Träning och hälsa del 12

Herregud, de publicerade just strukturen på tävlingen jag ska vara med i om drygt två månader och jag är livrädd! Det ser fruktansvärt tufft ut och även om jag vet att jag förmodligen kommer att klara av det så blev det plötsligt väldigt verkligt alltihop. Dessutom är det fem delar istället för fyra som jag hade väntat mig... Vet inte om det kommer att "make sense" för någon annan, men jag lägger in det här i alla fall om det skulle vara någon som är nyfiken.

Part 1:
  • 5 RM shoulder to overhead (each athlete will set a 5 rep max for shoulder to overhead)
*** 2 min rest ***

Part 2:
  • 4 mins max plate ground to over head @15 kg for females; 25kg for males
Part 3:
20 min time cap
  • 2.2K Row/Bike + 2 athletes run 400m
    • At 2.2K, 2 athletes run 200m and 2 athletes run 400m
  • 2.2K Row/Bike
    • At 4.4K, 2 athletes run 200m and 2 athletes run 400m
  • 2.2K Row/Bike
    • At 6.6K, 2 athletes run 200m and 2 athletes run 400m
  • 2.2K Row/Bike
    • At 8.8K, all athletes run 400m
  • Max distance row + bike in remaining time
Part 4:
12 min AMRAP
  • 30 Cal Ski + dball hold - 40/20kg
  • 20 Wallballs - 6kg/9kg
  • 20 Synchro line facing burpees
  • 20 Synchro dumbbell snatch - 1 x 17.5/10kg
  • 20 Synchro dball reverse lunge - 40/20kg
  • 5 Dball to shoulder
*** 1 min rest ***

Part 5:
In M/F Pairs, waterfall style:
  • 25 Cal Ski
  • 60m Synchro dball carry - 40/20kg
  • 10 Synchro devils press - 1 x 17.5/10kg
Man är fyra personer per lag så vissa av grejerna delas ju såklart upp med resultatet att man får vila lite här och där, men det känns ändå som att det är jättemycket det här! Jag antar att det blir någon slags vila (helst gärna minst 5 minuter eller så 😅) även emellan del 2 & 3 samt 3 & 4, men det framgår inte riktigt...

Gode gud giv mig styrka (bokstavligen talat)... :nailbiting: Tror jag behöver tillåta mig ha lite panik över det här i några timmar nu innan jag kan lugna ner mig och se lite mer nyktert på hela situationen.

Senast ändrad:
Veckans tredje pass idag. Hade egentligen velat vila en dag emellan men har barnen själv mycket i helgen så det var bättre att vara säker på att få passet gjort :) Dragövningar som tema idag: marklyft, skivstångsrodd mm. En hel del hantelövningar och massa curls på slutet. Skön genomkörare! Har massa träningsvärk i bröst och axlar sen igår och ja, överlag är väl helgens träningsvärk säkrad :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 756
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 111
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 871
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 383
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar