Tjockistråden 4

Idag blev min våg riktigt schizo. Diffade liksom fyra kilo upp och ner när jag steg på och av. Måste kanske köpa en sån där med fotavtryck på så jag står på samma sätt hela tiden.

Funderar också på hur en skiva rostat bröd är 77 kcl mtp att det är mest luft.

Bröd är ju mycket kolhydrater, vilket generellt är kaloritätt. När du rostar brödet försvinner vatten, men näringsinnehållet (och kalorierna) stannar kvar. Därför känns rostat bröd förhållandevis lätt.

Just nu är det svårt här. Börjat komma igång lite med träningen igen men godisberoendet är tillbaka. Överväger att köpa en låda med lås på timer för att kunna köpa lite godis, plocka upp typ två bitar och sen låsa resten till dagen efter. Det är typ två bitar jag tycker är gott, resten äter jag för att det finns hemma 😅

Här går det upp och ner.
Försöker gymma 3 gånger i veckan och att inte få panik om det bara blir 2.
Valet av mat blir väldigt lidande när jag är stressad eller har sömnbrist.
Jobbar på det, men tycker det är svårt att välja bra mat eller att inte äta för mycket när jag är trött och energin dippar.

Det som väl är det mest positiva är att jag väldigt sällan har ont i min fot numer. 💪
Har gjort en del fot-/ankel-/benövningar som verkar ha gjort underverk. Jag märker att musklerna under hälen fortfarande är väldigt ömma, men det går åt rätt håll åtminstone.

Funderar på om jag ska testa byta medicin, jag fullkomligen rasade ju i vikt när vi satte ut den efter förlossningen. Fast frågan är om det är värt det, finns ju en risk att jag mår sämre igen. Men jag är trött på alla pikar om min vikt!

Här går det upp och ner.
Försöker gymma 3 gånger i veckan och att inte få panik om det bara blir 2.
Valet av mat blir väldigt lidande när jag är stressad eller har sömnbrist.
Jobbar på det, men tycker det är svårt att välja bra mat eller att inte äta för mycket när jag är trött och energin dippar.

Det som väl är det mest positiva är att jag väldigt sällan har ont i min fot numer. 💪
Har gjort en del fot-/ankel-/benövningar som verkar ha gjort underverk. Jag märker att musklerna under hälen fortfarande är väldigt ömma, men det går åt rätt håll åtminstone.
Håller helt med om att det är svårare när man är trött eller stressad. För mig blir det dessutom en ond cirkel, för när jag gör ”sämre” matval brukar det ju inte leda till att jag får mer energi, tvärtom

Funderar på om jag ska testa byta medicin, jag fullkomligen rasade ju i vikt när vi satte ut den efter förlossningen. Fast frågan är om det är värt det, finns ju en risk att jag mår sämre igen. Men jag är trött på alla pikar om min vikt!
Jag har ingen aning om hur det funkar med mediciner, men du ska ju inte behöva fatta beslut baserat på andras pikar om din vikt. Är det något du kan säga ifrån om?

Jag ger för tillfälligt upp allt vad vikt heter tom ingreppet. Äter snabba kolhydrater, ffa rostat bröd. Får ta tag i det efteråt. Och när lilltån läkt blir det faktiskt gym. Så det så!

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 463
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 016
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
176 630
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 776
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna