The Lion King (ulvlek)

Uppdatering!

tumblr_m8tdteAty11r115hxo1_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo2_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo3_250.gif

tumblr_m8tdteAty11r115hxo4_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo5_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo6_250.gif

tumblr_m8tdteAty11r115hxo7_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo8_250.gif
tumblr_m8tdteAty11r115hxo9_250.gif

... och så fick den hyenan skamset linka iväg efter ett kok stryk av Mister Pig.

Lobelia var hyena (ulv)
Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på Sedna
20.55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20.56 Sedna röstar På Snurrfian
20.57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21.00 Lobelia röstar på FiaM

FiaM 3
Lobelia 2
Blacksmithfarm 2
Klara 2
cirkus 1
Sedna 1
Snurrfian 1
Underbart att äntligen få ut en ulv. Ska kolla Lobelias inlägg under dagen. Borde finnas en del att gå på tror jag!
Men vad jag inte förstår är varför hon dog när FiaM hade en röst mer?
Vad har jag missat?

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21:00 Lobelia röstar på FiaM

1. cirkus röstar Blacksmithfarm, Klara
2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm
3. Gabby_Ossi röstar Mirtai, Klara
4. Lilltess röstar FiaM
5. Mirtai röstar Gabby_Ossi, FiaM
6. Snurrfian röstar Mammas, Sedna
7. Koppen röstar Missad röstning, cirkus
8. sedna röstar Snurrfian, Snurrfian
9. Lobelia röstar Mammas, FiaM
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm
11. bollen__ röstar Gabby_Ossi, Lobelia
12. Mammas röstar cirkus
13. Klara röstar Lilltess, Lobelia
14. Blacksmithfarm röstar Lilltess, FiaM

Jag börjar med att klippa ihop dom här så jag vet vart jag kan hitta dom om jag behöver dom.

Det jag spontant känner när jag tittar på röstlistorna är ju Varför valde hyenorna Sedna till käk i natt? Var hon något på spåren med sina två röster på Snurrfian? Eller vill dom att vi ska tro det? Som vanligt, det kan vara vilket som. Eller alternativ tre, dom tyckte att hon såg smaskig ut.

Det jag spontant känner när jag tittar på röstlistorna är ju Varför valde hyenorna Sedna till käk i natt? Var hon något på spåren med sina två röster på Snurrfian? Eller vill dom att vi ska tro det? Som vanligt, det kan vara vilket som. Eller alternativ tre, dom tyckte att hon såg smaskig ut.

Min känsla är att ulvar oftast aktar sig för att käka någon som är för mycket på spåren. Om de inte vet att det är siaren såklart. Just för att det pekar för mycket mot de som spelaren misstänker.

Lite funderingar så här långt...

LenaH var väldigt tyst i början men påpekade det själv och har kommit igång efter det. Av det jag har sett av hennes tankar vill jag gärna hålla henne åt det godare hållet även om det är med lite tvekan, LenaH är i mina ögon en skicklig spelare. :)

Cirkus: igår reagerade jag på en kommentar som hon gjort men jag insåg sedan att jag läste in en annan betydelse än vad hon menat. Jag tycker att hon kommer med bra funderingar och ställer även bra frågor. :)

Koppen, här har jag ingen aning. O_o Hon missar första rösten, lägger in andra en röst på cirkus som är baserad på en felaktig teori. Erkänner att hon inte har hängt med i leken men vågar ändå sätta bollen_, Blacksmithfarm och Klara som goda och Lobelia och Mirtai som neutrala mot goda? Vad baseras detta på?
Jag tycker alltid att Koppen är svår men det här skaver, jag hoppas att hon kommer in med bra teorier under dagen. :cautious:

Bollen_ en ny bekantskap för mig och därför vet jag inte riktigt var jag har henne (?). Det som talar för att sätta henne åt det godare hållet är att hon lade andra rösten på Lobelia igår. Det kan varaett vågat spel från en i lyan att lägga upp en kollega för eventuell lottning annars är hon god. Jag tror inte det utan hoppas på det senare men fegar ur lite och sätter henne som neutral tills jag sett mer. :)

Min känsla är att ulvar oftast aktar sig för att käka någon som är för mycket på spåren. Om de inte vet att det är siaren såklart. Just för att det pekar för mycket mot de som spelaren misstänker.
Håller med om det, men kan det inte vara så med att lyan räknar med att vi ska resonera så och därför godförklara Snurrfian? Om jag har tolkat det jag har läst är det väl ingen som har misstänkt Sedna för att vara annat än god och om hon röstar på Snurrfian två gånger i rad kan hon ju ha hittat något som vi andra missat?

1. cirkus - Som jag skrev igår kväll ska jag kika vidare på cirkus idag. Jag tycker att hennes sätt att bita sig fast vid en misstanke och inte verka vilja vidga sina vyer är lite misstänkt. Får se vad jag kan hitta där idag.

2. LenaH - Lyckas smita under min radar väldigt mycket. Och det här är leken där ulvarna verkligen kan vinna på att inte sticka ut eftersom vi inte har någon som egentligen kan avslöja dom utom dom själva. LenaH avskrivs väldigt fort från misstankar för sin röst på Lilltess bara baserat på att hon la den först. Också jag har gjort det. Men jag känner att jag måste kika mer på LenaH ändå. Jag säger inte att hon är ond. Bara att man måste komma ihåg att kika även på henne.

3. Gabby_Ossi - Här är en till som jag inte har någon känsla för alls egentligen. Men GO har i alla fall varit uppe för en del funderingar på olika håll. Måste kika mer på henne.

5. Mirtai - Ytterligare en som jag inte har något egentligt att sätta fingret på. Men det lilla jag minns att jag läst av henne säger att hon för vettiga resonemang. Vilket inte säger varken bu eller bä.

6. Snurrfian - Har ju haft en del misstankar emot sig. Jag har inte själv reagerat så mycket på Snurrfian, jag har haft mitt fokus på andra håll. Men eftersom andra reagerat ska jag gå tillbaka och kika på vad det är dom reagerat på.

7. Koppen - Koppen är alltid svår att placera. Hon har dessutom inte skrivit speciellt mycket så det är svårt att hitta något att gå på. Hoppas få se lite mer av henne idag så jag kan bilda mig en uppfattning. Kom med lite ogrundade godförklaringar igår, av bla mig, som jag skulle vilja få en förklaring på. Om inte annat för att få en bild av hur hon tänker.

10. FiaM - Var uppe för lynch igår, men räddades av (vad jag tror) spökets röst på Lobelia. Lobelia själv röstade på FiaM i ett läge där det var två lika mellan mig, FiaM och BSF. Varför la Lobelia sin röst just där? För att ge sig själv alibi om FiaM åkte och visade sig ond? Eller velade Lobelia helt enkelt mellan bara goda? Eller mellan två goda och en ond och valde en av de goda? Jag har vissa misstankar mot BSF, men vet ju inget säkert där heller. FiaM vet jag inte alls vart jag ska placera.

11. bollen__ - Var med och röstade på Lobelia igår. Det är egentligen det enda jag kan plocka ur minnet om bollen__ just nu. Måste kika vidare på henne.

13. Klara

14. Blacksmithfarm - La en tredjeröst på Lilltess i första lynch. Det ser inte bra ut. Men det har ju hänt att goda röstat ut goda förr. Igår såg jag inte mycket av henne, en tidig röst på FiaM. Hoppas se mer där idag så jag kan bilda mig en uppfattning.

Jo, det är min erfarenhet också. Men samtidigt har ju lyan visat vid flertal tillfällen att dom inte alltid gör som man förväntar sig. :banghead:

Kan ju lägga in den här med, siffrorna på antal är min gissning på antalet men jag tror tyvärr att de stämmer... :(

Goda roller

Mufasa - (Borgmästare)
Simba - (Välsignad)
Zazu - (Spion)
Timon (Tvilling)
Pumba (Tvilling + Bagare)
Lejoninnor - (Bybor) 1 st

Onda roller

Hyenor - (Ulvar) 3 st
Scar - (Ledarvargen)

Deltagare:

1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
4. Mirtai
5. Snurrfian
6. Koppen
7. FiaM
8. bollen__
9. Klara
10. Blacksmithfarm
Goda: 6 st
Onda: 4 st

Anledningen till att Lobelia åkte istället för FiaM kan ju som sagt ha olika anledningar. Men en är att Klara eller bollen_ är borgmästare. Och det gör att jag idag lutar mer åt att välja att leta onda på annat håll, för även om en av dem (eller båda) skulle vara ond så känns det lite för riskabelt att rösta på någon av dem. Om inget annat händer under dagen.

Håller med om det, men kan det inte vara så med att lyan räknar med att vi ska resonera så och därför godförklara Snurrfian? Om jag har tolkat det jag har läst är det väl ingen som har misstänkt Sedna för att vara annat än god och om hon röstar på Snurrfian två gånger i rad kan hon ju ha hittat något som vi andra missat?

Det är ju i å fall inte första gången ulvarna gör något man inte tror de ska göra just för att vi inte tror det är så de gör :p

Men det jag undrar över är vad för info hon i så fall skulle kunna ha? Siaren hann väl aldrig sia någon innan den dog?

Det är ju i å fall inte första gången ulvarna gör något man inte tror de ska göra just för att vi inte tror det är så de gör :p

Men det jag undrar över är vad för info hon i så fall skulle kunna ha? Siaren hann väl aldrig sia någon innan den dog?
Jag var nog inte inne så mycket på info som att Sedna kan ha gjort en tolkning eller kommentar om Snurrfian som hamnade för nära sanningen för att det skulle vara bekvämt. Jag har inte hunnit gå igenon någon av dem än så jag är allt annat än säker på detta, det är mest en fundering.

Information kan hon inte ha haft. Som den här leken utvecklat sig så är det ju bara tvillingarna som känner till varandra, hyenorna känner till varandra och Scar känner till vilka hyenorna är. Spionen vet vem (om någon) som är spöket.

Jag tror att det är den information som kan finns?!! :confused:

Däremot så kan ju Sedna ha kommit för nära sanningen i sina teorier om Snurrfian. Eller så vill hyenorna att vi ska tro att hon gjort det.

Koppen skriver som koppen gör oavsett roll, jag tycker hon är skum jämt oavsett roll så jag vågar knappt rösta på henne.

Hmm, Lobelia skriver att hon inte vågar rösta på Koppen, varför frågar jag mig nu? Är koppen en kollega? Scar??

Okej, jag följer up min tanke från tidigare idag. Förlåt om jag är lite virrig, steker pannkakor, bakar bullar och tårta samtidigt ;)

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas
17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Lilltess: 4
Gabby_Ossi : 2
Mammas: 2
Cirkus: 1
FiaM: 1

Snurrfian: 1
blacksmithfarm: 1
Mirtai: 1

4 personer röstade på Lilltess...

LenaH Den första rösten på Lilltess sticker väl inte ut mer än någon annan röst. Har inte sett något mer som jag reagerat på.

FiaM
La röst nr 2 på Lilltess. I det läget hade Mammas 2 röster och Gabby_Ossi 2 röster.

Blacksmithfarm
La röst nr 3 på Lilltess vilket gjorde att hon gick upp i ledningen. Har idag verkat leta ulvar aktivt och jag har svårt att säga att hon skulle vara ond eller god.

Klara.
La den fjärde och avgörande rösten. Tror inte hon är ulv baserat på bara det. Känns som det är att sticka ut för mycket att lägga röst nummer 4 så jag väljer att lägga henne åt sidan just nu.

Så de jag misstänker mest just nu baserat på detta är FiaM och Blacksmithfarm.

Jag måste rösta nu när jag har 2 minuter över så jag väljer att rösta på FiaM. Det är verkligen inte världens mest underbyggda teori men jag vill inte bara följa någon annan.

Mirtai röstar på FiaM

Här känns det som Mirtai röstar på FiaM bara för att jag redan lagt min röst där (??). Och det skaver lite tycker jag faktiskt.

Baserat på mina borgmästarteorier så skaver det lite att cirkus dels röstade på Klara och dels var inne i en ordvals-diskussion med bollen_ igår.

Sedna teoriade om Lobelia och Snurrfian. Frågan är ju då om Snurris är god eller ond... Som andra redan påpekat så går det ju inte att luta sig mot att "såhär brukar de göra"
Hennes och Snurrfians konversation skaver lite dock...

Min röstningsstatistik ser minst sagt en aning illa ut... :crazy: Jag fastnade lite i Sedna igår eftersom jag inte förstod hur hon resonerade runt varken mig eller Lobelia, hade jag förstått vad hon menade med Lobelia så hade det antagligen sett lite annorlunda ut. Jag upplevde att Sedna tillskrev mig saker som jag inte har skrivit och det känns ulvigt i mina ögon. När hon sedan förklarade så förstod jag bättre vad hon menade men det var efter röstning.
Mitt stora problem är att jag lätt fastnar på en spelare, jag måste försöka vidga mig lite och läsa ordentligt av alla...

Jag har gått igenom Snurrfians inlägg nu. Och jag måste hålla med Sedna som att det är väldigt lite teorier från Snurris. Hela kvällen igår ägnar hon sig nästan uteslutande att försvara sig mot Sedna. Några rader om cirkus, annars hittar jag ingenting. Det behöver inte betyda någonting, men jag hoppas se mer teorier om andra från Snurrfian idag så jag kan bilda mig en starkare uppfattning.

...
Och så tänker jag då på rösterna på Mammas. Ulvarna ville uppenbarligen bli av med Mammas eftersom de käkade henne. Kan det ha varit de som drog igång röstningen på henne också? Eller skulle de inte våga käka henne om de gjorde så? Eller är det bara vad de vill att vi ska tro?
Om ingen av de två första rösterna på Mammas kom från lyan, varför passade de då inte på att lyncha henne med en eller två röster extra om de nu ändå villa ha ut henne? Och om bara en av rösterna på Mammas är från en ulv, vem är det i så fall, Lobelia eller Snurrfian?

Ah, detta talar till Snurrfians fördel nu, tror jag. Annars är det ganska högt spel, att två ulvar (och bara de två) röstar på samma spelare DL1, och att Snurris diskuterar som hon gjorde med Sedna när ulvarna sedan väljer att käka Sedna.
För tillfället känns det som att ulvarna vill sätta dit Snurrfian.

Nu har jag också funderat lite kring spöket. Jag undrar om ulvarna tänkte på spökrisken när de käkade Mammas? För om teorin som varit uppe stämmer, att de käkade henne för att bli av med en erfaren och jobbig god spelare så kan det ju slå tillbaka på dem själva då. Kan Mammas vara spöke redan inför DL2, förresten???

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30