Träning och hälsa del 12

Jag tränar på men har inte hunnit skriva så mycket! Håller i med två helkroppspass på gymet + två pass konditionsträning /vecka 😊
Senaste var söndags gym, får ALLTID träningsvärk av det passet 😅 Idag 5 km blandat jogg/pw 👍

Imorgon gym igen men mitt andra pass. Inte heeelt klar än exakt vad jag ska ha med på det passet än men ungefär. Bland annat frontböj iaf vilket jag är taggad på!

Jag har haft brutal träningsvärk i framförallt överkroppen sedan i lördags, men nu börjar det kännas som att det håller på att släppa. Står i kö för frivändningspass imorgon bitti och hoppas få en plats, annars blir det nog att jag hoppar över till passet med fokus marklyft istället (de två passen går parallellt och jag vet att det finns plats på det sistnämnda) för att få någon slags styrketräning gjord denna veckan. Vi påbörjar ett nytt block i programmeringen denna veckan så det lär inte gå särskilt vilt eller tungt till ;) Det blir lite vandring i helgen men annars en lugn vilovecka, det passar bra dels med tanke på lördagens äventyr och dels eftersom vädret ska vara fantastiskt så vi tänkte åka iväg norrut i vår campervan torsdag-måndag :)

Jag har haft brutal träningsvärk i framförallt överkroppen sedan i lördags, men nu börjar det kännas som att det håller på att släppa. Står i kö för frivändningspass imorgon bitti och hoppas få en plats, annars blir det nog att jag hoppar över till passet med fokus marklyft istället (de två passen går parallellt och jag vet att det finns plats på det sistnämnda) för att få någon slags styrketräning gjord denna veckan. Vi påbörjar ett nytt block i programmeringen denna veckan så det lär inte gå särskilt vilt eller tungt till ;) Det blir lite vandring i helgen men annars en lugn vilovecka, det passar bra dels med tanke på lördagens äventyr och dels eftersom vädret ska vara fantastiskt så vi tänkte åka iväg norrut i vår campervan torsdag-måndag :)
Nähäpp, jag lyckades sova mig igenom alarmet och vaknade 10 minuter innan passen skulle börja, så det blev inget med den saken. Jag tror att det har hänt max fem gånger i hela mitt liv att jag missat väckarklockan så kroppen var bevisligen inte ett dugg redo att stiga upp! Tror jag satsar på vilovecka den här veckan helt enkelt, det är mycket att stå i på andra plan och jag känner mig inte direkt överdrivet motiverad att klämma in träning bara för sakens skull. Jag skulle kunna ta en kort löprunda imorgon lunch, men då får min kära ländrygg som gjort väldigt ont sedan i måndags krya på sig först.

Okej, jag tor jag spikat de två pass jag kommer rotera med framöver! För att hinna allt inom en timme gör jag ofta så att jag supersetar en överkropp- och en underkroppsövning (supersettar de övningar som står tillsammans nedan).

Pass 1

Box Jump

Frontböj
Dips

Hip thrust i maskin
Skivstångsrodd

Sittande lårcurl
Höftabduktion i maskin

Sittande axelpress med hantlar

-----------------------------

Pass 2

Reverse lunge i smith
Chins med omvänt grepp

Uppåtlutad bänkpress i smith
Rumänska marklyft

Sidolyft med hantlar
Bicepcurl

Knästående kickback i kabel

-------------------------------

Körde jag Pass 1 i morse! Gick ok men joggade/gick drygt 5 km igår kväll och det var ganska jobbigt så det märktes att kroppen inte var helt pigg (jag är väldigt ovan vid jogga 😅)

IMG_2270.webp

Morgonens. Gjorde ett par dips med kroppsvikt! Ska försöka filma nästa gång och se hur djupet ser ut haha. Frontböjen hade jag sett fram emot men det var tungt idag 🥲

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
72 307
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 425
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
64 208
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 938
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka