Jag skippade träningen under veckan i Sverige, precis som planerat, och det kändes lite lättare efter att jag pyst ur mig här. Prioriterade långa promenader längs stranden både med och utan föräldrasällskap istället, och kände att det nog var viktigare än alla träningspass i världen faktiskt.
Nu är jag hemma igen och ser fram emot att lägga lite extra krut på träning under de 2,5 veckor som kvarstår innan vi drar iväg på bröllopsresa i en månad. Det börjar dock dåligt med huvudvärk och illamående som plågat mig sedan igår, fattar inte vad det beror på. Det blir marginellt bättre när jag äter, och det känns betydligt bättre på förmiddagarna än eftermiddagarna, men överlag verkar varken vatten, sömn, värktabletter, koffein eller socker hjälpa.
Ja ja, jag lyckades ta mig iväg till gymmet på lunchrasten för ett litet överkroppspass i alla fall. På grund av nämnda omständigheter blev det inget att skriva hem om direkt, och jag fick bryta sista setet eftersom kroppen protesterade för mycket, men musklerna känns ganska trötta såhär i efterhand och huvudsaken är att jag i alla fall gjorde något. Ska vila från både jobb och annat resten av dagen så hoppas jag att vara back on track imorgon!