Det var definitivt en bra idé att ta mig iväg till dagens pass! Jag vaknade innan klockan ringde och kände mig helt fräsch, förutom en hel del träningsvärk i armar & axlar, men när vi väl kom igång slutade jag tänka på det och kroppen kändes så sjukt pigg, stark och redo! Jag har ingen aning om var det kom ifrån och hade verkligen väntat mig en helt annan känsla, men det är väl bara att tacka och ta emot antar jag
Efter uppvärmning gjorde vi det här:
Del 1:
2 varv, ingen planerad vila men man fick 2 minuter på sig vid varje station och den tid man hade över innan nästa 2 minuter påbörjades fick man vila. Jag hade 18-20 kcal som mål och hann med det utan problem, hade nog kunnat pusha mig själv lite mer men höll tillbaka eftersom jag läste fel och trodde att det var tre varv istället för två
- 16-24 kcal på löpband (air runner)
- 16-24 kcal på roddmaskin
- 16-24 kcal på cykel
Del 2 (gjordes i par):
Här skulle man hinna så många varv som möjligt på 12 minuter, vilket blev 5 varv för mig och min partner.
- 20 wall balls (som man delade med sin partner)
- 8 synkade hantelsnatch (som man alltså gjorde tillsammans)
- 4 devil's press (som man delade med sin partner)
- 20 kcal stakmaskin (som man delade med sin partner)
Del 3, (gjordes i par, allt delat med sin partner):
Även här hade man 12 minuter på sig och resterande tid skulle vi jobba oss upp till en sammansättning av 1 frivändning + 2 frontböj + 1 push press med så mycket vikt som möjligt. Jag och min partner hade ganska mycket tid kvar på oss på slutet så vi hann känna på både 30, 35 och 37,5 kg. Sedan hann hon köra sin omgång av 40 kg men tiden gick ut innan jag hann testa. Kände dock att jag gärna skulle vilja testa den vikten och se om det gick eftersom det vore PB för mig, så jag frågade om jag fick stanna kvar nån minut extra och testa jag också. Det gick hur bra som helst och ärligt talat kändes det inte särskilt tungt, trots att det låg i slutet på ett svettigt pass sådär. Sjukt konstigt, men härlig känsla när kroppen liksom bara är med på noterna sådär
- 30 push press
- 10 burpees over bar
- 30 frontböj
- 10 burpees over bar
- 30 thrusters
Fick det på film också:
Alltså ditt pannben! Det syns att det är tungt men ändå verkar du göra det så lätt. Hur ?!