Tjockistråden 4

Kämpar på och eftersom jag åkte på magkatarr är det lätt att sköta kosten på så vis, sett till att börja få in mera rörelse i vardagen, jag behöver det verkligen!

Time flies!! Jösses, i dagarna är det redan (!) 5 år sedan vi flyttade hit till lägenheten i arbetarbostaden och 7 år sedan pållan flyttade till nuvarande stall och vi trivs! 🥰.

Fick en smärre chock när jag ställde mig på vågen +2.1 kg, på en vecka! Har gett mig fasiken på att försöka byta första siffra till jul, men det kan jag nog säga sayonara till. Depp. Köpt hem massa körsbärstomater på extrapris och tänker leva till viss del på dem, tillsammans med kyckling och klementiner.

Edit: Läst på och jag fattar inte hur jag ska räkna på revbensspjäll. Det är alltså 200kcl/100 gram. Antagligen räknas bara själva köttet och inte benen också? Sedan fattar jag inte om jag ska väga innan eller efter tillagning. Blir lite svårt att göra det innan. Fram tills nu har jag tillagat, vägt, ätit och vägt benen och räknat av dem. Vettigt?

Fick en smärre chock när jag ställde mig på vågen +2.1 kg, på en vecka! Har gett mig fasiken på att försöka byta första siffra till jul, men det kan jag nog säga sayonara till. Depp. Köpt hem massa körsbärstomater på extrapris och tänker leva till viss del på dem, tillsammans med kyckling och klementiner.

Edit: Läst på och jag fattar inte hur jag ska räkna på revbensspjäll. Det är alltså 200kcl/100 gram. Antagligen räknas bara själva köttet och inte benen också? Sedan fattar jag inte om jag ska väga innan eller efter tillagning. Blir lite svårt att göra det innan. Fram tills nu har jag tillagat, vägt, ätit och vägt benen och räknat av dem. Vettigt?
Jag skulle nog räkna med benen i en sån bit faktiskt? För den serveras alltid med ben. Gissar dock.

Det är inte konstigt att du misslyckas om och om igen när du äter på det här viset. Tomater, klementiner och kyckling är inte en balanserad kost och inget man håller sig mätt på. Du behöver få hjälp med att sätta ihop en balanserad kost med högre proteinhalt än du äter nu så att du håller dig mätt och blodsockret på en jämn nivå. Vräka i sig tomater, klementiner, sorbet mm är inte nyttigt för någon trots att det inte är så många kalorier i det och inget man håller sig mätt på.

Revben är ingen bra dietmat för de är feta, du ska räkna med benen så det blir inte mycket mat per kalori. Kött väger man innan tillagning.

Nu visste jag iofs att vågen skulle peka rätt upp eftersom jag för två veckor sedan åt mycket kinesisk mat under USA:s valvaka. Var förvånad över att det inte visade sig på vågen då och veckan senare men den kom väl nu.

Jag pendlar +/-2 kg varje vecka.
Ja, antagligen vatten. Men det bryr sig vården inte om. Vikt som vikt.

Mitt jobb ska ha en "kampanj" eller vad man ska kalla det, där överviktiga får träffa dietist, göra hälsotester mm. Jag anmälde mig. Det är lottning om platserna så vi får väl se.
Jag vet inte riktigt vad de skulle säga som jag inte redan vet, men kanske kan det hjälpa.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 628
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 447
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 698
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 641
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar