Träning och hälsa del 12

Hoppar in i tråden. Jag hoppas att det ska peppa mig utan att ge hjärnspöken...

Jag skulle vilja lägga in hip thrusts i mina benpass men varje gång jag gör dem får jag så fruktansvärt ont vid/i höftbenen, känns som stången gräver hål in i skelettet... Det blir som blåmärken och ömmar ett bra tag. Därför har jag hittills inte fått någon rutin på att göra dem, men jag känner ju att det är en bra övning för rumpan! Det spelar ingen roll om jag gör dem med stång eller i maskin som har ett mjukt "bälte", får ont oavsett. Har testat med sån där squat-kudde på stången och med min hoodie under, hjälper såklart en hel del men får blåmärken ändå. Jag måste vara väldigt känslig just över höftbenen? Någon som har något tips, eller är det bara att stå ut? Har försökt flytta runt stången/bältet lite men det är svårt, den hamnar ju lite där den hamnar sas.

90 f**king kg i knäböj idag!! Stort pb för mig, senaste 1 RM var 80 kg vilket jag tog i slutet av juli förra året!

Jag fattar inte hur man lägger upp film men här är en stillbild på djupet 😁

Visa bifogad fil 162069

Riktigt glad att det gick vägen, och med mersmak ärligt talat 🥳💪
Jäklar!! 👏🏼🌟
Även jag har pbat idag. 40 fucking kg i bänkpress. Helvete vad jag har krigat för att nå dit och vad det har suttit i mitt huvud att jag inte orkar. 💪
Wow, så bra! 🙌🏼🌟

Jag skulle vilja lägga in hip thrusts i mina benpass men varje gång jag gör dem får jag så fruktansvärt ont vid/i höftbenen, känns som stången gräver hål in i skelettet... Det blir som blåmärken och ömmar ett bra tag. Därför har jag hittills inte fått någon rutin på att göra dem, men jag känner ju att det är en bra övning för rumpan! Det spelar ingen roll om jag gör dem med stång eller i maskin som har ett mjukt "bälte", får ont oavsett. Har testat med sån där squat-kudde på stången och med min hoodie under, hjälper såklart en hel del men får blåmärken ändå. Jag måste vara väldigt känslig just över höftbenen? Någon som har något tips, eller är det bara att stå ut? Har försökt flytta runt stången/bältet lite men det är svårt, den hamnar ju lite där den hamnar sas.
Stång tycker jag brukar göra mer ont när man börjar lasta på. Jag har provat mig fram, gymmet har tre olika "kuddar", men jag tycker bara en av dom är bra. Sen jag har med ett ryggskydd i neoprene som jag viker tredubbelt. Men det känns ändå helt klart. Det finns andra övningar för rumpan som också är effektiva, step-up i kabel, bulgariska.. så du behöver inte tvinga dig om du inte gillar den.

Jag gör inte hip thrust så ofta längre för jag tycker det är lite obekvämt. Men jag använde sån kudde men tycker det känns och är bökigt ändå. Lite vänjer man väl sig men tycker ändå det är obekvämt.

Shit vad ni är imponerande starka allihopa 🤩

Jag har haft en vecka med noll motivation, samt barnen och då är det så lätt att vara tänka att jag inte har tid, istället för att bara ta mig tid... Men så får det väl vara ibland tänker jag 🤷 snart ska jag i alla fall ta barnen och springa en sväng medan de cyklar, det blir mysigt. Igår hejade vi på min kille som körde en inofficiell hyrox-tävling, det gav lite träningssug åtminstone!

90 f**king kg i knäböj idag!! Stort pb för mig, senaste 1 RM var 80 kg vilket jag tog i slutet av juli förra året!

Jag fattar inte hur man lägger upp film men här är en stillbild på djupet 😁

Visa bifogad fil 162069

Riktigt glad att det gick vägen, och med mersmak ärligt talat 🥳💪

Även jag har pbat idag. 40 fucking kg i bänkpress. Helvete vad jag har krigat för att nå dit och vad det har suttit i mitt huvud att jag inte orkar. 💪

Ett pass överkropp idag med flera roliga PB! Jag har börjat reppa 55 kg i bänk och höjt reps på 22,5 kg hantlar i bröstpress. Och efter vad som känns som 100 år har jag äntligen kunnat börja reppa 12,5 kg i hantelcurls 🥳!

Det känns så coolt att bli starkare och starkare 💪

Visa bifogad fil 162079
Oj vad mycket PB:n i helgen, jäklar vad ni är starka!! 💪🏻🥳

Känner samma sak! Jag får JÄTTEont. Vid ett tillfälle flyttade jag upp stången (eller flyttade ner mig själv) en aning ... och lyckades knäcka de två nedersta revbenen istället. Jag hörde när de gick av. Inte nån bra ide´....

Heeelt otrolig dag i backen!
Så himla glad att jag köpte egna skidor, de har verkligen gett mig en extra skjuts i självförtroende.

Vet inte hur mycket träning det räknas som med tanke på både lunch i backen och öl-fika, men det brände i benen iallafall :D

IMG_8226.webp

Heja er vad grymma ni är som tränar på!!

Jag har svårt att komma igång, men!
I februari har vi Hälsolotteri på jobbet (varje träningspass är värt en lott, ju fler lotter en har i slutändan ju större chans att vinna något i lotteriet) och so far han jag iaf en för varje dag tack vare att någon dag gett två lotter.

Främst har jag tjänat in lotter på powerwalks, men även en innebandymatch, ett yinyogapass, ett gympass och en joggingrunda! 💪💪
Kanske är det det här som får igång mig 🤩👌
Vilken kul och kreativ idé! Heja heja 💪
Heeelt otrolig dag i backen!
Så himla glad att jag köpte egna skidor, de har verkligen gett mig en extra skjuts i självförtroende.

Vet inte hur mycket träning det räknas som med tanke på både lunch i backen och öl-fika, men det brände i benen iallafall :D

Visa bifogad fil 162116
Klart det räknas som träning! Allt som bränner i musklerna/får upp pulsen/gör en svettig under en längre period är träning i min bok 💪

Igår förmiddag: "Underbar känsla när kroppen liksom bara är med på noterna sådär!"

Igår kväll: Satt på badrumsgolvet större delen av kvällen p.g.a matförgiftning och en kropp som absolut inte var med på noterna.

Upp som en sol och ner som en pannkaka, kan man väl summera gårdagen med. MEN jag piggade på mig riktigt snabbt, mådde i princip som vanligt från midnatt ungefär och fick sova ostört hela natten, så jag bestämde mig för att ändå försöka åka lite skidor idag eftersom vi hade planerat en tur och ordnat med utrustning och grejer. Min kära lilla kropp svarade upp bättre än jag nånsin vågat hoppas på och jag kunde njuta av en solig dag i backen helt utan symtom förutom total aptitbrist samt lite extra trötthet såklart. Fattar inte hur den orkade egentligen, med tanke på tufft pass igår förmiddag och i princip ingen mat eller vätska på typ 20 timmar, men det gick! Jag blev såklart trött fortare än vanligt och vi åkte inte lika många timmar som vanligt, men eftersom att målet främst var att få lite sol och frisk luft samt känna på skidbenen ännu en gång innan vi åker till Schweiz om en månad så är jag hur nöjd som helst (fast helst hade jag skippat hela mag-episoden såklart).

Nu har jag landat under duntäcket här hemma, helt slut i precis varenda muskel, och blir ompysslad av min man. Har lyckats äta några småsaker och dricka vatten under dagens gång och känner mig nu riktigt hungrig för första gången på 1,5 dygn, så det var nog något skräp jag hade ätit helt enkelt. Ska ta hand om fantastiska lilla kroppen riktigt ordentligt nu och hoppas vara back in business om ett par dagar eller så :heart

Jag har vågat mig på rdl och marklyft för första gången på länge! Låga vikter men ska jobba mig upp långsamt! Gjorde 100 kg marklyft i våras så 50 känns så löjligt, men försöker övertala mig själv att vi faktiskt rehabar och stärker ländryggen 🤭

Jag har nyss börjat använda strenghtlog, så PB stämmer inte alls 😅
1000011257.webp

Var bara jag som bokat maskinintroduktionen på gymmet så det blev en timme enbart på maskiner som jag vill lära mig. Fick även feedback på att jag gör rätt teknik i många maskiner men att jag ska våga lasta på mer vikt eftersom jag kan alltid skala ner för jag ligger på många 'bekväma vikter'. Samt lite småjusteringar på vissa maskiner för att få bättre muskelkontakt. Jag är så taggad att träna mer teknik och tyngre vikter :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 798
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 153
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 909
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 436
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka