Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ett ifrågasättande och en kränkning iom @sthu redan har koll på kost och kaloriintag. Och det implicit ifrågasätts. Det här är en tråd där mat är en stor trigger för många. Så nej det är inte så bara 'liksom mat'. Jag antar att du inte har några triggers eftersom det bara liksom.
Jag tolkade henne som hon var ute efter tips, men hade uppenbarligen fel. Jag har inte full koll på hennes kunskaper om kost, jag har definitivt inte full koll på kosten själv, jag har lärt mig mycket på dom veckorna jag har haft en coach och har varit väldigt nöjd med det. Jag tänkte att många i tråden är duktiga på kost och skulle kunna komma med något bra tips.

Jag ser mat som både näring för att bygga en stark kropp och en källa till njutning. 😊 Men det triggar mig inte, nej.
 
Jag tolkade henne som hon var ute efter tips, men hade uppenbarligen fel. Jag har inte full koll på hennes kunskaper om kost, jag har definitivt inte full koll på kosten själv, jag har lärt mig mycket på dom veckorna jag har haft en coach och har varit väldigt nöjd med det. Jag tänkte att många i tråden är duktiga på kost och skulle kunna komma med något bra tips.

Jag ser mat som både näring för att bygga en stark kropp och en källa till njutning. 😊 Men det triggar mig inte, nej.

Så du har inget annat i ditt liv som är en trigger? Inget annat som ger dig ångest av att tänka på?
 
Det är möjligt? NÅGOT är ju fel. Det är ju jättesvårt för mig att svara på utan att veta hur du faktiskt gör. Men podden jag hänvisade till tar upp i detalj hur du räknar också. Dom tar även upp vanliga misstag. Någon gång i början om jag minns rätt. Finns många avsnitt.
Ett exempel: 100 g okokt pasta. Hur många sätt finns det att räkna det på?
Upplys mig.
 
Ett exempel: 100 g okokt pasta. Hur många sätt finns det att räkna det på?
Upplys mig.

Behöver väl inte vara just pastan som det görs misstag om? Alltifrån att man stoppar i sig något när man lagar mat, träffar en kompis där något bjuds, kollega, att man använder liiite mer olja, att man efter ett tag är så jävla hungrig att man äter över det man ska etc.
 
Eftersom tråden överskridit 2000 inlägg låser jag den och så får ni starta en ny. Jag föreslår att ni i den nya tråden släpper det sidospår som gått på repeat i ca 7 sidor nu, eftersom det inte verkar som att ni kommer särskilt långt.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
12 123
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 693
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 522
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 368
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp