The Lion King (ulvlek)

Det där var ju bra! Men det ställer alla mina tankar om cirkus upp och ned. Jag hade hennes som sannolikt ond, men nu när hon drog fram det här om Snurrfian så tvekar jag. Även om det självklart kan vara ett alibi. Men jag är inte så säker på det.

Om du kollar röstordningen DL1.

Först röstar Mammas på mig och luftar tanken om mig som Scar.
Sen röstar du på Lilltess.
Sen röstar Lobelia på Mammas - vi VET att Lobelia är ulv.

Sen så småningen kommer Snurrfian och röstar på Mammas.

Så min tanke är att Snurrfian liksom talar om för Lobelia (min tanke då att hon är första ulven som röstar) att okej, jag följer dig.

Sen så käkar ulvarna Mammas som ett svar att okej, vi vet att du som också röstade på Mammas är Scar.

Detta gör att om DU vore ond så borde Snurris enligt samma teori röstat på Lilltess.

(snart får vi veta hoppas jag- för uppdateringen har inte kommit när jag skriver detta)
Japp, jag hajar och du hade rätt! Känns som om du står lååååångt ner på min lista nu! :p

Det där var ju bra! Men det ställer alla mina tankar om cirkus upp och ned. Jag hade hennes som sannolikt ond, men nu när hon drog fram det här om Snurrfian så tvekar jag. Även om det självklart kan vara ett alibi. Men jag är inte så säker på det.
Jag kände att det var väl antingen Snurris eller cirkus och jag hoppas att det inte är mer komplicerat än så.
Utan extrainfo måste man (jag) ju helt enkelt våga välja sida. :)

För mig (om vi nu ska göra det enkelt) så innebär det att Koppen och Bsf inte stärkte sina god-aktier direkt.
Jag utesluter inte att det kan vara annorlunda men där kommer nog mitt fokus vara starkast om jag får möjlighet.

För mig (om vi nu ska göra det enkelt) så innebär det att Koppen och Bsf inte stärkte sina god-aktier direkt.
Jag utesluter inte att det kan vara annorlunda men där kommer nog mitt fokus vara starkast om jag får möjlighet.

Nä, BSF åkte högst upp på min lista nu.

Även Gabby tycker jag känns mer skum. Kom in och ändrade sin röst till ondingen, känns alibiröst!

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3

11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian

20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

1. cirkus röstar Blacksmithfarm, Klara, Snurrfian
2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
3. Gabby_Ossi röstar Mirtai, Klara, (Blacksmithfarm), Snurrfian
4. Lilltess röstar FiaM
5. Mirtai röstar Gabby_Ossi, FiaM, Snurrfian
6. Snurrfian röstar Mammas, Sedna, cirkus
7. Koppen röstar Missad röstning, cirkus, LenaH
8. sedna röstar Snurrfian, Snurrfian
9. Lobelia röstar Mammas, FiaM
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
11. bollen__ röstar Gabby_Ossi, Lobelia, Gabby_Ossi
12. Mammas röstar cirkus
13. Klara röstar Lilltess, Lobelia, Snurrfian
14. Blacksmithfarm röstar Lilltess, FiaM, LenaH

Edit, la till lite mer röd färg på Snurrfian.

Ja, BSF stiger på misstankeskalan. Å andra sidan var hon inte inne (tror jag) nu ikväll och hängde med i vad som hände. Men som jag funderade tidigare, jag tror inte att hon och cirkus sitter tillsammans i lyan i alla fall. Och cirkus ligger nu inte längre i topp bland mina misstänkta.

Ja, BSF stiger på misstankeskalan. Å andra sidan var hon inte inne (tror jag) nu ikväll och hängde med i vad som hände. Men som jag funderade tidigare, jag tror inte att hon och cirkus sitter tillsammans i lyan i alla fall. Och cirkus ligger nu inte längre i topp bland mina misstänkta.
Nä, det håller jag med om. Jag var jäkligt rädd att bli lurad av ond cirkus pga jag haft henne som misstänkt men när hon nu visade sig ha rätt så tror jag inte att en ond dragit fram den teorin mot den de misstänkte var scar. Man ska aldrig säga aldrig men hon känns ju mer troligt god än ond efter detta.
BSF stiger hos mig med.

Nu borde det finnas tre hyenor kvar.

Nio spelare kvar.

1. cirkus
2. LenaH
3. Gabby_Ossi
5. Mirtai
7. Koppen
10. FiaM
11. bollen__
13. Klara
14. Blacksmithfarm

Goda roller kvar:

Mufasa (borgmästare)
Simba (välsignad)
Zazu (spion)
Timon (tvilling)
Pumbaa (tvilling + bagare)
Och en lejoninna (bybo)

Alternativt två hyenor och två lejoninnor, men jag väljer att räkna med tre + en då jag tror det är mer sannolikt.

Dom jag just nu har längst ner på misstankeskalan är bollen__, FiaM och cirkus. Men jag är jäkligt rädd att jag är grundlurad.
I mitten ligger Mirtai och eventuellt LenaH (baserat på cirkus teori om att Snurrfian röstade samma som första ulv som la sin röst) som försiktigt neutrala
Vilket gör att Gabby_Ossi, Koppen och BSF just nu är på topp av mina misstänkta.

Men eftersom ingen extrainfo egentligen finns i cirkulation gör det min lista hemskt osäker.

Det här resultatet var en lättnad! Som det ser ut nu så fortsätter jag att hålla Blacksmithfarm och Koppen som mina huvudmisstänkta. Den sista hyenan är jag lite tveksam till, Gabby_Ossi eller Mirtai är de jag har som kandidater för tillfället och av dessa toppar Mirtai eftersom hon lade en sen röst på Snurrfian utan att (vad jag kan hitta) ha haft några misstankar om henne tidigare under dagen. Gabby_Ossi hade trots allt Snurrfian som misstänkt redan på förmiddagen vilket talar till hennes fördel.

Just nu så har ju LenaH klart stärkt sina aktier. Jag tror att hon är god enligt samma teori som fällde Snurrfian.

Sen är det skitsvårt.

Klaras förstaröst på Lobelia - talar för att hon är god - varför dra fram en kollega med en såpass stark teori?
FiaM som såg ut att vara den som skulle åka igår och fick Lobelias röst - det talar för att hon är god. Men det kan ju vara så att lyan bestämde sig för att offra henne.

bsf - har inte stärkt sina aktier, särskilt inte med avseende på att jag är rätt säker på att LenaH är god. Plus då den enkla rösten på Lilltess som jag reagerade på redan då. Och även rösten på FiaM - jag tror ju att FiaM sannolikt är god.

Gabby_ossi - varför ändrade hon rösten från bsf till Snurrfian? Hon la ju bsf-rösten jättetidigt. Sen ändrade hon relativt snartefter min röst och la rösten på Snurrfian. Jag kan inte placera henne. Jag försöker tänka in båda scenarierna med henne antingen som god eller ond. Som god - ja hon kanske insåg att Snurris var ond och ville säkerställa att hon rök. Som ond? Som potentiell kollega med en eventuellt ond bsf? Varför lägga rösten på bsf in the first place och varför ändra den? Jag får inte ihop det. Om nån annan smart kan komma på så träd fram och förklara!

Mirtai och bollen__ är neutrala för mig, snarare goda än onda. Jag har liksom inte något konkret att ta på.

Koppen - jag kan inte placera henne nån annanstans än i lyan. Hennes röst på mig var så slarvig, den byggde på ren felaktighet om min första röst, sånt slarv har man inte råd med som god i den här leken när två så viktiga roller som ängel och siare åkt tidigt. Sen röstar hon på LenaH som jag tror är god.

Just nu så har ju LenaH klart stärkt sina aktier. Jag tror att hon är god enligt samma teori som fällde Snurrfian.

Sen är det skitsvårt.

Klaras förstaröst på Lobelia - talar för att hon är god - varför dra fram en kollega med en såpass stark teori?
FiaM som såg ut att vara den som skulle åka igår och fick Lobelias röst - det talar för att hon är god. Men det kan ju vara så att lyan bestämde sig för att offra henne.

bsf - har inte stärkt sina aktier, särskilt inte med avseende på att jag är rätt säker på att LenaH är god. Plus då den enkla rösten på Lilltess som jag reagerade på redan då. Och även rösten på FiaM - jag tror ju att FiaM sannolikt är god.

Gabby_ossi - varför ändrade hon rösten från bsf till Snurrfian? Hon la ju bsf-rösten jättetidigt. Sen ändrade hon relativt snartefter min röst och la rösten på Snurrfian. Jag kan inte placera henne. Jag försöker tänka in båda scenarierna med henne antingen som god eller ond. Som god - ja hon kanske insåg att Snurris var ond och ville säkerställa att hon rök. Som ond? Som potentiell kollega med en eventuellt ond bsf? Varför lägga rösten på bsf in the first place och varför ändra den? Jag får inte ihop det. Om nån annan smart kan komma på så träd fram och förklara!

Mirtai och bollen__ är neutrala för mig, snarare goda än onda. Jag har liksom inte något konkret att ta på.

Koppen - jag kan inte placera henne nån annanstans än i lyan. Hennes röst på mig var så slarvig, den byggde på ren felaktighet om min första röst, sånt slarv har man inte råd med som god i den här leken när två så viktiga roller som ängel och siare åkt tidigt. Sen röstar hon på LenaH som jag tror är god.
Vad gäller @Gabby_Ossitror jag att hon trodde att ett gott drev skulle gå efter Bsf idag, jag hade ju planer på att lägga min röst där och du gjorde det igår. När hon sen såg att du gick det andra spåret idag så följde hon efter för att samla rösterna. Kanske. Det var iaf min första tanke men jag är inte alls säker, hon kan ju också vara ond men det går inte riktigt ihop för mig.

För mig får nog den sista platsen i lyan ge sig till tåls om jag är kvar.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar