Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Tyvärr måste båda stå brett, Z KAN st åsmalt om det är mjuk mellanvägg och gott om plats, men Lina får tokspel och sparkar sig ut mer eller mindre... Tyvärr :( Är riktigt drygt!!

kl

Men Elin, vilken skitdag :( Men nu är det över iaf!! :)

Tur du inte slog dig Marvin! och va skönt att det gick bra i 90! :)

Idag körde vi lite markarbete med Z, hon skötte sig bra, idag var ridhuset fritt från köttätande, vita ponnyer så hon var ritkigt fin! Skönt! Red en cavaletti-serie och lite bommar. Inget jätteavancerat men försökte ha allt från dressyrträningen i bakhuvudet :)

dsc_0049_186808720.jpg

Åhh jag blir så glad av de där färgerna! Vill ha de gröna till Musse:D Tror inte han passar i orange, men kanske gul och turkos/ljusblå fungerar med...

Det är skiiiitsvårt att hitta hö/hösilage här just nu har jag märkt. Jag kan inte ha storbalar. Hö på småbal finns bara på ett ställe och hösilage på småbal har jag hittat ett som inte är tokdyrt dock är värden lite knepiga...Typ:eek:

Per kg/foder
Smrp 110
MJ 7,2
Det ger en kvot på 15, tror inte jag behöver ge lusern till det direkt:angel:

Ja OJ vilka värden! Kan det verkligen stämma??

Ja detgröna hade han nog varit superfin i! Jag vill ha turkost till Lina, men inte de schabraken från hööks, tycker de är för puffiga :D kanske från Hv Polo eller Lami-cell :) Får se vad det blir! har letat turkost schabrak i typ 1,5 år men kan inte bestämma mig :D

Hmm ja det där blir liksom svårt att göra något vettigt med kände jag, så kommer även köpa hö och blanda. Sedan lutar det åt att jag skickar in egna analyser med, då det enda höet som finns är oanalyserat och hösilaget inte har någon mineral analys....Suck!:crazy:

Önskar jag hade möjlighet att köpa storbalar!

Turkos passar de ju i båda två! Det är helt klart knepigare med en fux dock... Svarta damen passar ju i allt :D

Senast ändrad:

Ja hon är väldigt lättmatchad :D men fux är supersvårt! Svart är hon typ finast i...

Nej inte särskilt långt fortfarande inom Växjö;)

Lång historia kort så flyttade jag och sambon isär innan jul. Så jag flyttade till en lght i en liten håla på andra sidan stan. Hittade ett superstall till Musse! Dock har det varit lite långt att köra dit, drygt en mil. När jag nu blev ebjuden boxplats i likvärdigt stall 4 km från min ytterdörr, där jag dessutom får jobba av hyran så kunde jag inte tacka nej!:D Så nu hoppas jag att det är färdig flyttat på ett tag:angel:

Jag hade en gröngrå nyans på min fux förut, som var skitsnyggt! Men det är svårt då det är en sån "stark" färg i sig självt...

Tråkigt med sambon, skönt med bra stall :D Hoppas ni komemrtrivas bra där! :)

Ja grönt funkar hon oxå bra i, och marinblått, men det är ju lite "tråkiga" färger kan jga tycka :P

KL

Nu har jag anmält mig till Indoor Eventing!!:bump::bump:

Finns en risk att jag får äta havregrynsgröt resten av månaden, men det är det värt:D

Söndagen har jag anmält till! Ska ni andra rida träningen också eller bara en av dagarna? Blir dyrt att åka över 2 dagar för mig, velar lite fortfarande men träningen lär väl vara full nu, får ta det när Gärds tinar. Är väl inte så långt kvar nu:love:

Elin, till sommaren är Ni säkerligen välkomna att sova över i vårt (nya) stall för en MYCKET fördelaktig peng! :D

Vad kul :D:D:D

Jag längtar efter Rebeccas första film från terrängträning i Gärds, precis som förra året :D Känn ingen press :angel:

Haha det ska vi nog se till att ordna :D Pratade med Ted i lördags och det planeras terrängträning hos honom i Mars om inte annat :D

Elin: Jag ska ta Z på lördagen och Lina på söndagen :) man får ju passa på när det är så nära, tror det är max 2 mil dit för min del :)

Alltså, jag tyckte faktiskt han var lite elak som inte hade träningar över jul/nyår oxå. Åtm några dagar borde hans fina bana vara helt okej att rida på :angel: :D

Åh vad roligt med träningar!

Här rider vi på i ridhuset.. Igår hoppade jag lite skutt på hinder som några andra skulle rida på sen, Jolie hoppade väldigt runda fina språng även om hon var väldigt laddad. Förut har det känts som hon hoppat bara uppåt-framåt liksom men nu känns det som hon 'blir rädd' för nåt under hindret och drar upp magen/benen i varje språng, så jag antar att det är mer rygg i hennes språng nu :D
Det får jag nog tacka min kiropraktor för, han har gjort mirakel med henne.

Idag var vi ute och red volter på ett fält där det var lite snö så det var rätt bra underlag. Hon var lite pigg men annars gick det bra. Längtar till våren så man kan hoppa stockar och sånt igen...

Härligt att sprången känns bättre! Det är va jag gillar med hoppning, känns liksom bra för hela hästkroppen när de gör bra språng .p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka