Tråden för oss ridskoleryttare!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

vi hade bomövningar idag, skulle galoppera över tre bommar med två galoppsprång mellan varje- fast med händerna rakt ut åt sidorna.
Inget svårt egentligen, Domino skötte sig mestadels själv, jag var bara tvungen att hålla ut svängen innan bomarna- han vill svänga snävt, men han klarar det inte uttan att tappa all farten :p
Sen var det lite läskigt att släppa tyglarna på just Domino, för han har väldigt gungig galopp och "nickar" med huvudet, så tyglarna gled fram mot öronen... men det gick helt ok, lite avslappnad lektion kändes det som.
Domino.jpg

gammal bild, och jag BRUKAR inte sudda ut mitt ansikte, men på just den här såg jag ut ungefär som en mätt, svettig struts...
Domino är söt iaf

Söt ponny :laugh:

Idag red jag dressyrspecial på Wille:) Det gick superbra :love: Hoppas att han är såhär fin nästa gång vi ska tävla:D

Nästa månad så ska vi ha en julshow i stallet, då hoppspecialerna ska ha en stafetthoppning med maskerad! Man är två stycken i varje lag. Är det någon som har ni bra förslag på utkläddnad i laget? :bump:

På våra maskeradhoppningar i stallet har vi (kompis + jag, man rider i par) varit bäbisar, jockeys, zorro och hans flickvän, lille john och robin hood och Abba. Något av det kanske funkar? Dock har ju vi sketch också så att vara abba kanske inte är så kul om man inte kan sjunga innan.

Igår red jag dressyr på Smokey. Han var så himla fin :love: Vi jobbade mycket lösgörande med små serpentinbågar, sen lite framdelsvändningar och övergångar/tempoväxlingar på volterna. Längesen han gick så bra så det var jätteroligt :banana:

Maskerad är så kul :D Vi har ridit till "jag vill bo i en svamp"-låten med flugsvampstäcken på hästarna, vi har imiterat ridlärarna och så har vi varit pippi långstrump, herr nilsson och prussiluskan :D (jag var prussiluskan och red med peruk, handväska och lång kjol :rofl:)

knapp

Idag var det dressyrspecial, jag red Anton :) Han var lite spänd och lite hastig första halvan, sen släppte det efterhand men jag fick inte igenom honom så mycket som jag hade velat. Vi körde mycket galoppfattningar i slutet, den sista blev så himla bra :love: Han satte verkligen under sig bakdelen så galoppfattningen blev liksom uppåt, väldigt trevlig känsla!

Knapplån

Senaste tiden har jag knappt hunnit rida, det känns som att det enda jag gör är att jobba. I torsdags red jag i alla fall lektion, i början kändes det inte alls bra, han var stark, lång och tung. Men vi jobbade på med det rakriktande arbetet, "min" häst är väldigt liksidig men istället har jag problem med att få till ställning och böjning åt bägge hållen. :D På slutet kändes han i alla fall jättefin! Jag fick igenom halvhalterna ordentligt och stundtals gick han jättebra i högre form och bar sig själv med mycket bakbensaktivitet. Det är inte helt enkelt så jag blir jättenöjd jag bara får till det korta snuttar.

Sen var jag också i stallet på fredag morgon och red. Hästen jag rider och tävlar har inte alltid varit helt lätt att hoppa, han är lite osäker och nu så har det gått ganska bra på sista tiden så han har vants in att hoppa med lite sämre ryttare men nu har osäkerheten kommit tillbaka. Så jag var i stallet och hoppade honom på fredagmorgon (eller hoppning och hoppning, cavalettiarbete kanske jag ska säga eftersom det aldrig blev högre än typ 60 cm). Han hoppade i alla fall superfint och avslappnat, inga rusningar efteråt och inget bus heller. Både jag och hästen behövde det, för jag har blivit en fegis på att hoppa på senare tid.

LLaika:
Helena och jag rider tillsammans på måndagar och onsdagar, ibland rider jag också på torsdagar i den grupp där Helena och Ida rider. Helena tävlar förövrigt på ponnyn jag tävlade förut! :)

Då ses vi nog också snart :) Ska bara hitta en lucka i högarna med skolarbete och annat :p

kl

Usch, fick jättetråkiga nyheter ikväll... :( Lolle, en av storhästarna, fick sluta sina dagar idag pga akut kolik. Han föddes på gården 1991 och har aldrig lämnat den sen dess, en verklig trotjänare. Så himla tråkigt :( Lolle var aldrig en personlig favorit men man känner ju så starkt för alla ridskolehästarna, det är som att förlora en familjemedlem.

Lorenzo
f. 1991-05-31
d. 2009-11-28
e Krevad - Leopard

29936838.jpg

29936859.jpg

29936861.jpg

29936881.jpg

Fy vad tråkigt :( Det är verkligen sorgligt när dom gamla trotjänarna försvinner :(

Ja... :( Det gick så snabbt också, han var hur pigg som helst på morgonen och lekte omkring i hagen med de andra. Sen gick han lektion på förmiddagen och då helt plötsligt stannade han bara och ville inte gå. Jätteläskigt.
Men man får vara glad att han fick ett långt och friskt liv :)

*kl

Har inte uppdaterat här på ett tag, så tänkte lägga in lite bilder som jag tog för en vecka sedan på ridskolans "nytillskott" dem har iofs stått på ridskolan ett tag, men fotade bilder på dem till klubbtidningen.

Bend it.
fs_427152171_53251_1259346275.jpg

fs_427152512_65937_1259346362.jpg

fs_427152575_83875_1259346379.jpg

fs_427152967_98792_1259346483.jpg

fs_427157072_99976_1259347600.jpg

fs_427161769_45339_1259348801.jpg

Ska provrida på ny (för mig) ridskola på tisdag. nervöst! :O
Har haft egen ponny i 3 år man ska tillbaka till ridskolan nu och tänkte att man lika gärna kan prova ngt nytt!
men nervöst blir det, och stor häst ska jag rida också!!! (har inte ridit stor häst på 1,5 år!!

Återkommer om jag överlever:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
37 38 39
Svar
762
· Visningar
87 132
Ridning Nytt år och ny tråd. Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som handlar om ridskolan.
41 42 43
Svar
843
· Visningar
52 853
Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 839
Senast: Badger
·
Ridning Letade efter någon liknande tråd men hittade ingen. Tänkte mest höra om det finns andra där ute som upplever samma sak, ventilera lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 243
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar