Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som grädden på moset levererades mina nya träningskläder från Stronger idag och det blev total fullträff på samtliga tre plagg. Kommer känna mig så snygg i mina fräcka mönstrade tights när jag tränar imorgon! :bump:
Hört väldigt blandat om deras utbud, hur är tightsen i crossfit? Hör att vissa älskar dom och andra inte, har grymt svårt att hitta bra tights.
Hittat Dchange, deras tights är grymma (lite partisk då han bor här och jag har lite personlig kontakt då vår box var med och provade ut hand crossfit-kollektion) Men annars har jag svårt att hitta de som sitter bra i alla moment, går och drar i det mesta, utom ett par från gekås OTP, men den modellen säljer de inte längre.
 
Hur får ni med barn ihop träningen?
Har stora problem med hur jag ska lösa det när gubben är på utbildning och inte ens nära hemma.
Min träning har verkligen blivit lidande av att få barn.

Numera är torsdagskvällarna vigda åt min ridning. Resterande friskvårdstimmar på jobbet (löpning och promenader vanligtvis) och helgar och kvällar hemma (styrka och yoga).

Gymtid lyckas jag inte riktigt få in...
 
Nyss hemkommen från lördagsfysen, passade på att kombinera den med lördagsvax. Så nu är 3:e dosen tagen.

Dagens pass var mycket roligare än sist, men sjukt jobbigt och svettigt!
Speciellt då jag inte lärt mig DU ordentligt än, klarar 2-3 sedan är det stopp.

DU = Dubble unders

Warm up
EMOM 12
1. 3 st walk out
2. Burpees
3. DB snatch
4. Lateral jumps

Test-varv / warm up
5-3-1
Alt DB Snatch
Lat. Burpees over DB

20 DU

WOD
On the 4:00 x 5

15-12-9
Alt. DB snatch (jag körde 12.5kg)
Lat. Burpees over DB

Remaining time (min. 60 sek)
Max DU
 
Hört väldigt blandat om deras utbud, hur är tightsen i crossfit? Hör att vissa älskar dom och andra inte, har grymt svårt att hitta bra tights.
Hittat Dchange, deras tights är grymma (lite partisk då han bor här och jag har lite personlig kontakt då vår box var med och provade ut hand crossfit-kollektion) Men annars har jag svårt att hitta de som sitter bra i alla moment, går och drar i det mesta, utom ett par från gekås OTP, men den modellen säljer de inte längre.
Nu har jag bara tränat med dem en gång men idag satt de som en smäck i alla fall, trots massor av burpees! Dock har jag sällan problem med att de halkar ner eller liknande, så det problemet kan jag inte riktigt relatera till. Jo förresten, jag har ett par från Aimn som kasar ner lite emellanåt vilket kan vara störigt i just burpees, men det upplevde jag som sagt inte idag så det är nog ett gott tecken. Annars har jag mest tights från BARA och även de sitter superbra trots att de nu är 2 år gamla :)
 
Jag ägnade mig också åt lördagsfys i morse vilket för mig innebar:

Del 1: Rörlighetsövningar + 1 min rodd + 10 armhävningar + 30s hopprep. 3 varv.

Del 2: 24 min EMOM (= betyder att man gör varje övning i en minut i totalt 24 minuter):
  1. Max antal kalorier på valfri konditionsmaskin (jag valde roddmaskin istället för att fega ur och ta cykeln som vanligt, gick superbra!)
  2. Burpees
  3. Double unders eller vanliga hopp med hopprep
  4. Vila
Det blev alltså totalt 6 varv av del 2 för att komma upp i 24 minuter totalt. Det kändes långt i början, och framförallt kändes den där vilande minuten ungefär en tredjedel så lång som alla de andra minuterna, men jag lyckades hitta ett ganska bra och stabilt tempo som jag kunde hålla mer eller mindre hela vägen igenom.

Nu har jag sjunkit ner i soffan och har så fruktansvärt ont i precis varenda muskel att jag knappt kan/vill röra mig. Körde en rejäl omgång med foam roller samt min massagepistol efter att jag hade duschat och hoppas att det kan hjälpa musklerna att återhämta sig lite. Imorgon ska de få vila ordentligt i alla fall, efter tre dagars ganska tung träning på rad. Jag ska definitivt försöka att lägga upp nästa vecka lite bättre, den här veckan begränsades jag mycket av att jag vaccinerade mig i måndags vilket innebar att det mesta av veckans vila hamnade i början av veckan.
 
Hört väldigt blandat om deras utbud, hur är tightsen i crossfit? Hör att vissa älskar dom och andra inte, har grymt svårt att hitta bra tights.
Hittat Dchange, deras tights är grymma (lite partisk då han bor här och jag har lite personlig kontakt då vår box var med och provade ut hand crossfit-kollektion) Men annars har jag svårt att hitta de som sitter bra i alla moment, går och drar i det mesta, utom ett par från gekås OTP, men den modellen säljer de inte längre.
De med roliga färger och bred resår sitter jättebra på mig och glider inte ner. Har sprungit i dom utan problem. De har modeller med smal resår också som jag inte testat. :)
 
På tal om tights så håller jag med @Mineur. Jag har ett par supersnygga från aimn som tyvärr sitter riktigt dåligt. Har ett par riktigt bra från better bodies, bra från stronger och nu har jag beställt två par från reload som jag hoppas att sitter bra, det är roliga färger :D
 
Jag har börjat springa med en ny löpargrupp. Och det är sjukt ovant att gå från att vara en av de bättre i gruppen till att vara en av de absolut sämsta. I och med att det är friidrottklubbens löpargrupp håller majoriteten av dem så enormt hög standard. Så det är lite på gränsen om jag verkligen ska träna med dem. Men tränaren anpassar träningarna så att alla kan vara med (det är även några yngre som inte får köra lika hårt med hänsyn till åldern) så jag tror det ska kunna bli bra ändå. Jag ger det en chans i alla fall. Tanken är att försöka träna med dem två gånger i veckan. Så det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera och vad det kan ge! Jag är väldigt pepp! 😍
 
Jag har börjat springa med en ny löpargrupp. Och det är sjukt ovant att gå från att vara en av de bättre i gruppen till att vara en av de absolut sämsta. I och med att det är friidrottklubbens löpargrupp håller majoriteten av dem så enormt hög standard. Så det är lite på gränsen om jag verkligen ska träna med dem. Men tränaren anpassar träningarna så att alla kan vara med (det är även några yngre som inte får köra lika hårt med hänsyn till åldern) så jag tror det ska kunna bli bra ändå. Jag ger det en chans i alla fall. Tanken är att försöka träna med dem två gånger i veckan. Så det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera och vad det kan ge! Jag är väldigt pepp! 😍
Vad spännande det låter! Har du sprungit i någon annan löpargrupp förut?
 
Ja, det är väldigt spännande och lite nervöst (det var 2:a gången idag). Jag har sprungit ett par terminer med Runacademy förut (och kommer fortsätta göra det till och från även denna termin men de börjar inte förrän v 12).
Låter superkul! Tycker du Runacademy är bra? Eller ja antagligen eftersom du sprungit några terminer. Men är det skönt att springa med andra?
Har kikat lite på deras grupper men det har krockat med min dotters gymnastik.
 
Låter superkul! Tycker du Runacademy är bra? Eller ja antagligen eftersom du sprungit några terminer. Men är det skönt att springa med andra?
Har kikat lite på deras grupper men det har krockat med min dotters gymnastik.
Jag var på test-pass med Runacademy i höstas, gillade upplägget och hade fortsatt om det inte hade krockat med mina dressyrträningar (och häst är ändå bäst 😁) då har jag löptränat på extremt basic nivå lite på egen hand men haft skadeproblem till och från.
 
Jag var på test-pass med Runacademy i höstas, gillade upplägget och hade fortsatt om det inte hade krockat med mina dressyrträningar (och häst är ändå bäst 😁) då har jag löptränat på extremt basic nivå lite på egen hand men haft skadeproblem till och från.
Låter lovande! Synd att träningen i min kommun in passar men kanske ska testa i en grannkommun 😀🤔
 
Låter superkul! Tycker du Runacademy är bra? Eller ja antagligen eftersom du sprungit några terminer. Men är det skönt att springa med andra?
Har kikat lite på deras grupper men det har krockat med min dotters gymnastik.
Ja, jag tycker de är super! Utöver gruppträningarna så får man även del av deras onlineträning där man kan få träningsscheman med bla ljudfilspass som är superbra!
 
J*vligt trött på skoskav... Jag fick riktigt fula blåsor i veckan som precis lagt sig och läkt någorlunda, så jag tänkte gå ut och vandra med tung ryggsäck men fick blåsa igen på ena hälen och slet upp ett fult blödande skav på andra hälen nästan direkt. Riktigt irriterad på detta faktiskt, det är inte nya skor så jag förstår inte varför skaven uppstår så snabbt?? Jag har lagt i sulor som tydligen påverkat mycket mer än jag förutsett. Jag kommer verkligen inte särskilt långt innan det börjar skava och sedan blir det en blåsa som snabbt spricker och blir ett sår om jag inte byter skor.

Jag fick slänga mina vanliga vardagsskor från då det gick hål på sidan och har använt läderridskorna respektive de nya löparskorna parallellt. Det verkar inte som att någon av dessa passar riktigt bra, så jag grävde fram mina gamla vandrarkängor också och får försöka komma igång med dem för att ha variation.

Finns det fler hudkänsliga prinsessan-på-ärten-vandrare därute? Hur gör ni?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 665
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 606
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp