Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grymt! Jag saknar mina promenader så extremt mycket, går inte när jag har dottern hemma. Jullov har sammanfallit med att maken jobbar jättemycket (skiftjobb) så har typ gått EN promenad på tio dagarFörsta veckan avklarad och det kändes bra! Knipträning varje dag, 6 promenader, 1 mammamage, 1 dans och godis varannan dag = 3ggr.
Jag tipsar om att börja med en sak. Tex jag gjorde warrior 1, 2 och 3. Tror jag började med 2 först faktiskt och körde med olika tränare på youtube hur de förklarade dessa och tog de jag grillade hur de pratade och förklarade.Sjukt impad av er som kör yoga, det är något jag hade velat göra/lära mig. Tips på hur man ska börja när ens smidighet går att likställa med ett kylskåp?
Jag har testat något pass på gym tidigare, men då kände jag mig mest töntig. Det var inte alls min grej, så jag tror det är något jag behöver göra hemma i min ensamhet. För det är något jag skulle vilja lära mig.
Grymt! Jag saknar mina promenader så extremt mycket, går inte när jag har dottern hemma. Jullov har sammanfallit med att maken jobbar jättemycket (skiftjobb) så har typ gått EN promenad på tio dagar
Yoga with Adrienne på youtube! Finns såklart även andra men jag gillar henne. Varje januari kör hon en 30dagarsutmaning men det finns också mängder med tidigare videos (och teknisk genomgång av positioner).Sjukt impad av er som kör yoga, det är något jag hade velat göra/lära mig. Tips på hur man ska börja när ens smidighet går att likställa med ett kylskåp?
Jag har testat något pass på gym tidigare, men då kände jag mig mest töntig. Det var inte alls min grej, så jag tror det är något jag behöver göra hemma i min ensamhet. För det är något jag skulle vilja lära mig.
Skönt ändå att höra att det inte bara är jag Blir knäpp av att röra mig så lite men det borde gå bättre nu i veckanJa, promenader går inte när stora barnet är hemma utan det får tajmas in och denna veckan lyckades jag bra då jag kunnat gå ut när mannen slutat jobbet och att mina föräldrar har underhållit storasyster nu när mannen jobbade helg.
Jag lyssnade på senaste avsnittet av Träningspodden medan jag städade idag och blev inspirerad att sätta upp lite konkreta mål för träningsåret 2022. Jag hoppas ju att det här ska bli det första "riktiga" träningsåret på två år, med tanke på att stora delar av både 2020 och 2021 gick åt pipsvängen p.g.a Covid, så jag känner mig nog lite ovanligt peppad av den anledningen.
Mål:
- 150 träningspass före nyår. Här tänker jag räkna in allt som får mig att svettas och flåsa under en längre period - alltså även tuffare ridpass samt vandringsturer upp och ner för berg.
- 3 pull ups i rad före 30 juni. Jag har klarat 3 st på rad flera gånger förut och var till och med uppe på 4 ett tag, men behöver nu bygga upp den styrkan på nytt eftersom det är väldigt mycket av en färskvara.
- Kroppsvikt i frivändning (nuvarande PB är kroppsvikt -8 kg).
- Hålla det genomsnittliga antalet intensiva minuter (som räknas när jag gör någon slags pulshöjande aktivitet i minst 10 minuter) på pulsklockan över 150 per vecka. Jag brukar ligga runt 2-300 nånstans, men vissa veckor blir sämre än andra. Det här uppnår jag genom en kombination av träning och vardagsmotion, och poängen här är att främst att jag ska ha en morot för att hålla i vardagsmotionen även om jag sällan har anledning att förflytta mig särskilt långt (p.g.a hemmakontor, livsstil osv).
- Fortsätta vara uppmärksam på hur nacke & rygg känns och göra övningarna från fysion både förebyggande och vid behov.
- Fortsätta kämpa emot kroppsångest och självhat genom att fokusera på hur kroppen känns och vad den kan göra istället för hur den råkar se ut just dag x, y eller z.
- Uppnå en känsla av att jag är i mitt livs bästa form när jag gifter mig den 18 juni. Jag fattar att det här kanske låter lite motsägelsefullt med tanke på punkt 6, men det är just med tanke på den punkten som jag formulerat målet som jag gjort. Det handlar inte om att uppnå en särskild vikt eller storlek, utan hela grejen är att jag ska känna mig stark och lite allmänt oövervinnerlig sådär
+ @UnafraidSjukt impad av er som kör yoga, det är något jag hade velat göra/lära mig. Tips på hur man ska börja när ens smidighet går att likställa med ett kylskåp?
Sorry @Mineur det råkade visst komma med ett citat från dig också (låg kvar eftersom jag igår påbörjade ett svar till dig som aldrig blev skickat).+ @Unafraid
Jag tycker det är en bra inkörsport att köra rörlighetspass istället för yoga. Det finns jättemånga bra pass på YT. Rörlighetspassen är i mitt tycke mkt enklare och kräver inte instruktör för att bli rätt. Så de är ett bra sätt att få upp smidigheten först.
Sjukt impad av er som kör yoga, det är något jag hade velat göra/lära mig. Tips på hur man ska börja när ens smidighet går att likställa med ett kylskåp?
Jag har också testat och kände mig som ett jäkligt långsamt kylskåp, så jag följer de tips du får
Jag tänkte väl det! Började fundera på om jag skrivit något om yoga i mina mål utan att komma ihåg det självSorry @Mineur det råkade visst komma med ett citat från dig också (låg kvar eftersom jag igår påbörjade ett svar till dig som aldrig blev skickat).
Like på att det känns bättre! Överbelastning i knä är dock riktigt tråkigt att dras med så ta vila ifrån knäansträngning med lite marginal. Det finns så mkt annan träning man kan göra istället (som ridning!). Jag hade bekymmer med mitt knä under hela hösten och trodde aldrig att jag skulle bli av med det. Men tillslut så…Har haft ont i knät tre dagar nu. Pappa tror belastning/överansträngning, jag tror att jag är odödlig och då kan man inte få sådana skador. men jag har varit duktig och inte tränat, bara promenerat lite.
I dag känns det mycket lite i knät och mer i ljumske och framsida lår. Så bestämde mig för att det är okej att rida lektion
Japp ska ta det lugnt tills det ordnat upp sig tänker att om det känns dåligt I lättridningen (tror inte det, det är inte I det läget det gör ont i knät) får jag väl sitta ner eller bara plocka bort stigbyglarnaLike på att det känns bättre! Överbelastning i knä är dock riktigt tråkigt att dras med så ta vila ifrån knäansträngning med lite marginal. Det finns så mkt annan träning man kan göra istället (som ridning!). Jag hade bekymmer med mitt knä under hela hösten och trodde aldrig att jag skulle bli av med det. Men tillslut så…