Petronilla
Trådstartare
Jag vet att det är jobbigt att ha så ont! Tyvärr har jag insett att den enda som kan ändra på situationen är jag själv.Det här är inte ens roligt längre, för snart 10 år sedan när jag vägde som jag gör för tillfället så hade jag ont i ryggen varje dag och fick således äta värktabletter dagligen. Nu då med +10 år och krämpor och skador avlöst varandra så har min hallux valgus blivit värre och värre och kan bara stå på häl och utsidan i princip, på grund av detta avlastar jag på tvärgående knä som också det är svullet och svagt, min rygg ska vi inte tala om men min armbåge som jag har lösa benbitar i låser sig i ett läge titt som tätt och det gör ont.
Jag vet inte om jag orkar längre. Jag är för tung för mitt eget bästa. Och varje dag under och efter jobbet måste jag försöka hantera det här. Alternativet är att sjukskriva mig, men jag behöver rehabilitering och hjälp. Får man det? Jag överväger TYVÄRR att ta hjälp via Kry eller dylikt, för det finns noll tid för regelbundna uppföljningar osv.
Inatt hade jag så jobbigt att jag fick sova med fötterna i högläge. Undrandes om jag ens kommer orka gå på mässan som jag sett fram emot så länge.
Kämpa på