Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj ursäkta, inte meningen alls att beskriva andra så- enbart mig själv och min egen känsla och riktat till mig men du har verkligen en poäng. 😳😓
Jag förstår precis hur du menar, men jag själv tenderar att tänka så om mig, men har fått börja tänka på hur jag uttrycker mig lite grann. Ditt inlägg nästan osade av självförakt, inte mot din personlighet utan mot din feta kropp. Det är jobbigt med övervikt och fetma, men det blir inte bättre för att du ser på det så och sätter sådana ord på det. Jag kände själv när jag läste det att jag tog till mig orden.

Jag får också tänka på hur jag använder mig av språket, men vi får påminna varandra tänker jag. :)

Jag förstår precis hur du menar, men jag själv tenderar att tänka så om mig, men har fått börja tänka på hur jag uttrycker mig lite grann. Ditt inlägg nästan osade av självförakt, inte mot din personlighet utan mot din feta kropp. Det är jobbigt med övervikt och fetma, men det blir inte bättre för att du ser på det så och sätter sådana ord på det. Jag kände själv när jag läste det att jag tog till mig orden.

Jag får också tänka på hur jag använder mig av språket, men vi får påminna varandra tänker jag. :)
Åh, vet du. Tack för ditt inlägg och din syn på det, var nog vad jag behövde läsa på två sätt faktiskt! Förlåt och tack! Jag menar det ❤.

Äntligen!

Efter en platå där jag legat fast på 90,2 kg så droppade det ner till 89,9 idag. Var tvungen att väga mig 2 gånger för att säkerställa att det blev samma siffra på vågen :D .

Man kan tycka att ett par hekto hit eller dit inte spelar så stor roll, men jag är så pass gammal att jag inte kan skylla på hormoncykeln längre. Utan jag har helt enkelt legat på en platå. Jag har gjort viktresor tidigare och vet att det brukar hända. Det är inget konsitgt utan det är bara att härda ut. Dock är det nervpåfrestande och det är lätt att man ger upp. Nu har jag legat på platån i 4 veckor och att komma ner under 90,0 kg har verkat vara totalt omöjligt. Därför är det så himla skönt att det blev en ny första siffra på vågen. Nu känns det mycket lättare.

Som min make sa i morse - "det var nog semlan som du klämde i dig i går som gjorde susen". Det var semmeldag och semlan var noga planerad :D

Men ibland kan det ju vara så att man behöver ha en "ätdag" för att kicka igång förbränningen, så han är ju inte helt fel ute.

/Lizzie

Jag har också hamnat på en platå och legat stilla på -0,4kg sista två veckorna. Nu tänkte jag testa att lägga på 400kcal under en tid och köra lite hårdare på gymmet. Har ett mål via Garminklockan att jag ska köra 4timmar i februari men har bara kört en timme hittills:o Tänkte att man ska få mer energi att träna om äter lite mer och då kanske få med lite mer vardagsmotion också.

Nu blir det i princip bara hundpromenader i lugnt tempo och den aktivitet jag måste göra på ett lagerarbetare. Konstigt det där, för bara 14 dagar sen kändes allt plättlätt och jag tänkte att det skulle gå fortare än jag planerat men nu känns det segt och motivation tryter. I morse var jag så jäkla sugen på en semla så tänkte svänga förbi innan hundpromenaden men kom på mig själv att det är bättre om jag tar den efter om jag fortfarande är sugen. Efter hundpromenaden var jag fortfarande sugen men kunde ändå låta bli ändå. Kanske hjälpte det att jag drack nästan en liter citronvatten under tiden.

Nåväl blir nya tag denna vecka hoppas på lite mera minskning till nästa tisdag.

Andra veckan med förkylning så ingen träning. Ryggen pajar direkt. Viktplatå. Jag vill så gärna gå till gymmet. Saknar det numera otroligt nog. Det trodde jag aldrig skulle hända.

Försökte lägga in mellanmål men då stack vikten iväg år fel håll.

Uppehåll från dieten i lite mer än tre veckor. Upp 7 kilo. Idag skrev jag till min vårdcentral. Tror iofs inte att de kan göra så mycket eftersom sköldkörteln ser bra ut. Börjar få ont i knän och höftleder igen. Märks så tydligt när jag går upp. Kroppen är inte nöjd.

Jag var på apoteket igår och de hade Modifast. Jag köpte en förpackning. Jag tänkte väl inte byta ut alla måltider mot det, men några i alla fall.

Jag tog en till frukost idag. Men jag känner mig inte mätt! Hur tusan ska jag klara mig på det där?

Jag var på apoteket igår och de hade Modifast. Jag köpte en förpackning. Jag tänkte väl inte byta ut alla måltider mot det, men några i alla fall.

Jag tog en till frukost idag. Men jag känner mig inte mätt! Hur tusan ska jag klara mig på det där?
Det är riktigt tufft, jag gör så att jag äter en modifastpudding till frukost och en till kvällsmål så äter jag vanlig lunch och middag.

Är det pudding, shake eller soppor du har? På mig funkade puddingen bäst iaf om man tänker mättnadskänslan.

Det är en tillvänjningsperiod. Nu gick ju jag helt på flytande, men magen vänjer sig efter ett tag.

En vilja av stål. En tidsbegränsad period. Ett tydligt mål.I mitt fall en gastric sleeve operation och ett måste att ha gått ner i vikt ett antal kg under de här veckorna.

Det var vad som krävdes för mina tre veckor. Då åt/drack jag enbart Modifast. Första veckan ok, andra veckan segt, tredje veckan tuff, hade antagligen haft svårt för en vecka till.

Gått upp några kg i vikt de senaste veckorna så nu väger jag 103 kg igen, Krångligt med maten, svårt med sötsug. Bara att börja om. Funderar på att avsluta Mirtazapin pga sötsug, men försöker härda ut lite genom kraven jag satt på mig som fungerar bättre än jag trodde. Att inte äta något sött före kl 18 och att inte äta något sött om jag inte ätit alla mina måltider som jag ska. Lurar mig själv lite, känner under dagen att det ska bli SÅ gott med något sött på kvällen och sedan när jag väl får äta det efter 18 tänker jag förstås att jag ska vänta till efter middagen 18.30... och sedan är jag inte lika sötsugen längre. Måltidsordningen i sig slår ut en stor del av sötsuget. Men det slår på stora trumman så fort jag slarvar med den.. skitdrygt!!!

Riktigt tufft här med, vågen har stått stilla länge nu 119,3 visade den idag. Så har typ 49kg kvar till min idealvikt enligt garminklockan. Känns jäkligt tufft att nå dit spec när det går så sakta. Gick riktigt fort i början och man fick världens motivation men nu dalar den. Men men blir att kämpa vidare så ska det väl lossna.

Marsmånad tror jag blir en bra månad, ljuset kommer tillbaka och kanske lite mindre halt efter promenadvägarna.

Riktigt tufft här med, vågen har stått stilla länge nu 119,3 visade den idag. Så har typ 49kg kvar till min idealvikt enligt garminklockan. Känns jäkligt tufft att nå dit spec när det går så sakta. Gick riktigt fort i början och man fick världens motivation men nu dalar den. Men men blir att kämpa vidare så ska det väl lossna.

Marsmånad tror jag blir en bra månad, ljuset kommer tillbaka och kanske lite mindre halt efter promenadvägarna.
Tack för att du är positiv! Du har ju rätt mars är ju vår! VÅR! Sol i ansiktet när man sliter på promenader. Bara att kämpa på och påminna sig själv och ljuset och värmen som återvänder, allt man kan se när man är ute och far omkring osv.

Jag vill gå ner till 70 kg men alla säger att det är omöjligt, det är 30 kg till, har redan gått ner från 140 (till 99 och sedan upp till 103, jävla skit), men jag vill nå den vikten så jag kan rida på hästar. Jag kommer fortfarande anses som tjock eftersom jag är 155 lång, men de flesta hästar kan ju bära mig tänker jag. Och det vill jag. Personligen kämpar jag emot att köra några veckor på Modifast igen....det ska man inte göra som opererad, det får ta sin tid och ha sin gång, men jag vill ju att det ska gå fortare!!!

Tack för att du är positiv! Du har ju rätt mars är ju vår! VÅR! Sol i ansiktet när man sliter på promenader. Bara att kämpa på och påminna sig själv och ljuset och värmen som återvänder, allt man kan se när man är ute och far omkring osv.

Jag vill gå ner till 70 kg men alla säger att det är omöjligt, det är 30 kg till, har redan gått ner från 140 (till 99 och sedan upp till 103, jävla skit), men jag vill nå den vikten så jag kan rida på hästar. Jag kommer fortfarande anses som tjock eftersom jag är 155 lång, men de flesta hästar kan ju bära mig tänker jag. Och det vill jag. Personligen kämpar jag emot att köra några veckor på Modifast igen....det ska man inte göra som opererad, det får ta sin tid och ha sin gång, men jag vill ju att det ska gå fortare!!!
Inget är omöjligt! Absolut, många hästar bär lätt den vikten, heja dig 💞

Ja 70 kg bär ju många hästar utan problem!! Och några kg till om det är så ☺️ Heja dig!

Här går det segt 🙄 Har jag slutat äta godis? Nope. Men äter mindre iaf. Har tömkört min häst lite och det var tyvärr ett wake up call om precis hur dålig kondition jag har. Har aldrig haft såhär dålig, någonsin. Är sugen på att börja springa men är rädd att mina knän kommer säga ifrån, så blir nog att börja med lite powerwalk så länge iallafall.

Ja 70 kg bär ju många hästar utan problem!! Och några kg till om det är så ☺️ Heja dig!
Tack! Jag vägde 90 när jag slutade rida min travare, men så var hon ju van vid min fetma, å andra sidan hade jag ju gått upp i vikt under en tid så hon hade ju vant sig också, men 90 var min gräns, fick för dåligt samvete när jag vägde 90. Hon hade större problem om man var obalanserad än vägde mycket. Men många har ju både 60 och 70 som viktgräns på sina stora hästar så jag har en bit kvar att kämpa på tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 937
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 702
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21