Träning och hälsa del 12

IMG_2397.webp

1,5 timme på gymet idag 🤩 Sällan jag har så gott om tid!
Bra pass, körde lite viktade pull-ups idag vilket var kul! Kör ju bara pullups en gång i veckan nu sen några månader men verkar lyckas behålla styrkan ok.
10 min på roddmaskinen på slutet igen, målet är bara max antal meter rodda. Slog förra veckan med typ 30 m 😜

Ben idag igen, på morgonen dessutom.
Riktigt bra men sjukt jobbigt pass.

Försöker bli bättre på börja köra med de tyngre vikterna i början istället för att jobba mig uppåt, det är tuuuungt, blir lätt lite bekväm av mig 😁
Just det här med att höja nivån även under uppvärmningen är så himla svårt att vänja sig vid tycker jag! Men ja, vill man ha ut max av musklerna utan att först trötta ut dem med 7648 set med lägre vikt så får man ju vackert börja göra det när man börjar komma upp i vikterna lite :p Mina PT:s brukar rekommendera 3 uppvärmningsset med 3-6 reps per set (lite beroende på vad målet är sedan och hur många reps man ska göra i huvudseten liksom) innan man tar tag i de vikter man faktiskt tänkt lyfta den dagen.

Just det här med att höja nivån även under uppvärmningen är så himla svårt att vänja sig vid tycker jag! Men ja, vill man ha ut max av musklerna utan att först trötta ut dem med 7648 set med lägre vikt så får man ju vackert börja göra det när man börjar komma upp i vikterna lite :p Mina PT:s brukar rekommendera 3 uppvärmningsset med 3-6 reps per set (lite beroende på vad målet är sedan och hur många reps man ska göra i huvudseten liksom) innan man tar tag i de vikter man faktiskt tänkt lyfta den dagen.

Precis så, blev helt knäckt 😂
Bra tips, jag är fruktansvärt slarvig med uppvärmning :o
Värmer upp ca 5 min med lite olika rörelser, sen om vi tar rld:s så körde jag en 12:a med bara stången och lassade sen på 70kg, det kändes bra, men är väl kanske inte optimalt.

Jag har legat lite lågt på alla sätt senaste veckan eftersom kroppen betett sig väldigt märkligt och gett mig en massa konstiga symtom. Var med på ett Hyrox-pass i lördags men fick bryta halvvägs p.g.a hjärtklappning och rusande puls och sedan dess har främst fokuserat på horisontalläge i soffan/sängen. Idag känner jag mig som vanligt för första gången på ungefär en vecka, så jag hoppas att det bara var lite rejäl vila som behövdes. Blir vila idag också, imorgon stalljobb + ridning och sedan är jag inbokad på frivändningspass onsdag morgon. Känner mig sugen och motiverad att träna för första gången på ganska länge, så jag hoppas att kroppen är med på noterna från och med nu så att träningen kan återgå till att vara något njutbart och roligt som jag kan göra utan att behöva tänka så himla mycket.

Har även tagit tag i att försöka skapa ett lag för att vara med på en tävling i Dublin i juli. Det är samma format som tävlingen jag var med i för några veckor sedan och det hade verkligen varit jätteroligt att få testa på det igen nu när jag vet exakt hur det går till. Håll en tumme för att jag hittar tre andra personer som tänker likadant! :)

Precis så, blev helt knäckt 😂
Bra tips, jag är fruktansvärt slarvig med uppvärmning :o
Värmer upp ca 5 min med lite olika rörelser, sen om vi tar rld:s så körde jag en 12:a med bara stången och lassade sen på 70kg, det kändes bra, men är väl kanske inte optimalt.
Alltså funkar det så funkar det, men själv hade jag nog velat få in 4-5 reps på typ 35 och sen 50 eller något bara för att förbereda kroppen lite mer. Men det är bara min egen känsla, jag har noll koll på hur det funkar rent vetenskapligt!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 522
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 707
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
66 895
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
79 845
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka