Ja, muggkakan är en efterrätt. Ingen frukost alls.Det finns "muggbröd" som man kan göra, utan socker. Kanske vore något att prova? Det där såg ut som en efterrätt nästan.
Men vad har man på muggbröden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, muggkakan är en efterrätt. Ingen frukost alls.Det finns "muggbröd" som man kan göra, utan socker. Kanske vore något att prova? Det där såg ut som en efterrätt nästan.
Äh men vafan, den där länken borde jag verkligen inte öppnat!En muggkaka är en kaka som man gör genom att blanda ingredienser i en mugg och sen köra det i mikron. https://www.kungsornen.se/recept/mugcake/
Muslin är nyckelhålsmärkt.
Mina matrutiner är det väl så där med. Jag kan äta när som helst.
Så passande i tjockistrådenÄh men vafan, den där länken borde jag verkligen inte öppnat!
Pålägg, valfritt vad du vill ha.Ja, muggkakan är en efterrätt. Ingen frukost alls.
Men vad har man på muggbröden?
Får du någon hjälp? Tänker att vikten får vara sekundärt ett tag tills du kommit på banan med depressionen?Jag vet inte om orkar leva längre. Nu har depression och ångest kommit tillbaka, och jag förstår bara inte hur jag ska orka det här igen. Och tung är jag, orkar inte ens tänka på det.
Jag vet inte om orkar leva längre. Nu har depression och ångest kommit tillbaka, och jag förstår bara inte hur jag ska orka det här igen. Och tung är jag, orkar inte ens tänka på det.
Jag vet inte om orkar leva längre. Nu har depression och ångest kommit tillbaka, och jag förstår bara inte hur jag ska orka det här igen. Och tung är jag, orkar inte ens tänka på det.
Får du någon hjälp? Tänker att vikten får vara sekundärt ett tag tills du kommit på banan med depressionen?
Jag förstår hur jobbigt det kan vara.
Får du någon hjälp?
Om det blir riktigt illa- orkar du söka hjälp akut? Eller skriva på buke så vi kan hjälpa dig in?
Prioritera ditt psykiska mående först.
Jag är inte självmordsbenägen, men jag vet inte hur länge jag ska orka att kämpa i motvind. Vet att detta inte är tråden för det här, men behövde bara få ventilera med er då jag alltid funnit en slags trygghet just här. Har kontakt med vården, har dock inte förmedlar hur dåligt jag faktiskt mår. Känner mest panik över hela situationen då jag faktiskt vill leva, och orka göra det. Nu går dock all kraft till att orka ta mig igenom arbetsdagen, men sen då liksom? Jag lever så isolerat på grund av att jag inte orkar mentalt eller fysiskt. Jag ska vara den som ska kunna göra något åt min situation, men jag klarar det inte. Ringde vårdcentralen idag, men svarade aldrig när de ringde upp igen. Vet inte vad de kan hjälpa mig med.
Jag är inte självmordsbenägen, men jag vet inte hur länge jag ska orka att kämpa i motvind. Vet att detta inte är tråden för det här, men behövde bara få ventilera med er då jag alltid funnit en slags trygghet just här. Har kontakt med vården, har dock inte förmedlar hur dåligt jag faktiskt mår. Känner mest panik över hela situationen då jag faktiskt vill leva, och orka göra det. Nu går dock all kraft till att orka ta mig igenom arbetsdagen, men sen då liksom? Jag lever så isolerat på grund av att jag inte orkar mentalt eller fysiskt. Jag ska vara den som ska kunna göra något åt min situation, men jag klarar det inte. Ringde vårdcentralen idag, men svarade aldrig när de ringde upp igen. Vet inte vad de kan hjälpa mig med.
Starkt jobbat. Hoppas verkligen att du får den hjälpen du behöverVille bara berätta vårdcentralen ringde upp igen, och nu har jag fått en tid på tisdag till en läkare. Har på något sätt kommit fram till några punkter som jag kommer att lyfta fram och jag har argument till varför de bör lyssna på mig. Dels vill jag åter komma i kontakt med psykiatrin eftersom de efter utredningen av min förvärvade hjärnskada konstaterade att det tyvärr inte kommer att bli bättre, snarare sämre med kognitiva funktioner osv.
Kan jag komma i kontakt med psykiatrin så kan jag kanske få adekvat hjälp med det liv som jag levde förr, och är en stor del till att jag avskyr mig själv idag. Då kan jag kanske få hjälp med att inte se mig själv som en genomvidrig person.
Dels vill jag få en vårdplan med fysioterapeuten för att få hjälp med min smärta, under en sjukskrivning på 50%. Åtminstone till att börja med för att se om det blir någon bättring.
Jag har fått lite tid att samla mig och vet på ett ungefär vad jag ska ta upp och hur jag ska uttrycka mig. Ja, att vara ärlig helt enkelt, men jag har väldigt svårt att inte underdriva. Men har övat! Och ta med punktformer med stödord.
Nu har jag mått dåligt i hela mitt vuxna liv. Jag vill inte leva längre om det inte kan bli en radikal förändring i min hälsa och mitt mående. Men jag VILL leva!
Nu har jag gjort muggbröd. Men jag kan inte påstå att den var god.Det finns "muggbröd" som man kan göra, utan socker. Kanske vore något att prova? Det där såg ut som en efterrätt nästan.
Det är en ersättning för vanligt bröd. Det går definitivt inte att jämföra med muggkakan du beskriver, men det är en snabb frukost (och mest troligt nyttigare).Nu har jag gjort muggbröd. Men jag kan inte påstå att den var god.
Den var mer som en omelett än bröd. Men den går ju snabbare att göra än en pannkaka, vilket jag numera äter till frukost. Men pannkakan innehåller 2 ägg så den håller rimligen mättnaden längre.Det är en ersättning för vanligt bröd. Det går definitivt inte att jämföra med muggkakan du beskriver, men det är en snabb frukost (och mest troligt nyttigare).
Det finns recent med ägg också.Den var mer som en omelett än bröd. Men den går ju snabbare att göra än en pannkaka, vilket jag numera äter till frukost. Men pannkakan innehåller 2 ägg så den håller rimligen mättnaden längre.
Recent?Det finns recent med ägg också.
Recept.Recent?