Jag var helt slut efter att ha vinkat av mina besökare i måndags, söndagens vandringstur à 23 000 steg samt helgens genomsnittliga 4-5 sömntimmar hade eventuellt något med den saken att göra
Har därför tagit det väldigt lugnt i ett par dagar nu, men idag kände jag äntligen att energin började komma tillbaka igen! Kvällen bjöd på ett Hyrox-pass vilket var en betydligt behagligare upplevelse denna veckan än förra veckan - främst för att det inte innehöll någon löpning utomhus. Istället delades vi in i par och gjorde 6 olika stationer i 3 minuter vardera:
- 400 m löpning + max antal burpee box jumps under återstående tid
- 1000m cykling + max antal devils press under återstående tid
- 20 kcal assault bike + max antalmeter sled push under återstående tid
- 800 m roddmaskin + max antal plyo lunges under återstående tid
- 800 m stakmaskin + max antal wall balls under återstående tid
- 50 air squats max antal burpees under återstående tid
Ingen vila mellan varje station, men det blev lite naturlig vila under passets gång medan man väntade på att ens partner skulle göra sin del. Det var ett jätteroligt pass och jag var nästan lite snopen, men väldigt svettig, när det var klart! Tyvärr dog min pulsklocka på väg dit, annars hade det varit intressant att se vilken puls jag låg på ungefär eftersom det kändes som att jag hittade ett rätt bra flow och hade ganska mycket energi. Gillar verkligen de här passen och blir mer och mer sugen på att ställa upp i en Hyrox-tävling en vacker dag. Det är bara det här med löpningen jag behöver få ordning på...