Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett basic-pass idag. Då det var där tiden passade bäst, tanken är väl att den träning som blir av är bättre än ingen träning :)
Kände i A-delen att jag inte ska sträva mot dessa pass, men det funkar. Var svårt att dela stång när vi lyfter så otroligt olika tungt. Blev ett jäkla på och avplockande av vikter när den ja delade stång med körde 20kg genom allt och jag startade på 55kg och ökade varje omgång upp till 75kg. Men passet är gjort och jag känner mig ändå nöjd med passet, hoppas hinna med lunchpasset i morgon bara. Men det återstår att se, såg att jag har ett inbokat möte 11-11.45 och passet börjar i andra änden av stan vid 12... Vi får alltså se.

Uppvärmning
10 airsquats
7 cal valfri maskin (jag körde rodd)
3 walkout - pushup
5 Burpees
10 Situps

A-del 4 varv.
Back squat 8st
Hantelrodd 8st/sida
Hand release Pushup 6-12 st

B-del 17min
15 Wallballs
10 kippade pullups
15 cal rodd
20 V-ups
 
Var på ashtangayoga ikväll. Ett s k mysore-pass där alla gör sin egen praktik i sin egen takt och instruktören går runt och hjälper där det behövs.
Har varit ledig idag så kände mig stark och gjorde ett par ställningar dubbelt. Misstänker att det blir rolig träningsvärk av det...
 
Har inte tränat sedan i torsdags, har känt mej småkrasslig, frusen, halvtäppt och ur gängorna så jag bestämde mej för att vila några dagar och ska testa för covid imorgon.
Många har ju små/inga symptom med senaste varianten och jag är dubbelvaccinerad men tänker testa ändå för säkerhets skull. Är det negativt så tänker jag jogga en sväng imorgon kväll:cautious:
 
Blev ett basic-pass idag. Då det var där tiden passade bäst, tanken är väl att den träning som blir av är bättre än ingen träning :)
Kände i A-delen att jag inte ska sträva mot dessa pass, men det funkar. Var svårt att dela stång när vi lyfter så otroligt olika tungt. Blev ett jäkla på och avplockande av vikter när den ja delade stång med körde 20kg genom allt och jag startade på 55kg och ökade varje omgång upp till 75kg. Men passet är gjort och jag känner mig ändå nöjd med passet, hoppas hinna med lunchpasset i morgon bara. Men det återstår att se, såg att jag har ett inbokat möte 11-11.45 och passet börjar i andra änden av stan vid 12... Vi får alltså se.

Uppvärmning
10 airsquats
7 cal valfri maskin (jag körde rodd)
3 walkout - pushup
5 Burpees
10 Situps

A-del 4 varv.
Back squat 8st
Hantelrodd 8st/sida
Hand release Pushup 6-12 st

B-del 17min
15 Wallballs
10 kippade pullups
15 cal rodd
20 V-ups
Oj vilket kul och varierat pass! :)
 
Oj vilket kul och varierat pass! :)
Ofta så passen ser ut. Därför jag gillar det.
Dock fick jag svar på varför det är en period med tråkiga övningar i alla vanliga wodar.

Uppladdning inför open 🙈 blev även lite pushad att ställa upp, så vi får se om jag gör det eller ej.
 
Nu har jag kommit på ett mål med min träning: att kunna genomföra GU eller GU-f för Hemvärnet. Skulle väldigt gärna vilja gå med i Hemvärnet, men känner att jag nog aldrig kommer nå dit.. Men det är väl bra att ha lite o-uppnåliga mål ibland? ^^
Dock känns det sådär att ha det målet just denna vecka när jag är sjuk och inte kan träna överhuvudtaget.. Får se om jag kan bege mig ut på en vandring till helgen, tror inte jag ska befinna mig på ett gym förrän tidigast nästa måndag :(
 
La om planeringen lite då jag ska rida på torsdag, så blir inget gym då.
Så vilar från gymmet idag, rider ikväll, gym imorgon, ridning på torsdag.

Kroppen väldigt glad över detta med, helt förfärligt trött. Och muskler byggs med vila har jag hört :D
 
Blir vilodag för mig också idag. Hade planerat in löpning idag, yin yoga i morgon och löpning på torsdag och något på fredag. Men är extremt trött idag så kommer bara stretcha lite och sen springa i morgon istället.
 
Nu får vi rita kors i taket igen. Hon har tränat. Helkroppspass med fokus core från mitt gyms samling av onlinepass. Herregud vad tråkigt det var. Och jobbigt såklart men det var tristessen som var värst. Zzz. Men nu är jag påmind om varför jag hatar cirkelträning och att det är värt att gå till gymmet för styrketräning :laugh:
 
Jag har dragits med vaccinbiverkningar mest hela dagen så det blev en vilodag även på mitt håll. Jag ska dock köra ett yogapass innan jag går och lägger mig, det blir skönt! Jag kände mig lite sugen tidigare idag då musklerna är stela och värker (eventuellt beror även detta på vaccinet) och när det nu dessutom startades en tråd om yoga blev jag ännu mer inspirerad :D
 
Bara för att jag klagade på min extremt inaktiva vecka härom dagen så har jag helt andra förutsättningar den här veckan :up: Gick 30 minuter snabb promenad igår kväll utan barnvagn, och 65 minuter promenad idag med barnvagn. Gick på ganska raskt idag också och fick ta i med magmusklerna för att putta fram vagnen i snömodden :p

Gjorde också ett litet styrkepass som tog typ 15 minuter. Bland annat höftlyft, liggande heel slide (bålövning, glida ut med ena foten längs golvet och sen in igen), sittande rodd med gummiband och en övning som kallas YTW som var ganska jobbig trots avsaknad av vikter. (Man står lätt framåtlutad och sträcker armarna framåt-lätt utåt som ett Y, sen ut åt sidorna som ett T, sen armbågarna upp som en bred rodd/W).
 
Jag har dragits med vaccinbiverkningar mest hela dagen så det blev en vilodag även på mitt håll. Jag ska dock köra ett yogapass innan jag går och lägger mig, det blir skönt! Jag kände mig lite sugen tidigare idag då musklerna är stela och värker (eventuellt beror även detta på vaccinet) och när det nu dessutom startades en tråd om yoga blev jag ännu mer inspirerad :D
... Och 30 min yoga senare känner jag mig som en ny människa 🙏 Nu sover jag gott!
 
Dubbelpass avklarat!
Så sweet! Endorfinerna flödar :bump:


Kan nu marka mig själv 🥳
Nytt PR på 70kg x 8
Låg på 65kg x10 förra veckan, hä bygger sig!

Kom även upp från 30kg x 5 i bänkpress till 30kg x 7, så det går framåt.

Kommande mål är väl:
70kg 3x10 i marklyft
60kg 3x10 i hip thrust
30kg 3x10 i bänkpress
20kg 3x10 i militärpress (sen 25kg 3x10, men det ligger väl åttatusen år framåt haha)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 661
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 606
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp