The Lion King (ulvlek)

Ah, detta talar till Snurrfians fördel nu, tror jag. Annars är det ganska högt spel, att två ulvar (och bara de två) röstar på samma spelare DL1, och att Snurris diskuterar som hon gjorde med Sedna när ulvarna sedan väljer att käka Sedna.
För tillfället känns det som att ulvarna vill sätta dit Snurrfian.

Nu har jag också funderat lite kring spöket. Jag undrar om ulvarna tänkte på spökrisken när de käkade Mammas? För om teorin som varit uppe stämmer, att de käkade henne för att bli av med en erfaren och jobbig god spelare så kan det ju slå tillbaka på dem själva då. Kan Mammas vara spöke redan inför DL2, förresten???

Jag tror att spöket kan väckas när som helst under spelet, så långe någon dött och spökväckaren är vid liv.

Jag kommer behöva rösta tidigt idag, är på väg till Tyskland och vet inte hur det ser ut med wi-fi på hotellet ikväll...:crazy:

Ah, detta talar till Snurrfians fördel nu, tror jag. Annars är det ganska högt spel, att två ulvar (och bara de två) röstar på samma spelare DL1, och att Snurris diskuterar som hon gjorde med Sedna när ulvarna sedan väljer att käka Sedna.
För tillfället känns det som att ulvarna vill sätta dit Snurrfian.

Nu har jag också funderat lite kring spöket. Jag undrar om ulvarna tänkte på spökrisken när de käkade Mammas? För om teorin som varit uppe stämmer, att de käkade henne för att bli av med en erfaren och jobbig god spelare så kan det ju slå tillbaka på dem själva då. Kan Mammas vara spöke redan inför DL2, förresten???

Om Snurrfian inte är ulv utan Scar - så får man ihop den tanken som GO har tycker jag. Jag tycker Snurrfian hela tiden legat och bubblat åt det håller.

Spöket kan bli väckt närsomhelst som personen är död.

Jag började också misstänka Snurrfian lite nu, som sagt ser röststatistiken inte så bra ut och Sedna kanske hade en poäng? Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de såklart också tänka att vi borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt :banghead:

Sedan har vi då FiaM, vad betyder det att Lobelia lade rösten på just henne av de tre som hade två röster? Betyder det att Fia troligtvis är god och någon av de andra onda? Eller försökte de offra en medlem för att ge den andra alibi?

Klara som jag hade som mest misstänkt och röstade på igår lade första rösten på Lobelia som åkte ut och visade sig vara hyena. För riskfyllt för en lyamedlem eller ett smart drag för att ge sig själv en bättre position?

Okej, nu kommer Öresundsbron här, jag måste rösta. Hoppas kunna ändra ikväll om jag kommer på något mer.
Pga jag fortfarande tror att någon av rösterna på Lilltess är ulv och Klara och FiaM känns mindre troligt efter gårdagens röstning.

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Tittade lite närmare på vid vilken tidpunkt som andrarösterna kom igår. FiaM och Lobelia fick sina tidigt, medan jag och klara fick våra inom 5 min från DL. Så det kan ju vara så att Lobelia inte hade sett dem när hon röstade??
Är det så så faller teorin kring betydelsen av vem hon valde att lägga en tredjeröst på...

Just nu sticker @Blacksmithfarm och @FiaM ut mest för mig och det beror helt enkelt på deras röster igår.
Jag utgår lite hur jag själv spelar som ulv (iofs rätt kasst, ska medges) och jag lägger sällan första eller sista rösten på någon i början av leken.
Helst lägger jag en uddaröst men det gör jag ju gärna som god också.
De flesta onda brukar dock vilja smälta in i mängden och då är röst två och tre bra ställen att lägga sig på.
Fast det går ju vända åt andra hållet med, varför lägga en andra eller tredjeröst om man vet att det kan tolkas som att man vill smälta in?

Hm, jag kanske skulle lägga av och skriva, feber verkar inte göra mig klartänkt.

Kan du förklara närmre så jag begriper. Jag är inte med på varför cirkus blir misstänkt, mer än att fler uttryckt åsikten. Jag ser liksom inte bilden utan cirkus känns som vanligt för mig. Vilket hon för all del även gör som ond de flesta gångerna.
Försvar av kollega kanske??

Okej, nu kommer Öresundsbron här, jag måste rösta. Hoppas kunna ändra ikväll om jag kommer på något mer.
Pga jag fortfarande tror att någon av rösterna på Lilltess är ulv och Klara och FiaM känns mindre troligt efter gårdagens röstning.

Varför är jag mer misstänkt än FiaM? :)

Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.
Reagerade lite på detta. Här hänger hon inte med på misstankar på Cirkus. Försöker hon godförklara en ulvkompis?

Har lagt en stund nu på att kika på cirkus inlägg. Första dagen var det mycket om Surrfians eventuella hint om att hon var ond utanför lyan. Att hon inte hintade till Mammas är ju ganska solklart, Mammas satt ju inte i lyan. Det som slår mig som konstigt i hela den debatten är att Snurrfian inte någonstans går in och försöker förklara sig. Förklara vad hon menade med att bevara en fin tradition från förra leken. Men det gör ju inte cirkus skum.

Nästa jag hittar är att hon börjar ifrågasätta först BSF och sedan också mig. BSF ifrågasätter varför cirkus vände mot Mammas och började ifrågasätta att hon kanske var Scar. Men cirkus röstade ändå inte på Mammas. Cirkus förklarar detta med att hon inte kände sig tillräckligt säker, men att hon som ond säkert skulle ha röstat på Mammas. Men i ljuset av att Lobelia var ond, skulle verkligen en ond cirkus ha röstat på Mammas när Lobelia redan gjort det? Och när dessutom Snurrfian, som skulle kunna vara den som är ond utanför lyan också röstade på Mammas? Det skulle ju i så fall verkligen vara att de onda samlade sina röster.

Sedan kommer det uttalande som hon fått flera påpekanden på under gårdagen. Att lyan kunde vara tämligen säkra på att Mammas inte var Scar. Det har hon sedan svarat på och förklarat hur hon menade. Men det är även i mina ögon ett rätt säkert uttalande. Jag hade inte valt dom orden för att säga att det var liten sannolikhet att Mammas var ond utanför lyan.

Sedan kommer koppen med sin godförklaring av mig, bollen__ och BSF. Och cirkus ifrågasättande. Och det förstår jag fullkomligt. Jag förstår inte heller. Koppen lägger sin röst på cirkus för att hon tycker att cirkus är för offensiv i sitt ifrågasättande.

Härnäst kommer cirkus röst på mig. Jag förstår att jag hamnar under lupp efter min röst på Lilltess i första lynch och säger inte så mycket om det. En olycklig formulering från mig får cirkus att tro att jag har stenkoll på vilka som sitter i lyan. Eftersom vi nu vet att Lobelia satt där, och hon fanns inte med i min lista, kan vi ju nu fastslå att jag inte hade det. (Mitt resonemang var att FiaM och BSF röstade på Lilltess för att rädda Gabby_Ossi och då outa hela lyan, vilket jag såg som osannolikt. Det var användningen av ordet hela som cirkus reagerade på.)

När sedan Lobelia blir utröstad (efter att jag lyft teorierna mot henne och lagt första rösten) biter sig cirkus ändå fast vid mig, för att sedan, när jag påpekar att det borde tala till min fördel glida över det till att det kanske, kanske, kan tala till min fördel. FiaM håller hon efter röstningen mer åt det goda hållet. Jag är ändå inte helt säker på att inte Lobelia la sin röst på FiaM för att få alibi om Fia åkte ut och visade sig vara ond.

Sammantaget vet jag inte alls vart jag ska placera cirkus. Någonting i hennes resonemang skaver. Men jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Jag ger cirkus en chans att övertyga mig åt det ena eller andra hållet under dagen.

Fast som ulv, vad skulle jag ha att vinna på att dra fram Lobelia miss-sägning? Alibi, ja, men varför dra fram misstankar mot någon som inte har några misstankar mot sig. Varför rikta strålkastaren mot Lobelia?
Detta, plus möjligheten att borgmästaren la en röst inatt, gör att jag nog vill sätta Klara åt det goda hållet för tillfället.

Och om jag nu skulle räkna med det så är det några spelares röststatistik som sticker ut mer än andras:

Snurrfian; Lilltess/sedna
LenaH; Lilltess/mig
FiaM; Lilltess/mig
cirkus; mig/Klara

Dessutom har vi sednas statistik med två röster på snurrfian innan hon käkas...
Frågan är om hon är ond, eller om ulvarna försöker sätta dit henne. Som cirkus påpekar så kan hon ju vara scar...
Jag har läst igenom gårdagen en gång till nu och känslan är faktiskt att Snurris inte teoriar så mycket.

:D Så mycket teorier har jag verkligen inte bidragit med så här långt, det kan jag hålla med om. Men jag ska försöka bättra mig!

cirkus: "visste" att lyan var tämligen säkra på att mammas inte var scar, visst, rent statistiskt är det så men samtidigt, de enda som kan vara säkra på vad lyan vet och känner sig säkra på är det som sitter i lyan.

LenaH: Smyger med och smyger under radar men här undrar jag om det är ett försök att godförklara sig? Eller ett försök att signalera till lyan att hon är scar?
Fast det fanns ju flera kvar att rösta så det var ju inte givet. Jag skulle inte spelat så som ulv men åas har jag ju deklarerat att jag inte är någon mästarulv heller. :p

Gabby_Ossi
Jag började också misstänka Snurrfian lite nu, som sagt ser röststatistiken inte så bra ut och Sedna kanske hade en poäng? Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de såklart också tänka att vi borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt :banghead:

Sedan har vi då FiaM, vad betyder det att Lobelia lade rösten på just henne av de tre som hade två röster? Betyder det att Fia troligtvis är god och någon av de andra onda? Eller försökte de offra en medlem för att ge den andra alibi?

Klara som jag hade som mest misstänkt och röstade på igår lade första rösten på Lobelia som åkte ut och visade sig vara hyena. För riskfyllt för en lyamedlem eller ett smart drag för att ge sig själv en bättre position?

Jag får inte riktigt ihop de här två inläggen? I det första inlägget håller hon med BSF, för att sen i nästa inlägg vända och lägga sin röst på där?

Mirtai: Verkar aktivt leta ulvar och ställer frågor, jag hittar inget som jag reagerar på just nu men inte heller något som sätter henne åt den goda sidan.

Koppen: Jag har alltid lite svårt att hänga med i resonemangen, jag skulle gärna vilja veta varför hon satte Bollen, Klara och BSF åt det goda hållet, jag förstod det inte. Men gör det Koppen ond för att jag inte förstår?

FiaM: Nog känns det som om FiaM är god med tanke på röstningen igår, eller så spelar ulvarna ett väldigt högt spel med att lägga upp henne för lottning. Men betyder det att alla som röstade på henne igår var ulvar?
Postar det här så återkommer jag med de som är kvar för att undvika mastodont inlägg! ;)

bollen__ Var den som plockade upp Lobelia igår och även la första rösten, det verkar en aning magstark att göra som lyakompis, även om det självklart är möjligt. Men just nu lutar bollen åt det goda hållet för mig.

Klara: Verkar leta aktivt efter ulvar, jag hittar inget som jag reagerar på riktigt än men jag kan ha missat något.

Blacksmithfarm: Kommer med en hel del funderingar, en del har reagerar på henne men jag vet inte riktigt var jag har henne.

Detta, plus möjligheten att borgmästaren la en röst inatt, gör att jag nog vill sätta Klara åt det goda hållet för tillfället.

Och om jag nu skulle räkna med det så är det några spelares röststatistik som sticker ut mer än andras:

Snurrfian; Lilltess/sedna
LenaH; Lilltess/mig
FiaM; Lilltess/mig
cirkus; mig/Klara

Dessutom har vi sednas statistik med två röster på snurrfian innan hon käkas...
Frågan är om hon är ond, eller om ulvarna försöker sätta dit henne. Som cirkus påpekar så kan hon ju vara scar...
Jag har läst igenom gårdagen en gång till nu och känslan är faktiskt att Snurris inte teoriar så mycket.
Fast jag röstade inte på Lilltess... Sen är väl inte Mammas bättre val av mig men rätt ska vara rätt. ;)

bollen__ Var den som plockade upp Lobelia igår och även la första rösten, det verkar en aning magstark att göra som lyakompis, även om det självklart är möjligt. Men just nu lutar bollen åt det goda hållet för mig.

Klara: Verkar leta aktivt efter ulvar, jag hittar inget som jag reagerar på riktigt än men jag kan ha missat något.

Blacksmithfarm: Kommer med en hel del funderingar, en del har reagerar på henne men jag vet inte riktigt var jag har henne.

Det var jag som la första rösten på Lobelia.

Det var jag som la första rösten på Lobelia.
Sorry, varför fick jag för mig att det var Bollen? Men det skulle alltså egentligen kunna ändra om det hela, då är de mer åt det goda håller än Bollen_ även om det fortfarande känns lite magstarkt att hon skulle sitta i lyan med Lobelia.

Sorry, varför fick jag för mig att det var Bollen? Men det skulle alltså egentligen kunna ändra om det hela, då är de mer åt det goda håller än Bollen_ även om det fortfarande känns lite magstarkt att hon skulle sitta i lyan med Lobelia.
du ska det står förstås... :banghead:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30