Träning och hälsa del 12

Tittar tillbaka på januari och ser att månaden landade på hela 20 pass :eek: Det var verkligen inte meningen, jag är liksom nöjd om jag får till 12 pass på en månad, men jag antar att jag drivits mycket av vetskapen att jag 1) ska tävla i slutet av mars och 2) kan bli sjuk precis när som helst eftersom det är den tiden på året, så det är lika bra att träna på så mycket jag kan medan kroppen tillåter :p Det faktum att gymmet för mig är en väldigt social plats där jag får hänga och snacka strunt med en massa trevliga människor hjälper också såklart, och så även det faktum att det enda jag behöver göra är att dyka upp och göra vad jag blir tillsagd, vilket kan vara svårt nog ibland men i alla fall lite lättare än att behöva hitta på upplägg och övningar själv.

Idag har jag träningsvärk i precis varenda muskel i hela överkroppen (finns det överhuvudtaget någon övning som ger mer träningsvärk på fler ställen än pull ups?!) och förutom lite ridning blir det vila både idag och imorgon. Känns skönt!

Jag tittar tillbaka på januari och har skramlat ihop hela 4 gympass. 🙈 Men jag har varit sjuk mycket, åkt jättemycket skidor och inte riktigt fått ihop tiden så jag kunnat gymma på lugna timmar. Så jag känner ändå att jag fått ihop det som gått.

Jag körde bara 10 styrkepass i januari. Har ont på utsidan av höften mot låret (höftböjaren?), i ett knä (gammal skada) och en fot (oklart varför). Så underkroppen har fått vila och nu har jag börjat köra låg volym och låga vikter.

Har ju fått ägna mig åt annat då så har gått framåt i axelpress och har testat bänkpress och det går snabbt bättre. Skulle egentligen kört ett marklyftsprogram nu men tror inte jag vågar det än, tror hela februari får bli fokus på överkropp och försiktigt komma tillbaka med underkroppen. Ska även bara gå till gymmet varannan dag är planen.

Blev 21 pass i januari.
Var till fysio i veckan, har nån liten inflammation? i axeln så ska köra lättare vikter och inte så mycket pressar i en månad ungefär, känns okej ändå, kör inte så mycket press förutom axelpress 😁

IMG_1923.webp

Dagens pass! Jättenöjd med 80 kg knäböj 3x3! Fick även in ett litet bänkpress-pb vilket var kul!

12 pass totalt i januari vilket jag är nöjd med, väldigt genomsnittligt 👍😊

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 117
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 875
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 395
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka