VLCD är det som har gett resultat på vågen för mig. Men så fort jag möter på svårigheter (kan vara helt normala som hör livet till t.ex. att jag blir sjuk) så avbryter jag dieten och använder maten som strategi för att hantera livet igen.
För några månader sedan åt jag enbart VLCD i 3 månader och gick ner nästan 15 kg. Efter de 3 månaderna blev jag sjuk, sedan mådde jag sämre psykiskt och nu har jag gått upp 15 kg och 5 till igen
De senaste 3 veckorna har jag ätit frukost, lunch och middag och 2-3 mellanmål och ätit "vad jag vill" (som inte är snabbmat, snacks eller godis, vilket egentligen är det enda jag vill äta
). Hetsätit drygt 1-2 ggr/vecka jämfört med 1-2 ggr/dag som vanligast.
Vikten kryper sakta uppåt trots färre hetsätningar, vilket är svårt att hantera för min ätstörda del av hjärnan. Varför ska jag äta saker som inte ger mig något emotionellt om det ändå gör att jag går upp?
Jag tror jag ska fortsätta äta frukost, lunch, middag och mellanmål i försök att separera maten från ångesthantering samt boosta självförtroendet med att jag klarar av att inte hetsäta varje dag.
Om jag ska gå ner behöver jag tänka mer på VAD jag äter och HUR MYCKET under varje av mina 5-6 mål mat per dag men hittills har fokus på färre kalorier slutat precis som VLCD-perioderna.
Skaffade gymkort igen på gym med gruppträning i onsdags och hunnit gå ett yogapass och ett pass på crosstrainern. Hatar att behöva tänka på att jag har en kropp och känna in hur den känns