Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar ordna upp sig igen!

24/8 68 kilo
30/8 66,1
09/9 65,9
16/9 64,8
30/9 64,3
11/10 63,9
14/10 63,2
18/10 65,5
10/11 63,5

Nu har jag dock bakat till PBLen och det lär bli över, så jag lär ju ligga på 64 efter helgen ändå. Det finns också fördelar med att ha en tajt månad ekonomiskt. Inga chips denna månad! Däremot lite popcorn, men då delar sambon och jag på en påse, vilket gör att vi äter typ 50 gram var. Och det är en helt ok mängd när man pratar popcorn. Istället för 275 gram chips.

Men oj vad det syns skillnad på kroppen på 63,5 och 64+. Helt plötsligt så är jag smal igen, vid 64+ känner jag mig lite mullig. Får se hur jag känner när (om?) jag når 62, kanske tycker jag att det räcker där. Vi får se. Men det vore ju skönt att ha lite att spela med inför jul och nyår som är snart.

Det här blir en spännande vecka.
Fick enorm ledvärk efter vaccinationen för 10 dagar sedan och den ger sig inte.

Så nu ska jag testa att köra antiinflammatoriskkost ett tag så får vi se om vi kan få bukt med värken.

Det är inte nyttigt att börja dagen med två Alvedon för att kunna ta sig ur sängen.

Bifogade filer

• 1D87FD9F-BD78-4BDD-AECE-868DBF154A06.webp
    1D87FD9F-BD78-4BDD-AECE-868DBF154A06.webp
    32,3 KB · Visningar: 57
Det här blir en spännande vecka.
Fick enorm ledvärk efter vaccinationen för 10 dagar sedan och den ger sig inte.

Så nu ska jag testa att köra antiinflammatoriskkost ett tag så får vi se om vi kan få bukt med värken.

Det är inte nyttigt att börja dagen med två Alvedon för att kunna ta sig ur sängen.
Är det coronavaccinet? Jag var nog dålig två veckor efter det. Kännbart även efter en månad på orken. Men jag är sån som blir superdålig av en vanlig förkylning.

Det är å andra sidan bättre att börja dagen med 2 alvedon om det räcker för att få dig att komma igång.

//hon som ätit Alvedon (eller annan paracetamol) dagligen i över 15 år.
Tack Ameo för perspektivet.
Jag tänkte bara att om antiinflammatorisk kost kan hjälpa vill jag testa. Fick tips om det och eftersom jag har både diabetes typ två och psoriasis så kanske jag mår bättre av det

Dag två!
Gårdagens intag.
Blåbär till frukost.
Rökt lax, guacamole och bön och olivsallad till lunch
Sötpotatiswåfflor med blåbär och hallon till middag. (Dom var godare kalla!) så det blev en halv som nattamat.

Morgonen började med en hallon och blåbärssmoothie och en halv sötpotatisvåffla.

Lite mindre värk men rejält trött.
Ska gå och hämta lite blåbär till mellis.

Jag har fastnat på 63-64 kilo. Det stör mig lite, främst för att jag verkligen gillar min kropp när jag väger 63, men när jag väger 64 så är känslan av kroppen påtagligt annorlunda. Och jag diffar ju lätt mycket i vikt. Så jag skulle behöva väga typ 61 för att verkligen vara nöjd, slippa onda knän och allt det där.

Men då är frågan, orkar jag det? Det handlar ju inte bara om att gå ner i vikt, som är nog så svårt för mig, utan också att klara av att hålla den där.

Just nu så dricker jag lite kalorier också, vintern för med sig tedrickande. Varje morgon börjas just nu med lussebullete. Eller ja, jag tog det sista idag, hoppas verkligen att mitt paket med nytt te dyker upp snart. Har saffranste att väga upp med - men det är inte riktigt lika gott.

Hur som helst... Jag har inte bestämt mig hur jag vill göra än. Det är ett svårt val tycker jag. Kanske löser det sig när jag börjar rida mer? Hästen är nu även insutten i trav så det kanske blir mer ridning så småningom.

Jag är så glad över att grönsakshandlaren har öppet när jag går förbi på morgonen.

Det här fungerar som frukost idag.

Det går faktiskt bättre än jag trodde.
Inga Alvedon igår och inga idag. Visst det molvärker lite fortfarande men då påminns jag om att skärpa mig.

Jag erkänner jag är en sockerberoende person.

Bifogade filer

• 60D8DBA3-9123-49B8-8794-8FE759032F5F.webp
    60D8DBA3-9123-49B8-8794-8FE759032F5F.webp
    191,7 KB · Visningar: 25
Tack Ameo för perspektivet.
Jag tänkte bara att om antiinflammatorisk kost kan hjälpa vill jag testa. Fick tips om det och eftersom jag har både diabetes typ två och psoriasis så kanske jag mår bättre av det
Värt att tänka på att vid inflammation, smärta osv osv så ökar kortisolet. Kortisolet ökar i sin tur blodsockret. Så för dig kan det faktiskt vara värt att ta till exempel panodil lite tidigare än vad jag gissar att du gör. (Baserar det helt på att du är kvinna, förmodligen hästmänniska som troligen tänker "Äsch, så illa är det inte" och struttar vidare).

Värt att tänka på är att det har bäst effekt om man tar det innan smärtan blir alltför illa. Jag kan till exempel ha grymma ledsmärtor inför mens. På nivån att jag får höjd puls och inte klarar av att tänka klart. Tar jag panodil när jag känner att det är på G så blir jag helt smärtfri. Tar jag det när det har hunnit bli hyfsat illa så tar det bara udden av smärtan. Värt att tänka på!

Hej! En tråd där jag hör hemma, så jag hoppar in! Kul att läsa att det går bra för er andra 💪🏻
Har gått upp en del sen jag blev student för 6 år sen. Vet inte exakt hur mycket jag väger nu (äger ingen våg just nu) men har nog runt 30-40 kg att gå ner. Godis är min stora fallgrop så steg ett är att klara en vecka utan, samt att inskaffa en badrumsvåg. Det känns ändå realistiskt och jag måste verkligen bryta mitt sockerberoende

Jag har fastnat på 63-64 kilo. Det stör mig lite, främst för att jag verkligen gillar min kropp när jag väger 63, men när jag väger 64 så är känslan av kroppen påtagligt annorlunda. Och jag diffar ju lätt mycket i vikt. Så jag skulle behöva väga typ 61 för att verkligen vara nöjd, slippa onda knän och allt det där.

Men då är frågan, orkar jag det? Det handlar ju inte bara om att gå ner i vikt, som är nog så svårt för mig, utan också att klara av att hålla den där.

Just nu så dricker jag lite kalorier också, vintern för med sig tedrickande. Varje morgon börjas just nu med lussebullete. Eller ja, jag tog det sista idag, hoppas verkligen att mitt paket med nytt te dyker upp snart. Har saffranste att väga upp med - men det är inte riktigt lika gott.

Hur som helst... Jag har inte bestämt mig hur jag vill göra än. Det är ett svårt val tycker jag. Kanske löser det sig när jag börjar rida mer? Hästen är nu även insutten i trav så det kanske blir mer ridning så småningom.
Hur många kalorier tänker du dig att te innehåller?

När man har honung och oatlys iMat så räknar jag med minst 100 kalorier.
Ja det blir ju lite kalorier då. Kan du inte köra utan det eller du gillar det inte alls då?

Jag dricker te helt utan något, men fick höra av en dietist att det innehåller kalorier ändå. Ja, typ 2.... så det var därför jag undrade.

Ja det blir ju lite kalorier då. Kan du inte köra utan det eller du gillar det inte alls då?

Jag dricker te helt utan något, men fick höra av en dietist att det innehåller kalorier ändå. Ja, typ 2.... så det var därför jag undrade.
Nej jag tycker tyvärr inte att det är gott utan. Kanske att jag kan prova ena nya teet, det var väldigt sött.

Det här är inte ens roligt längre, för snart 10 år sedan när jag vägde som jag gör för tillfället så hade jag ont i ryggen varje dag och fick således äta värktabletter dagligen. Nu då med +10 år och krämpor och skador avlöst varandra så har min hallux valgus blivit värre och värre och kan bara stå på häl och utsidan i princip, på grund av detta avlastar jag på tvärgående knä som också det är svullet och svagt, min rygg ska vi inte tala om men min armbåge som jag har lösa benbitar i låser sig i ett läge titt som tätt och det gör ont.

Jag vet inte om jag orkar längre. Jag är för tung för mitt eget bästa. Och varje dag under och efter jobbet måste jag försöka hantera det här. Alternativet är att sjukskriva mig, men jag behöver rehabilitering och hjälp. Får man det? Jag överväger TYVÄRR att ta hjälp via Kry eller dylikt, för det finns noll tid för regelbundna uppföljningar osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 932
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 701
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor