Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
:heartJag vet inte om orkar leva längre. Nu har depression och ångest kommit tillbaka, och jag förstår bara inte hur jag ska orka det här igen. Och tung är jag, orkar inte ens tänka på det.
:heart
Jag förstår hur jobbigt det kan vara. :heart
Får du någon hjälp?
Om det blir riktigt illa- orkar du söka hjälp akut? Eller skriva på buke så vi kan hjälpa dig in?

Får du någon hjälp? Tänker att vikten får vara sekundärt ett tag tills du kommit på banan med depressionen? :heart

:heart
Jag förstår hur jobbigt det kan vara. :heart
Får du någon hjälp?
Om det blir riktigt illa- orkar du söka hjälp akut? Eller skriva på buke så vi kan hjälpa dig in?

Prioritera ditt psykiska mående först.

Jag är inte självmordsbenägen, men jag vet inte hur länge jag ska orka att kämpa i motvind. Vet att detta inte är tråden för det här, men behövde bara få ventilera med er då jag alltid funnit en slags trygghet just här. Har kontakt med vården, har dock inte förmedlar hur dåligt jag faktiskt mår. Känner mest panik över hela situationen då jag faktiskt vill leva, och orka göra det. Nu går dock all kraft till att orka ta mig igenom arbetsdagen, men sen då liksom? Jag lever så isolerat på grund av att jag inte orkar mentalt eller fysiskt. Jag ska vara den som ska kunna göra något åt min situation, men jag klarar det inte. Ringde vårdcentralen idag, men svarade aldrig när de ringde upp igen. Vet inte vad de kan hjälpa mig med.

Jag är inte självmordsbenägen, men jag vet inte hur länge jag ska orka att kämpa i motvind. Vet att detta inte är tråden för det här, men behövde bara få ventilera med er då jag alltid funnit en slags trygghet just här. Har kontakt med vården, har dock inte förmedlar hur dåligt jag faktiskt mår. Känner mest panik över hela situationen då jag faktiskt vill leva, och orka göra det. Nu går dock all kraft till att orka ta mig igenom arbetsdagen, men sen då liksom? Jag lever så isolerat på grund av att jag inte orkar mentalt eller fysiskt. Jag ska vara den som ska kunna göra något åt min situation, men jag klarar det inte. Ringde vårdcentralen idag, men svarade aldrig när de ringde upp igen. Vet inte vad de kan hjälpa mig med.

Du måste vara helt ärlig till vården med hur du mår för att de ska kunna bedöma hur de ska hjälpa dig. Börja där. Det finns hjälp att få, man behöver inte kämpa i motvind ensam.

Jag har slutat att ringa till vårdcentralen. Behöver jag kontakt med vårdcentralen så loggar jag in på 1177.se och skriver i chatten som min vårdcentral har. Makens vårdcentral har en meddelandefunktion kopplat till 1177.se som vi har använt när han behöver kontakt med sin vårdcentral.

Jag upplever att det är lättare att beskriva sitt mående när man får skriva i lugn ro, istället för att jaga per telefon och sedan få prata med en stressad sköterska.

/Lizzie

Ville bara berätta vårdcentralen ringde upp igen, och nu har jag fått en tid på tisdag till en läkare. Har på något sätt kommit fram till några punkter som jag kommer att lyfta fram och jag har argument till varför de bör lyssna på mig. Dels vill jag åter komma i kontakt med psykiatrin eftersom de efter utredningen av min förvärvade hjärnskada konstaterade att det tyvärr inte kommer att bli bättre, snarare sämre med kognitiva funktioner osv.

Kan jag komma i kontakt med psykiatrin så kan jag kanske få adekvat hjälp med det liv som jag levde förr, och är en stor del till att jag avskyr mig själv idag. Då kan jag kanske få hjälp med att inte se mig själv som en genomvidrig person.

Dels vill jag få en vårdplan med fysioterapeuten för att få hjälp med min smärta, under en sjukskrivning på 50%. Åtminstone till att börja med för att se om det blir någon bättring.

Jag har fått lite tid att samla mig och vet på ett ungefär vad jag ska ta upp och hur jag ska uttrycka mig. Ja, att vara ärlig helt enkelt, men jag har väldigt svårt att inte underdriva. Men har övat! Och ta med punktformer med stödord.

Nu har jag mått dåligt i hela mitt vuxna liv. Jag vill inte leva längre om det inte kan bli en radikal förändring i min hälsa och mitt mående. Men jag VILL leva!

Är det någon som använt såna där färdiga fastepaket med dryck tex ledins el nyform? Tycker ni de är de ok i smak?

Ville bara berätta vårdcentralen ringde upp igen, och nu har jag fått en tid på tisdag till en läkare. Har på något sätt kommit fram till några punkter som jag kommer att lyfta fram och jag har argument till varför de bör lyssna på mig. Dels vill jag åter komma i kontakt med psykiatrin eftersom de efter utredningen av min förvärvade hjärnskada konstaterade att det tyvärr inte kommer att bli bättre, snarare sämre med kognitiva funktioner osv.

Kan jag komma i kontakt med psykiatrin så kan jag kanske få adekvat hjälp med det liv som jag levde förr, och är en stor del till att jag avskyr mig själv idag. Då kan jag kanske få hjälp med att inte se mig själv som en genomvidrig person.

Dels vill jag få en vårdplan med fysioterapeuten för att få hjälp med min smärta, under en sjukskrivning på 50%. Åtminstone till att börja med för att se om det blir någon bättring.

Jag har fått lite tid att samla mig och vet på ett ungefär vad jag ska ta upp och hur jag ska uttrycka mig. Ja, att vara ärlig helt enkelt, men jag har väldigt svårt att inte underdriva. Men har övat! Och ta med punktformer med stödord.

Nu har jag mått dåligt i hela mitt vuxna liv. Jag vill inte leva längre om det inte kan bli en radikal förändring i min hälsa och mitt mående. Men jag VILL leva!
Starkt jobbat. Hoppas verkligen att du får den hjälpen du behöver :heart

Det är en ersättning för vanligt bröd. Det går definitivt inte att jämföra med muggkakan du beskriver, men det är en snabb frukost (och mest troligt nyttigare). :)
Den var mer som en omelett än bröd. Men den går ju snabbare att göra än en pannkaka, vilket jag numera äter till frukost. Men pannkakan innehåller 2 ägg så den håller rimligen mättnaden längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 934
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 702
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor