Det blev ett roligt och lite annorlunda konditionspass igår som jag varmt kan rekommendera ifall det är någon som vill ha lite inspiration:
1: 3x3 minuter rodd. På de 3 minuterna skulle man hinna 4-500 meter och den tid som blev över fick man vila innan nästa 3 minuter påbörjades. Målet var att vara snabbare varje varv, så för mig innebar det att jag gjorde 450 meter på 2:15 första varvet, 2:07 nästa varv och 1:56 sista varvet.
2: 9 minuter cykling, lugnt tempo där målet var att hålla sig i pulszon 2 och/eller så att man kunde andas genom näsan.
3: 3x3 minuter stakmaskin med samma upplägg som i rodden.
4: 9 minuter löpning, lugnt tempo så att man kunde föra en konversation samtidigt och gärna även andas en del genom näsan.
Jag var ganska nervös inför löpningen och trodde verkligen att den skulle kännas svårast eftersom min kropp har en tendens att gå in i panik-mode när jag springer och pulsen skenar och andningen blir spänd och hej och hå vad jobbigt det är. Men det gick faktiskt jättebra! Förutom att jag hade galen mjölksyra i hela baksidan av benen från början till slut var det faktiskt nästan njutbart och jag klarade att springa alla minuterna utan problem
I skrivande stund laddar jag upp med kaffe och frukost inför styrkepass med fokus frivändning & stöt, och förutom att jag ska provrida två hästar imorgon blir det veckans sista träning