alla djur. Hade tänkt att jag skulle ta och rida en liten sväng ute så att pållen fick röra sig lite innen hoppträningen ikväll, men som sagt -16 gjorde att jag hellre tar en vildhäst ikväll än att behöva stå i duschen resten av dagen för att tina upp;)

kl

Jag kör på med min varannan-dags-ridning! :D Men just nu i helgen fick Lina gå både lördag och söndag, Z fick vila, hon ska gå dressyr idag och P&J på tisdag. Lina var fin båda dagarna, och jäklar va glad hon va att få hopp! Hon happade kanonfint och var inte i en enda bom, lyssnade bra och var mycket reglerbar, så vilan verkar ha gjort underverk även på hoppningen! Nu låg hindren som mest på 90cm, men ändå!

I torsdags var det hoppträning med Z, gick sådär, hon är sjukt svår... Vi skulle rida på en linje längs långsidan och när vi red ur svängen ville hon trycka sig mot sargen, vilket gjorde att jag blev kvar i hjälperna över hindret och det blev vingligt... men övning ger färdighet! Är bara att träna vidare.

Känns som jag också rider varannan dag, men det har varit både kallt och jäkligt samt mycket annat att göra några dagar. I helgen kommer Jolie (och de andra) dessutom att få vila eftersom jag är bortrest och jag har inga kamikazepiloter tillgängliga som vill rida mina pållar..
I morgon blir det dock hoppträning!

KL
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!! Att rida hoppträning är ingen bra idé när det är så kallt att mna inte kan hålla i tyglarna:angel: Tack och lov var min fina pålle lugn och snäll trots att de var ponnylektion i andra änden av ridhuset:p

Fina, fiiiiiiina häst!:love: Mycket små volter och styrke/mjölksyreträning blev det idag. Otroligt nog var ingen av oss svettig dock, hihi! Så skönt at tha någon på marken som påpekar de där små sakerna som man har lagt sig till med under vintern.

Åh, nu kan jag nästan vara med! Denna veckan ska jag vara i stallet TVÅ dagar (i dagsljus!), plus att jag ska försöka kika på Rebecca imon oxå när hon ska hoppa här om knuten. Wiho :D :bump:

Men jag saknar min lilla häst därhemma, blä :( Inte blir det bättre av att mamma antingen berättar om hur underbar han är eller att han är knäpp för saker han inte brytt sig om tidigare.

Du kan få komma och provrida Peia :D Dock får du vara beredd på att hon kan studsa iväg eller bocka lite :p Unga fröken, som inte är så ung längre, har "rätt" mycket överskottsenergi.

Varför har ingen en lagom stor häst till mig :D Dina är små (=jag komemr trilla av och slå mig :eek:) och C är stooor :D

The_Connemara stannar hos MIG och Evighetsmaskinen! :P
Så de e så... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka