Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1 pass blev detJag har så sjukt mycket (för mycket) i livet denna veckan så jag kommer sikta på 2 pass och bli glad bara jag löser det. Vet inte ens riktigt när jag ska lyckas få till det. Torsdag kanske. Och sen någon dag i helgen hoppas jag.
Men vad fint! Och modigt av dem att fråga!Märktes att det var längesen jag körde marklyft, haft rejäl träningsvärk i ryggfileerna i nedre delen av ryggen sen i lördags
Så fin gyminteraktion i lördags med. Jämte mig stod två unga killar kanske 15 år gamla och marklyfte. Måste ha sett både stark och snäll ut (haha) för en av de vågade sig på att fråga om jag hade några marklyftstips till honom
Jag gav ett par tips men märkte att han blev så nervös/stressad av situationen att han hade svårt att ta något till sig. Men det landar kanske i lugn och ro! Tyckte det var så himla modigt att fråga. Det ska jag också försöka göra nästa gång jag ser någon som ser stark och snäll ut
![]()
Nu vet jag inte vad du redan testat, men mitt främsta tips är att nöta på massor med tom stång där du bara övar på att driva tillräckligt med benen för att få stången att studsa upp från axlarna. Du utför alltså aldrig själva pressandet, utan stången vilar i öppen hand bara (ungefär som man har den i frontböj) så att den har utrymme att studsa nån centimeter. När man etablerat den rytmen brukar det bli lite lättare att få till hela rörelsen.Varför gör inte kroppen som jag tänker?
Försöker få till det här med pushpressar, men vanligaste scenariot är att jag först knixar med benen och sedan ändå striktpressar![]()
Den har jag inte testat, tack! Jag är inbiten striktpressare så det är lite svårt att lära om, haha.Nu vet jag inte vad du redan testat, men mitt främsta tips är att nöta på massor med tom stång där du bara övar på att driva tillräckligt med benen för att få stången att studsa upp från axlarna. Du utför alltså aldrig själva pressandet, utan stången vilar i öppen hand bara (ungefär som man har den i frontböj) så att den har utrymme att studsa nån centimeter. När man etablerat den rytmen brukar det bli lite lättare att få till hela rörelsen.
Men vad fint!Märktes att det var längesen jag körde marklyft, haft rejäl träningsvärk i ryggfileerna i nedre delen av ryggen sen i lördags
Så fin gyminteraktion i lördags med. Jämte mig stod två unga killar kanske 15 år gamla och marklyfte. Måste ha sett både stark och snäll ut (haha) för en av de vågade sig på att fråga om jag hade några marklyftstips till honom
Jag gav ett par tips men märkte att han blev så nervös/stressad av situationen att han hade svårt att ta något till sig. Men det landar kanske i lugn och ro! Tyckte det var så himla modigt att fråga. Det ska jag också försöka göra nästa gång jag ser någon som ser stark och snäll ut
![]()
Jodå det gick bra! Med lite reps-PBn till och med.Wääh, pms och mensvärk… inte sugen på träning men det är nog precis vad jag behöver. Benpass senare idag, det ska bara göras så får jag tycka synd om mig själv efteråt![]()