The Lion King (ulvlek)

Jag håller med om att LenaH inte sticker ut. Men om man ska gå på teorier så är varken Bollen eller Gabby särskilt utstickande heller...

Jag tror fortfarande att antingen både FiaM och BSF är onda eller iaf en av dem. Jag röstade på FiaM igår eftersom jag tyckte hon var lite mindre aktiv i sitt ulvletande än BSF. Men med tanke på gårdagens röstande och att Lobelia var ond så känns det som FiaM faller längre ner på misstankeskalan.

Däremot så funderar jag fortfarande på Lobelias röst igår. Jag har funderat hur många varv som helst på det men landar nog i att Lobelia i det läget inte röstade på en ulvkollega. Det känns lite för uppenbart i det läget att slänga iväg en panikröst på en annan ulv i det läget. Så med den bakgrunden så avskriver jag mina misstankar mot FiaM just nu!

Gah, och själv kände jag att jag tyckte FiaMs röst igår var konstig och inte får ihop det. Så ser jag att du vill ha henne längre ner på misstankeskalan, hmm. Jag funderar också på Lobelias röst och vill nog också tänka att den inte är på en annan ulv, men jag förstår inte varför FiaM inte röstade på antingen Lobelia eller Klara (om hon hade sett G_Os röst på Klara) och om FiaM är god. Det stod ju lika då..Där har mina tankar snurrat mest idag, måste försöka lyfta dem och gå igenom leken mera.

Ber om ursäkt att jag spammar tråden med mina funderingar om olika spelare. :o

bollen__ inleder med en röst på Gabby_Ossi. Med en ungefär lika väl underbyggd teori som de flesta andra i DL1. Jag tror att det är svårt attutläsa något ur DL1 enbart. Igår skrev hon inte så många inlägg, men de hon gjorde tyckte jag var bra och ifrågasättande. Främst mot cirkus och Lobelia. Hon var också med och röstade ut Lobelia. Sammantaget vill jag sätta bollen__ på min lista över minst misstänkta.

Hade tänkt skriva om någon mer i samma inlägg för att undvika att spamma tråden, men min dator är inte helt pålitlig så jag väljer att skicka nu.

@FiaM
Jag funderar lite kring röstningen igår. När man kikar i röstlistan när du la din röst så hade du och Lobelia 2 röster var, om du inte hunnit se G_Os röst på Klara. Jag undrar lite varför rösten hamnade på Bsf och inte Lobelia (eller Klara om du sett rösten) eftersom du själv som sagt hade 2 röster.
Det var helt klart intressant! Jag hade inte ens tänkt så långt utan satt @FiaM åt det goda hållet efter röstningen igår, men när du tar fram det där så undrar man ju lite varför hon inte försöker rädda sig själv?

@FiaM
Jag funderar lite kring röstningen igår. När man kikar i röstlistan när du la din röst så hade du och Lobelia 2 röster var, om du inte hunnit se G_Os röst på Klara. Jag undrar lite varför rösten hamnade på Bsf och inte Lobelia (eller Klara om du sett rösten) eftersom du själv som sagt hade 2 röster.
Jag hade sett rösterna på Lobelia och Klara men när jag läste deras inlägg kunde jag inte hitta något som jag reagerade på. Mirtai och Blacksmithfarm hade jag redan skrivit att jag hade som misstänkta och varför. Eftersom läget var och fortfarande är kanska kämpigt för de goda så vill jag lägga min röst på någon som jag själv tror är ond. Att jag sedan valde Blacksmithfarm var för att LenaH röstade på henne och få tänkte jag att det skulle bli lottning mellan alla på två röster och ju fler som var uppe för lottning desto större chans för mig att vara kvar.

Koppen förvirrar mig alltid. Och i den här leken vet jag inte alls vart jag har henne. Hon missade att rösta första kvällen. Sånt händer.

Igår gick hon igång med det här inlägget:

Samtalsämnen jag lagt märke till är kisstofsar (:rofl:) djur på savannen, hintar och åldrar. En massa OT tycker jag som ju hör till i början :)
Jag spelar inte så klokt och vist som de flesta av er vilket har gjort att jag fullständigt missat allas hintar. :confused:
Mammas röstar på Cirkus och teoriar om att hon skulle kunna vara Scar varpå Cirkus svarar med att hon tror Mammas är ledarvargen. Vilket ju hon inte var :cool:
Även Lobelia tycker Mammas hintar. (Hur kan jag missa hintar?!)
Mirtai röstar på GO är Scar, och lägger sin röst på henne.
Klara skriver att hon ska sätta sig in i leken och leta nåt misstänkt. Ulv som tänker ut lämplig teori månne? Hon tycker även Lilltess beter sig mysko (kl 19:50) och två minuter senare skriver Sedna att hon håller med.

Det är de anteckningarna jag har fram tills imorse. Det har ju skrivits en del efter det.

bollen__ , BSF, och Klara vill jag fn sätta på goda sidan.
Lobelia, och Mirtai spelar alltid svårt i mina ögon men de verkar leta ondingar så de är neutrala mot den goda sidan.
Sedna och Snurrfian vet jag inte alls. Likaså LenaH.
Jag håller ögonen på Cirkus iom hennes röst igår.
Vet inte hur många jag fick med, och de jag missat har förmodligen inte skrivit nåt som fått mig att reagera iaf så de får stå neutrala.

som jag tror att vi är ganska många som ställer oss frågande till. Visst, för egen del är det ju trevligt att någon tycker jag är god, men jag vill gärna veta på vilka grunder för att kunna bilda mig en uppfattning om personen i fråga. Vi är många som har frågat, men inte fått några svar. Och sedan kom rösten på cirkus med motiveringen att cirkus är för offensiv i sitt ifrågasättande.

Idag fortsätter hon med ifrågasättande av cirkus, samt en del funderingar över FiaMs roll.

Idag stämmer hennes tankar överrens ganska väl med mina, men jag vet ändå inte vart jag har henne. Koppen blir jag aldrig klok på.

En annan sak kopplat till Koppen. Igår skrev Lobelia ett inlägg om att hon nästan aldrig vågar rösta på Koppen. Kan det vara ett försök att ge Koppen ett alibi? Måste leta upp inlägget och kika på det känner jag.

"Koppen skriver som koppen gör oavsett roll, jag tycker hon är skum jämt oavsett roll så jag vågar knappt rösta på henne."

Det kanske inte betyder något alls ändå.

Sjuk jäkla tidsbrist....
Riktar också lite blickar på Snurrfian, men tycker att det verkar vara högt spel att två onda skulle rösta på Mammas i början.

Jag väljer att citera detta från Klara för när jag läste det så slog mig att Lobelia la första rösten på Mammas (som dessutom började funderingarna på Scar) och sedan la Snurrfian röst två på samma spelare. Det är ett sätt som jag vet tidigare har använts för den onda utanför lyan att kommunicera med lyan. När första ulven lagt en röst så lägger den onda utanför lyan sin röst på samma spelare. Sen när lyan dessutom väljer att käka Mammas så kan det vara en bekräftelse på att de vet vem som är Scar. Detta skulle kunna ge två saker. Det ena är att LenaH kan vara god, men framför allt att Snurrfian är Scar.

cirkus röstar på Snurrfian

Dessutom i ljuset av att Sedna var spökväckare och antaligen har kontakt med spöket - Sedna röstade på Snurrfian och jag kan tänka mig att det är Mammas som är spöket och hon känner ju väl till den där taktiken.

Nu har jag FiaM och BSF kvar att gå igenom. Och så skulle jag vilja kika lite på Lobelias inlägg igen för att se om jag hittar några godbitar där, i ljuset av att hon var ond.

FiaM börjar med att vara med och rösta ut Lilltess. Andrarösten där har gjort att FiaM har fått en hel drös misstankar emot sig. Det behöver ju i sig inte betyda att hon är ond, jag har själv gjort samma sak som god.

Funderar sedan lite över betydelsen av att Mammas blev käk och vad man kan utläsa av röstningen dag ett. Samt rollfördelningen. Och spökets roll.

Ifrågasätter cirkus uttalande om att hyenorna kunde vara tämligen säkra på att Mammas inte var Scar.

Tycker att jag hakade upp mig på att hon kunde ha hintat om att hon var tvilling i och med kommentaren om surikater i svaret på den obligatoriska frågan.

Får röster på sig av Mirtai och BSF. Hakar upp sig lite på dessa och verkar ha svårt att lyfta blicken från de som röstat på henne. Vill titta närmare på mig pga något cirkus sa (tror att det är cirkus röstinlägg igår, nr 313)

Lobelia ifrågasätter att hon hakar upp sig på den som röstat på henne, och hon försvarar sig med att hon skulle ha granskat dom öven om det var någon annan de röstade på. Att det var rösterna i sig och beteendet innan som var misstänkt, inte att dom landat på henne.

Lägger en andraröst på BSF i ett läge där hon själv har två röster, jag har två, Lobelia har två, Cirkus, Sedna och Snurrfian varsin. Med delvis motivering att rädda sig själv. Idag har det ifrågasatts varför hon då inte la rösten på någon av de som hade två röster, för att öka avståndet. Hon svarar då att hon inte ville rösta på någon hon inte trodde var ond. Och att genom att utjämna med ytterligare en på samma antal röster öka sina chanser i en eventuell lottning.

I sista minuten lägger också Lobelia sin röst på henne. Och här grubblar jag mig grå på vad det kan betyda. Betyder det att FiaM är god? Eller är det ett försök till alibi åt något håll? Jag vet faktiskt inte. Lobelia hade att välja på FiaM, BSF och mig för att försöka rädda sig själv. Är det tre goda, två goda och en ond eller en god och två ond? Jag kliar mig i skallen.

Verkar ärligt förvirrad när det visade sig att hon var kvar. Skriver (fritt citat) att hon förväntat att få se sin egen karaktär i animationerna i uppdateringen. Betyder det alltså att hon inte är hyena? För om hon varit det skulle det troligen varit precis samma uppdatering som det var nu när Lobelia var den som åkte. Eller är det bara ett skickligt spel?

Avslutar gårdagen med att vilja hålla cirkus och LenaH åt det goda hållet. Varför?

Svaret på det kommer i ett inlägg från i förmiddags. Lite tunna grunder kanske, i mina ögon, men man måste ju börja någonstans. :) Ifrågasätter, som så många andra, Koppens godförklaringar och vill sätta bollen__ åt det goda hållet baserat på att hon var med och röstade ut Lobelia. Men vågar inte riktigt.

Är med och diskuterar lite om valet av käk i natt.

Sammantaget vet jag inte riktigt vart jag vill placera FiaM just nu. Mycket talar för hennes fördel, men jag vill vara lite försiktig. Inte högst på min misstankelista just nu.

Har kikat lite på LenaH och hittar några inlägg som jag reagerat på:

Det känns som om jag flyger under radarn här men det är inte avsiktligt. :)
Utgången av lynch och nattkäk känns som en lång, brant och dryg uppförsbacke men det är väl bara att kavla upp ärmarna, annars blir det här världshistoriens kortaste lek. :crazy:

Ska läsa och leta.
LenaH brukar ha ganska hög inläggstatistik, men inte i denna leken. Hon säger även att hon flyger under radarn. Är det avsiktligt för att inte sticka ut?
Fast här uttrycker ju jag en misstanke mot @cirkus ?
Misstanken mot Cirkus kan lika gärna vara för att lägga misstankar på nån annan. Det var flera som hade pgonen på Cirkus och här tog hon kanske chansen? Jag hittade iaf inget speciellt hon skrivit om Cirkus som övertygar mig att hon skulle misstänka henne.
Just nu sticker @Blacksmithfarm och @FiaM ut mest för mig och det beror helt enkelt på deras röster igår.
Jag utgår lite hur jag själv spelar som ulv (iofs rätt kasst, ska medges) och jag lägger sällan första eller sista rösten på någon i början av leken.
Helst lägger jag en uddaröst men det gör jag ju gärna som god också.
De flesta onda brukar dock vilja smälta in i mängden och då är röst två och tre bra ställen att lägga sig på.
Risken finns att man tänker att alla spelar som en själv och det kan vara farligt att haka fast sig på hur man spelar som ulv. Jag har vart med i lekar när en ulv lägger avgörande röst på en ulv för att rädda sig själv. Likaväl som en ulv lägger första, tredje eller fjärde rösten.
Jag är ledsen, men jag tänker använda din egen teori emot dig. :p

I brist på annan info idag (jag brukar inte vilja grunda röster på DL1) så tycker jag det är klart ulvigt att lägga en tredjeröst och därigenom gömma sig i mängden. Därför:

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Det är att göra sig allt för lätt för sig. En ulv som inte behöver bry sig om en bättre teori?
Rent statistiskt borde man vara god i två lekar av tre. :)
Själv är jag nog ulv 50% av alla lekar. Sån statistik är nog inte heller bra när man ska lägga sin röst
Nej man kan inte veta att man lägger sistarösten (om man inte är sist ut och klockan är DL naturligtvis ;)) men som ulv vill de flesta inte sticka ut så mycket i början av leken och det var ju kontentan av vad jag skrev.

Nej, jag var tveksam om Lobelia, det enda jag drog mig till minnes var vad jag skrev i citatet och då gjorde vi fel. Jag ville avvakta och hade nog gjort likadant igen.
Igår såg jag hellre att @FiaM synades eftersom jag var misstänksam mot henne.
Idag har jag svängt och väljer att hålla henne, @bollen__ och dig åt det godare hållet baserat på hur röstningen såg ut och sedan avslutades.

Det gör att det inte är så förtvivlat många kvar att fördela ut roller på utan jag tror att de onda gömmer sig bland (utan inbördes ordning) @cirkus , @Blacksmithfarm , @Snurrfian , @Mirtai , @Koppen och @Gabby_Ossi .

Om mina beräkningar om antalet goda/onda stämmer så ska två bort från listan och sättas på goda sidan. Vilka? Ska klura vidare, måste ha mat.

*måste fixa mat, återkommer*
Av vilken anledning håller du bollen på gida sidan?
Av någon statistisk anledning borde faktiskt @Mirtai vara god för hon har varit ond två lekar av tre på sistone om jag inte minns fel! :p
Återigen: vågar man verkligen lita på statistik?
Rollerna lottas ju.

Nja, jag är tveksam till LenaH just nu

Sjuk jäkla tidsbrist....

Jag väljer att citera detta från Klara för när jag läste det så slog mig att Lobelia la första rösten på Mammas (som dessutom började funderingarna på Scar) och sedan la Snurrfian röst två på samma spelare. Det är ett sätt som jag vet tidigare har använts för den onda utanför lyan att kommunicera med lyan. När första ulven lagt en röst så lägger den onda utanför lyan sin röst på samma spelare. Sen när lyan dessutom väljer att käka Mammas så kan det vara en bekräftelse på att de vet vem som är Scar. Detta skulle kunna ge två saker. Det ena är att LenaH kan vara god, men framför allt att Snurrfian är Scar.

Dessutom i ljuset av att Sedna var spökväckare och antaligen har kontakt med spöket - Sedna röstade på Snurrfian och jag kan tänka mig att det är Mammas som är spöket och hon känner ju väl till den där taktiken.

Just som jag nästan bestämt mig för att du måste vara ond kommer du in med ett inlägg plockat direkt ur mitt huvud. Under dagen när jag bläddrat fram och tillbaka i leken har den där tanken slagit mig många gånger och jag hade tänkt ta upp den när jag var klar med genomgången. :banghead::D

Har kikat lite på LenaH och hittar några inlägg som jag reagerat på:

LenaH brukar ha ganska hög inläggstatistik, men inte i denna leken. Hon säger även att hon flyger under radarn. Är det avsiktligt för att inte sticka ut?

Misstanken mot Cirkus kan lika gärna vara för att lägga misstankar på nån annan. Det var flera som hade pgonen på Cirkus och här tog hon kanske chansen? Jag hittade iaf inget speciellt hon skrivit om Cirkus som övertygar mig att hon skulle misstänka henne.
Fast va? Detta är vad jag skrev som Lobelia inte läste ordentligt:
Fast en ond cirkus hade ju inte behövt exponera sig så (och en tredjeröst är ofta en exponering) eftersom en ond cirkus lika gärna kunde käkat henne?

Jag är sällan superaktiv de första dagarna men den här leken har jag varit väldigt tyst för jag har haft annat irl som tagit mer tid än väntat.

Klara, det som, i mina ögon, talar för att Klara är god är först och främst hennes röst på Lobelia. Visst det kan vara en alibi-röst (speciellt med tanke på att hon lade första rösten) men av någon anledning tror jag inte på det. Möjligen på grund av att även hon har blivit ifrågasatt på grund av rösten på Lilltess. Det att hon var den första (enda?) som direkt ifrågasatte hur Koppen kunde godförklara henne gör också att jag vill sätta henne åt det goda hållet. Lägger jag dessutom till Blacksmithfarms teori om att hon kan vara en möjlig borgmästare så kan jag ju garanterat säga att min röst kommer inte att hamna på Klara idag.

Gabby_Ossi har precis som jag blivit misstänkt för att vara ond. Eftersom det här är första gången jag spelar med henne så vågar jag i dagsläget inte sätta henne åt något håll innan jag har sett mer. Hon har än så länge inte gjort något som jag har reagerat på men eftersom andra har reagerat så ska jag läsa ett varv till.

Blacksmithfarm, röstade precis som jag på Lilltess första dagen och igår röstade vi på varandra. Att hon fick min röst igår var för att jag uppfattade det som att den till stor del baserades på att jag hade röstat på Lilltess dag ett samt att enligt henne kanske försökte framstå som tvilling i den obligatoriska frågan på grund av min kommentar om att jag tvekade mellan att vara lejon eller surikat.
Om att fundera på om man vill vara surikat innebär att man försöker låtsas vara tvilling, innebär det att man försöker låtsas vara något annat än det man egentligen är om man vill vara lejon? Jag vet inte, jag valde att svara på frågan utan en tanke på filmen och har väl själv tolkat de andras svar på samma sätt. Det är möjligt att jag har missat ett stort antal hintar på grund av det men då får jag ta det.
Det som ledde till att jag misstänkte Blacksmithfarm igår var att hon pekade ut mig för att vara ond till stor del baserat på en sak som även hon själv hade gjort (rösten på Lilltess). Jag fick uppfattningen av att hon försökte peka på mig så att alla andra skulle glömma henne.

Själv är jag nog ulv 50% av alla lekar. Sån statistik är nog inte heller bra när man ska lägga sin röst

Av vilken anledning håller du bollen på gida sidan?

Återigen: vågar man verkligen lita på statistik?
Rollerna lottas ju.

Nja, jag är tveksam till LenaH just nu
Statistikdiskussionerna har ju varit skämtsamma.
Och bollens röst på Lobelia igår gör att jag håller henne åt det godare hållet, det har jag ju skrivit? Läser du inte hela inläggen?

Det börjar smalna av nu lite för mig, av de 6 jag har som potentiella ulvar så sticker nu @Blacksmithfarm och @Koppen ut lite för jag tycker deras teorier mot mig är något tunna.

@cirkus röst på @Snurrfian är intressant för jag tror att det kan ge ett och annat Liljeholmens om Snurris är ond. Jag hade nog tänkt lägga min röst på Bsf ikväll men iom cirkus röst åt annat håll så kan jag tänka mig att lägga den på Snurris istället. Visar sig Snurris vara god så är jag benägen att tro att cirkus är Scar.

Sjuk jäkla tidsbrist....

Jag har tyckt att du är skum men jag undrar om en ond cirkus skulle dra fram en sådan här teori mot en annan ond? Jag är ny och inte insatt i den här taktiken, hade alltså inte sett detta om du inte tagit fram det. Samtidig skriver Klara att hon funderat på detta och henne har jag inga misstankar emot. Men nu var du först med denna teori..

Det börjar smalna av nu lite för mig, av de 6 jag har som potentiella ulvar så sticker nu @Blacksmithfarm och @Koppen ut lite för jag tycker deras teorier mot mig är något tunna.

@cirkus röst på @Snurrfian är intressant för jag tror att det kan ge ett och annat Liljeholmens om Snurris är ond. Jag hade nog tänkt lägga min röst på Bsf ikväll men iom cirkus röst åt annat håll så kan jag tänka mig att lägga den på Snurris istället. Visar sig Snurris vara god så är jag benägen att tro att cirkus är Scar.

Känner du igen taktiken som Cirkus lyfter fram i sin teori? Jag har inte spelat tillräckligt länge för att veta om den och det gör ju att jag är väldigt rädd att bli lurad, den låter ju vettig men när man inte varit med om det själv är det ju lätt att bli lurad.

Statistikdiskussionerna har ju varit skämtsamma.
Och bollens röst på Lobelia igår gör att jag håller henne åt det godare hållet, det har jag ju skrivit? Läser du inte hela inläggen?
Även ulvar röstar på varandra för att ge sig själva alibi. Det kan hända titt som tätt.
Jag har inte kikat så mycket på henne så jag har ingen uppfattning (bollen alltså)

Känner du igen taktiken som Cirkus lyfter fram i sin teori? Jag har inte spelat tillräckligt länge för att veta om den och det gör ju att jag är väldigt rädd att bli lurad, den låter ju vettig men när man inte varit med om det själv är det ju lätt att bli lurad.
Jag vet att den teorin har diskuterats flera gånger som ett sätt för en ond utanför lyan att visa sig för de som är i den. :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar