Träning och hälsa del 12

Mina ben undrar vilken instans de ska höra av sig till för att klaga på behandlingen de behövt utstå de senaste 72 timmarna. Tydligen var det inte okej att först löpträna för första gången på länge (i lördags), sedan åka utförsåkning för första gången på länge (igår) och sedan köra ett tungt benpass (idag). Jag har i alla fall lovat dem att de ska få vila fram till onsdag kväll nu :D

Hoppar in i den här härliga pepptråden efter några års bortavaro. Jag hinner inte med någon regelrätt träning i dagsläget, men satsar på promenader minst två gånger per vecka och har påbörjat en armhävningsutmaning där man ska göra tio armhävningar om dagen första veckan, tjugo nästa o.s.v. Jag började i måndags men failade redan i går - jag kom på det efter att ha somnat medan jag nattade småttingarna, tänkte att jag ju såklart kan göra armhävningarna innan jag går och lägger mig igen på riktigt men glömde bort det igen och kom på det när jag lagt mig och var helt slut. Så det blev inga i går, men jag ska göra ett nytt försök i dag!

Utöver det försöker jag komma på ett sätt att dels komma iväg och simma på egen hand någon dag i veckan och dels komma iväg med äldsta barnet någon dag, men det är svårt att få in då simhallen har öppettider som inte riktigt passar.

IMG_6756.webp

Morgonens pass ✅ Så nöjd med att jag hittade den andra latsdragsmakinen för nu fick jag ju helt plötsligt kontakt med rätt muskler och då är latsdrag en av mina favoritövningar :love: Men programmet var lite väl optimistiskt att jag skulle göra set om 10 i bänkpressen, kämpade som bara den som det var nu :p

IMG_1913.webp

Äntligen blev veckans första pass av! Inte helt olikt varandra vi tränat nu på morgonen @Anna-Bella 😊👏

Hann inte med exakt allt, därav ”0” reps på några grejer. Vill inte radera de helt från passet pga vill ha med de nästa gång jag tar ”träna igen” 😊
Extra nöjd med 70 kg knäböj x 10 reps! Och 70 kg rumänska mark är det tyngsta jag kört 👍 Även uppe och nosar på 55 kg i latsdrag med omvänt grepp.

Hög ansträngningsnivå rakt igenom, det var jättejobbigt haha 😆 Nöjd med det!!

Jag ska yoga ikväll.

Så, nu har jag skrivit det där, så nu måste det bli av. Ryggen gör ont och kroppen känns lite stel och ledsen samtidigt som jag känner mig lite svajig mentalt, så det behövs verkligen. Lustigt att det för mig är typ dubbelt så svårt att få till ett yogapass som jag kan göra i vardagsrummet hemma utan att sticka näsan utanför dörren, som det är att ta mig iväg till ett tufft träningspass på gymmet 🤷‍♀️

Var schemalagd på friskvårdstimme så den delvis spenderades på gymmet. Inte speciellt många där så det var fritt fram att prova lite övningar i deras kabelmaskin. Absolut fler gånger!
En av fördelarna med mitt jobb är generöst friskvårdsbidrag som i princip betalade hela gymkortet och 1 timme friskvård varje vecka :D
70 kilo får man ta med en nypa salt för det är min uppskattade kroppsvikt.

Screenshot_20250129-163748.webp

Förkyld. Igen. Så denna veckan blir nog inte alls en lika härlig träningsvecka som förra. (Känns som att någon slagit mig med en spade i ansiktet.) Så himla tröttsamt, blir galen på dessa förskolevirus. Har iaf varit ute och cyklat med hunden en stund idag. Alltid något. (Men jag ville egentligen köra marklyft :cautious:. )

Jag ska yoga ikväll.

Så, nu har jag skrivit det där, så nu måste det bli av. Ryggen gör ont och kroppen känns lite stel och ledsen samtidigt som jag känner mig lite svajig mentalt, så det behövs verkligen. Lustigt att det för mig är typ dubbelt så svårt att få till ett yogapass som jag kan göra i vardagsrummet hemma utan att sticka näsan utanför dörren, som det är att ta mig iväg till ett tufft träningspass på gymmet 🤷‍♀️
✅

20250129_193618.webp

Inget jättebra pass tyvärr, jag testade ett av hennes äldre men tyckte inte riktigt att jag kom åt musklerna ordentligt eller fick ut så himla mycket av det. Kanske ska hålla mig till de 10-12 pass jag sparat ner sedan tidigare och som jag vet är bra... Men men, det blev i alla fall gjort och jag låg kvar och körde några av mina egna övningar efteråt för att komma åt de områden där jag kände mig mest stel!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 114
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 875
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 395
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare