Nu kommer ni snart kicka mig ur leken för att jag producerar inlägg på löpande band.
Jag skyller på att jag är sjuk och inte orkar göra mycket annat än att läsa leken.
Blacksmithfarm började med att vara ganska aktiv i diskussionerna kring Snurrfians eventuella hint om att hon skulle vara Scar. Verkar lägga mycket energi på att förstå tankarna kring hinten. Beror det på att hon sitter i lyan och har ett extra intresse av att hitta Scar i ett tidigt läge för att inte riskera ett felaktigt käk? Kommer sedan med ett ganska bra teoriinlägg baserat på svaren på den obligatoriska frågan. Och väljer sedan att lägga en tredjeröst på Lilltess för att inte lägga en meningslös röst. Detta har lett till en hel drös misstankar (precis som på FiaM) när det visade sig att Lilltess var god. Om det gör henne ond? Jag vet inte.
Cirkus väljer att rösta på BSF för att cirkus tycker att BSF gjort det enkelt för sig med sin röst på Lilltess. Så redan innan vi visste att Lilltess var god kommer misstankarna igång mot BSF.
Funderar sedan på valet av käk (Mammas) och om det är ett försök från lyan att kasta misstankar på Lobelia och Snurrfian. Eller om det är en dubbelbluff och någon av dessa sitter i lyan. Och det visade det sig ju igår att Lobelia gjorde.
Kastar ett misstänksamt öga på cirkus för att cirkus vände Mammas misstankar mot cirkus tillbaka på Mammas (rörig mening där tror jag) Det är i den här ordväxlingen som cirkus inlägg om hur en ond cirkus skulle ha gjort dyker upp. Jag är som sagt tidigare inte säker på att en ond cirkus så enkelt skulle ha röstat på Mammas i det läget som var då.
Ifrågasätts igen av cirkus för att ha utelämnat Mirtai när hon misstänkte FiaM pga sitt djurval. Förklarar med att hon visst nämnde Mirtai, men varit otydlig och inte lagt mer energi på det eftersom hon ändå valde att rösta på Lilltess.
Funderar lite kring om käket av Mammas kunde vara ett sätt att kasta misstankar mot Gabby_Ossi.
Analyrerar röstningen av Lilltess, vilket jag tror att vi alla har gjort. Kommer fram till att FiaM är mest misstänkt av de som röstat på Lilltess. Och lägger sedan rösten där.
Resonerar kring Lobelias röst på FiaM. Menar att den kan vara ett försök att rikta misstankar mot henne och Mirtai som också röstat på Fia.
Lanserar en teori om att jag eller bollen__ kan vara borgmästare eftersom det var vi som röstade på Lobelia och någon med en dold röst sedan också måste lagt sin röst på Lobelia. Om jag förstått resonemanget rätt.
Lite vidare funderingar kring cirkus, och även kring Snurrfian. Plockar upp ett inlägg från Gabby_Ossi som hon tycker pekar på att Snurrfian nog inte är ond. Det var när jag läste detta som jag först började tänka tanken att Snurris röstade på Mammas som en hint till lyan att hon var Scar. Vet att detta tillvägagångssätt diskuterades livligt i (jag tror det var) min första lek där vi också hade en ond utanför lyan.
Radar upp Snurrfian, LenaH, FiaM och cirkus som extra misstänkta baserat på röststatistiken. Påpekar att Sedna röstat två gånger på Snurris och funderar över vad det betyder. Tycker inte att Snurris teoriat så mycket.
Sammanfattar sina tankar i det här inlägget:
Ska försöka samla mina tankar såhär långt.
Snurrfian - ond/god?? Tror inte att hon är hyena, men tycker att hon verkar skum. Cirkus påpekade att hon kan vara scar, det kanske stämmer.
cirkus - skaver lite, jag vet att man lätt fastnar på de som man får röster från, men samtidigt är det fler som har reagerat på henne. Det hon skrev om att en "god cirkus skulle aldrig, men en ond däremot..." (fritt citerat ur minnet) skaver.
Samtidigt så kommer hon med funderingar. Fast, kan hennes påpekande om att snurris kanske är scar vara ett sätt att försöka få fokus på just snurris??
mirtai - jag tycker att hennes teori igår var svag, och jag förstod egentligen inte vad som fick henne att lägga rösten på FiaM istället för mig. Det känns som om det bara var för att FiaM redan hade en röst.
Koppen känns (som vanligt? minns ej när jag spelade med henne sist) knepig, Lobelia påpekade att hon inte ville rösta på henne på grund av det, eftersom det var en del av Koppens spelstil (också fritt citerat). Och jag har redan frågat mig ifall detta kan vara ett skydd av en kollega.
Klara och bollen håller jag för närvarande neutralt goda pga möjligheten att någon är borgmästare.
LenaH påpekade att hon kände att hon flöt med lite, och det håller jag med om.
Gabby röstar på mig i dag med grund i DL1, hon var under tidspress, så det kanske inte säger mycket, men det skaver ändå. Jag förstod inte riktigt varför jag var mer misstänkt än FiaM eller för den delen LenaH. Klara kan jag förstå iom DL2-röstningen.
Röstar på LenaH idag för att hon tycker att Lena verkar vilja skydda Lobelia under gårdagens lynch. Och för att Lena lagt ganska lätta röster.
Den enda slutsats jag vill dra om BSF är egentligen att jag inte tror att hon och cirkus sitter i lyan tillsammans. Eller så gör dom det. Men jag tror inte det. Rösten på LenaH idag stämmer väl överrens om mina egna tankar om Lena.