Träning och hälsa del 12

Dagens pass!
IMG_1937.webp

De fyra första övningarna från mitt program och sen har jag snöat in lite på HIIT nu så testade en pulshöjande cirkel på slutet med. Utfallsgången är inte med skivstång utan något slags grej man la över axlarna bara.
Det var pulshöjande iaf! 😆
Och vet att jag skrev det sist med men knästående kickback 👌

Tyvärr är jag inte så förtjust i detta gymets kabelrodd-maskin. En av få maskiner där förra gymets kändes bättre för mig (sittande lårcurl är en annan).

Gymmet igår, blev ett helt okej pass. Ändå nöjd med att jag försöker med marklyften trots att jag tycker att det är klurigt. Med bänkpressen lyckades jag med 2/5 set om 10 så det är framsteg! Och får inte så mycket träningsvärk längre vilket är väldigt skönt, enklare att faktiskt hålla igång hästarna enligt plan 😁
IMG_6811.webp

Idag har jag simmat 750 meter och bassängen var på 50 meter idag vilket alltid är trevligt. Veckans sista gympass blir imorgon och beroende på hur kroppen känns kanske jag simmar ett pass till i helgen ☺️

40 minuters HIIT-pass nyss. Kändes bra men knäna börjar bli lite slitna. Oklart varför men det kanske har blivit lite mycket böj med vikt på senaste tiden (både när det gäller träningen och att plocka upp barn från golv osv.) Får se hur det utvecklar sig. Det blir jobb både imorgon och på lördag så eventuellt två vilodagar beroende på hur läget är på jobbet. (Härom natten sprang vi benen av oss så konditionsträningen kändes liksom färdig när jag kom hem 😅.)

4
40 minuters HIIT-pass nyss. Kändes bra men knäna börjar bli lite slitna. Oklart varför men det kanske har blivit lite mycket böj med vikt på senaste tiden (både när det gäller träningen och att plocka upp barn från golv osv.) Får se hur det utvecklar sig. Det blir jobb både imorgon och på lördag så eventuellt två vilodagar beroende på hur läget är på jobbet. (Härom natten sprang vi benen av oss så konditionsträningen kändes liksom färdig när jag kom hem 😅.)
40 min HIIT?? 😱😱 Jag är död efter 10 min 😂😂

I tisdags ägnade jag en timme åt att nörda ner mig i frivändningar vilket var jätteroligt och jättenyttigt. Det var nog minst lika mycket träning för hjärnan som för kroppen eftersom det var 100% fokus på att nöta teknik (= låga vikter).

I skrivande stund är jag just hemkommen från ett konditionspass som hade samma format som förra veckan, men med andra övningar:

1: 3x3 minuter löpning med målet att hinna 3-400 meter per varv och göra det snabbare och snabbare för varje varv.

2: 9 minuter rodd, lugnt tempo där målet var att hålla sig i pulszon 2 och/eller så att man kunde andas genom näsan.

3: 3x3 minuter cykling med samma upplägg som i del 1.

4: 9 minuter stakmaskin, med samma upplägg som del 2.

Kändes kul att få göra det upplägget igen även om jag gillade det lite bättre förra veckan. Att stå i stakmaskinen i 9 minuter kan vara det tråkigaste jag gjort på hela veckan :angel:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 795
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 150
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 908
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 428
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka