Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.
 
Igår körde jag årets första PT-pass. Pausböj, riktigt djupa knäböj, bulgarian split squat och sittande lårcurl. Behöver jag nämna att jag har såå mycket träningsvärk idag!? Bara bävar inför hur det ska kännas imorgon när det är dag 2, min träningsvärk är alltid värst då.
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.

Min man finns ofta tillgänglig men vi tränar en del tillsammans och då är barnen i lekrummet på gymmet. Win/win för alla inblandade, när vi går hem är alla rastade :D
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.
Våra barn är 4,5 och 3år så dom är ju rätt små ännu, när mannen är bortrest av olika anledningar så knör jag ner dem i cykelvagnen som går att göra om till joggingvagn och springer. Ibland kör jag pass med medicinboll/gummiband inomhus eller ute om det är fint väder.
Nu jobbar jag ju på gym också och det går att klämma in träning mellan jobbpass och hämta på förskolan.
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.
Vi har hemmagymmet i barnets lekrum så där hänger vi tillsammans. Springer ofta på lunchen och yogar på yogastudio på kvällen när sambon är hemma. Vårat barn är snart 5år och skulle inte vara bekväm med lekrum på gym så att vi har ett hemmagym är en förutsättning.
 
Jag försökte lära mig att springa i barfotaskor en period, men det var aldrig min grej :p Vet att brorsan bara kör sådana skor i perioder.
Det är inte så att just löpsteget på band varierar så pass mot hur du springer ute? Knät tyckte helt enkelt att det var mycket tråkigare att springa inne än ute ;)
Det är det jag tänker.
Antingen är det så att knät var lite överansträngt (har ju styrketränat mycket mer och tyngre än någonsin ett tag) och så var skon bara lite "fel" - och då blev det fel, trots att jag inte brukar få skador när jag springer.
Eller så är det att löpbandet är boven.
Eller en kombo!

Får gå till botten med detta :D Bra att veta vad som blev fel så kan jag unvika det i fortsättningen :up:
 
Snaaart återbesök hos sjukgymnasten, men känner ju att fötterna inte är hundra…

Funderar om jag ändå ska boka PT-pass på gymmet, nu har det gått så länge sen jag var där sist att det börjar kännas jobbigt att börja om igen, och för att få lite mer inspiration vad som ändå funkar att göra utan att belasta fötterna.
 
Har inte kunnat träna alls denna vecka pga sjuk, kommer nog inte gå till gymmet i helgen heller utan håller tummarna för att kunna gå dit på måndag. I dag kommer jag nog dock försöka gå en promenad efter jobbet (utan att blåsa bort eller halka omkull...) och antingen i morgon eller på söndag tänkte jag nog försöka ta en minst 2-3h lång "vandring". Känner att kroppen verkligen behöver rörelse, ont i rygg, axlar och höfter efter att ha varit instängd i en vecka utan energi att kunna yoga eller liknande.
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.

Jag har byggt mig ett lättare hemmagym. Så de tre mindre barnen sysselsätts på olika sätt när jag tränar med dem hemma. 8åringen får spela mobil, 5 åringen får spela tv spel och den minste får sitta i babysittern.
 
Våra barn är 4,5 och 3år så dom är ju rätt små ännu, när mannen är bortrest av olika anledningar så knör jag ner dem i cykelvagnen som går att göra om till joggingvagn och springer. Ibland kör jag pass med medicinboll/gummiband inomhus eller ute om det är fint väder.
Nu jobbar jag ju på gym också och det går att klämma in träning mellan jobbpass och hämta på förskolan.

Jag har en 4åring och en 6åring, får inte ned dom i någon vagn om jag inte klubbar dom först (och det känns inte så snällt :D )
Jag bör ta tag i delen att göra det hemma, men min motivation är minimal hemma, har både hantlar och skivstång men det tar stopp. Jag blir likadan på ett vanligt gym, jag vet inte vad jag ska göra, planen känns bra men det blir tråkigt etc.
 
Vi har hemmagymmet i barnets lekrum så där hänger vi tillsammans. Springer ofta på lunchen och yogar på yogastudio på kvällen när sambon är hemma. Vårat barn är snart 5år och skulle inte vara bekväm med lekrum på gym så att vi har ett hemmagym är en förutsättning.
Jag känner oxå att jag inte är bekväm med lekrum på gymmet. Men har otroligt svårt att ta mig för att träna hemma. Men jag ska försöka bli bättre på det!
 
Ok, min överkropp hälsar att gårdagens pass var långt ifrån bortkastat (inte för att något träningspass någonsin är det, egentligen) och att jag helst inte ska röra armarna idag. Alls. I någon riktning. :stop:

I eftermiddag tänkte jag försöka slita mig från jobbet lite tidigare och träna ett eget pass i crossfitgymmet under "open gym". Vanligtvis föredrar jag de instruktörsledda passen, men efter den här veckan känns det väldigt lockande att bara knata dit i min egen tid och flumma runt lite med övningar som känns bra just idag. Inte bry mig om vad någon annan gör eller vad klockan står på. Jag känner mig sugen på bl.a. wall balls och kettlebells swings, så det blir nog något som inkluderar det. :)

(i ärlighetens namn känner jag mest bara att jag vill begrava mig under täcket med choklad, chips och vin efter jobbet idag men jag tänker att jag kan ju göra det efter träningen :idea:)
 
Ok, min överkropp hälsar att gårdagens pass var långt ifrån bortkastat (inte för att något träningspass någonsin är det, egentligen) och att jag helst inte ska röra armarna idag. Alls. I någon riktning. :stop:

I eftermiddag tänkte jag försöka slita mig från jobbet lite tidigare och träna ett eget pass i crossfitgymmet under "open gym". Vanligtvis föredrar jag de instruktörsledda passen, men efter den här veckan känns det väldigt lockande att bara knata dit i min egen tid och flumma runt lite med övningar som känns bra just idag. Inte bry mig om vad någon annan gör eller vad klockan står på. Jag känner mig sugen på bl.a. wall balls och kettlebells swings, så det blir nog något som inkluderar det. :)

(i ärlighetens namn känner jag mest bara att jag vill begrava mig under täcket med choklad, chips och vin efter jobbet idag men jag tänker att jag kan ju göra det efter träningen :idea:)

Jag har inte riktigt modet att boka in mig på open gym än. Men målet är att göra det inom kort, behöver öva på repklättring och har som mål med 2022 att våga testa på och lära mig pegboard. Men jag har så dålig fantasi, och gillar därför de ledda passen bättre :p
 
Har fått till två träningspass i veckan :up: Och fyra promenader hittills. Får se hur helgen blir, dottern har dragit på sig en förkylning så jag känner att jag ligger i riskzonen för att få ta del av den :p
 
Oooh, idag blev det 70kg x 10, 70kg x 8, 70kg x 10 i marklyft :bump:
Snart uppnått målet alltså, yay!

Rev av ett pass i kompisens garagegym, sjukt kul!
Avslutade med en massa armhävningar (3 vanliga, resten på knäna, fan vad tungt det är!) och dips, inte van vid sånt. Skönt skakis nu :D Provade även negativa pullups och blev övertaggad på det.

Börjar med negativa pullups/chins/lat pullups. Ska bli KUL!
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.
Jag har bara ett barn men tycker ändå inte att det är helt lätt att kombinera. Min räddning är dels löparband/cykel/crosstrainer i källaren, dels hemmagympa/styrketräning framför tv:n. För de aktiviteterna går att genomföra tillsammans med barnet alt att barnet leker på sidan om. Sista räddningen består av eldriven fyrhjuling som gör att barnet ofta och gärna följer med på löpturer och agerar hare åt mamman. Problemet är bara att rundorna då inte får bli för långa för då tröttnar barnet. Som längst har vi varit ute en timme men oftast förhandlar sig barnet innan löpturen fram till att vi max ska ta 4 km-rundan (som efter förhandling efter vägen kan ökas till 5 km). Så det blir ganska begränsande ändå, särskilt om det rör sig om flera dagar på rad. Men jag har även en mkt snäll mamma som ställer upp och följer med på lopp och är barnvakt (då barnet än så länge gärna vill följa med och sambon gärna vill slippa 😂).
 
Jag har inte riktigt modet att boka in mig på open gym än. Men målet är att göra det inom kort, behöver öva på repklättring och har som mål med 2022 att våga testa på och lära mig pegboard. Men jag har så dålig fantasi, och gillar därför de ledda passen bättre :p
Nä, jag förstår det. Det är nästan aldrig någon där under våra open gym-tider, så det verkar som att de flesta resonerar likadant som du ;) För många framstår det nog som lite av ett slöseri också, att "slösa" en dyr crossfittimme på att träna helt på egen hand liksom. Jag älskar dock att knåpa ihop träningspass till både mig själv och andra, så för mig är det toppen att få utlopp för det lite då och då! :)
 
Idag hörni, idag hade jag en bra känsla när jag kom hem från träningen ska ni tro :love: Så glad att jag pallrade mig dit trots att både hjärnan och kroppen stretade emot rejält! Jag hade fullt fokus på att det skulle kännas roligt och kravlöst, vilket idag resulterade i:

1: Teknikträning marklyft. 8x25, 8x35, 8x45, 8x50, 8x55 och 8x60. 1 min vila mellan varje set. Jag har inte kört marklyft på huuur länge som helst men blev inspirerad av @Lightzone häromdagen, så det var kul!

2: En trappa med 21-15-9-3 reps av wall balls, KB-svingar och abmat situps. Ingen vila.

Sen var jag lite lagom svettig sådär och nu sitter jag med de där chipsen jag drömde om i eftermiddags :D Imorgon blir det crossfit kl 10 men annars en mycket lugn helg, det behöver jag!
 
Idag hörni, idag hade jag en bra känsla när jag kom hem från träningen ska ni tro :love: Så glad att jag pallrade mig dit trots att både hjärnan och kroppen stretade emot rejält! Jag hade fullt fokus på att det skulle kännas roligt och kravlöst, vilket idag resulterade i:

1: Teknikträning marklyft. 8x25, 8x35, 8x45, 8x50, 8x55 och 8x60. 1 min vila mellan varje set. Jag har inte kört marklyft på huuur länge som helst men blev inspirerad av @Lightzone häromdagen, så det var kul!

2: En trappa med 21-15-9-3 reps av wall balls, KB-svingar och abmat situps. Ingen vila.

Sen var jag lite lagom svettig sådär och nu sitter jag med de där chipsen jag drömde om i eftermiddags :D Imorgon blir det crossfit kl 10 men annars en mycket lugn helg, det behöver jag!
Oooh kul! :bump:
 
Idag hörni, idag hade jag en bra känsla när jag kom hem från träningen ska ni tro :love: Så glad att jag pallrade mig dit trots att både hjärnan och kroppen stretade emot rejält! Jag hade fullt fokus på att det skulle kännas roligt och kravlöst, vilket idag resulterade i:

1: Teknikträning marklyft. 8x25, 8x35, 8x45, 8x50, 8x55 och 8x60. 1 min vila mellan varje set. Jag har inte kört marklyft på huuur länge som helst men blev inspirerad av @Lightzone häromdagen, så det var kul!

2: En trappa med 21-15-9-3 reps av wall balls, KB-svingar och abmat situps. Ingen vila.

Sen var jag lite lagom svettig sådär och nu sitter jag med de där chipsen jag drömde om i eftermiddags :D Imorgon blir det crossfit kl 10 men annars en mycket lugn helg, det behöver jag!
Vad härligt! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 665
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 606
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp