Nu har jag FiaM och BSF kvar att gå igenom. Och så skulle jag vilja kika lite på Lobelias inlägg igen för att se om jag hittar några godbitar där, i ljuset av att hon var ond.
FiaM börjar med att vara med och rösta ut Lilltess. Andrarösten där har gjort att FiaM har fått en hel drös misstankar emot sig. Det behöver ju i sig inte betyda att hon är ond, jag har själv gjort samma sak som god.
Funderar sedan lite över betydelsen av att Mammas blev käk och vad man kan utläsa av röstningen dag ett. Samt rollfördelningen. Och spökets roll.
Ifrågasätter cirkus uttalande om att hyenorna kunde vara tämligen säkra på att Mammas inte var Scar.
Tycker att jag hakade upp mig på att hon kunde ha hintat om att hon var tvilling i och med kommentaren om surikater i svaret på den obligatoriska frågan.
Får röster på sig av Mirtai och BSF. Hakar upp sig lite på dessa och verkar ha svårt att lyfta blicken från de som röstat på henne. Vill titta närmare på mig pga något cirkus sa (tror att det är cirkus röstinlägg igår, nr 313)
Lobelia ifrågasätter att hon hakar upp sig på den som röstat på henne, och hon försvarar sig med att hon skulle ha granskat dom öven om det var någon annan de röstade på. Att det var rösterna i sig och beteendet innan som var misstänkt, inte att dom landat på henne.
Lägger en andraröst på BSF i ett läge där hon själv har två röster, jag har två, Lobelia har två, Cirkus, Sedna och Snurrfian varsin. Med delvis motivering att rädda sig själv. Idag har det ifrågasatts varför hon då inte la rösten på någon av de som hade två röster, för att öka avståndet. Hon svarar då att hon inte ville rösta på någon hon inte trodde var ond. Och att genom att utjämna med ytterligare en på samma antal röster öka sina chanser i en eventuell lottning.
I sista minuten lägger också Lobelia sin röst på henne. Och här grubblar jag mig grå på vad det kan betyda. Betyder det att FiaM är god? Eller är det ett försök till alibi åt något håll? Jag vet faktiskt inte. Lobelia hade att välja på FiaM, BSF och mig för att försöka rädda sig själv. Är det tre goda, två goda och en ond eller en god och två ond? Jag kliar mig i skallen.
Verkar ärligt förvirrad när det visade sig att hon var kvar. Skriver (fritt citat) att hon förväntat att få se sin egen karaktär i animationerna i uppdateringen. Betyder det alltså att hon inte är hyena? För om hon varit det skulle det troligen varit precis samma uppdatering som det var nu när Lobelia var den som åkte. Eller är det bara ett skickligt spel?
Avslutar gårdagen med att vilja hålla cirkus och LenaH åt det goda hållet. Varför?
Svaret på det kommer i ett inlägg från i förmiddags. Lite tunna grunder kanske, i mina ögon, men man måste ju börja någonstans.
Ifrågasätter, som så många andra, Koppens godförklaringar och vill sätta bollen__ åt det goda hållet baserat på att hon var med och röstade ut Lobelia. Men vågar inte riktigt.
Är med och diskuterar lite om valet av käk i natt.
Sammantaget vet jag inte riktigt vart jag vill placera FiaM just nu. Mycket talar för hennes fördel, men jag vill vara lite försiktig. Inte högst på min misstankelista just nu.