The Lion King (ulvlek)

Men säg såhär då: Om vi bortser från dig och cirkus, vilka ser du i lyan då?
Jag är inte säker på något men för mig lutar det mest åt att Cirkus är scar eller ulv, men mest troligt scar. Vilka som sitter i lyan, ja FiaM undrar jag lite över varför inte hon röstade på någon för att rädda sig själv när hon var uppe mot Lobelia?
Koppen vet jag aldrig var jag har, kan vara god, kan vara ond... Inte en susning...
Att även du kan tänkas sitta i lyan känns inte alls otroligt, speciellt om det nu är så att Cirkus är scar så ser det lite ut som om du försöker rädda henne.
G-O inlägg som jag citerade får jag inte alls ihop, det känns väldigt knepigt att först hålla med en för att sedan lägga sin röst där.
Egentligen misstänker jag alla mer eller mindre... Jag satte först FiaM åt det goda hållet, även Bollen_ när jag fick för mig att det var hon som la upp Lobelia för räkning men det var visst Klara men det gör att jag håller båda dem åt det goda hållet.

Jag har ingen bättre teori på någon annan och håller med om teorierna mot Snurris. Det är ett välkänt sätt att kommunicera med lyan genom att göra som hon gjorde.

Mirtai röstar på Snurrfian

Röstlista dag 3

11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian

Jag väljer att inte lägga min röst på Snurrfian. Inte för att jag inte håller med er.
Jag lär väl bli misstänkt hur jag än röstar ;) men om hon lynchas nu så kan det säga en del om Cirkus roll.
Men den enda teorin jag har just nu är den jag hade tidigare på LenaH och därför får det bli så.

Koppen röstar på LenaH

Röstlista dag 3

20:37
Koppen röstar på LenaH

FiaM röstar på Snurrfian

Jag tror att Sedna var något på spåret och upplever själv Snurrfian som rörig den här leken. Hon har gjort en del misstag, vilket hon själv erkännt, och jag undrar om det beror på att hon redan sitter på facit?

Röstlista dag 3

20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Det här skulle kunna vara försvar av en kollega, tänker jag. Eller i alla fall en förklaring till varför man inte vill rösta på sin kollega i en lynch där denne redan har fått röster.
Detta inlägget kommer när det bara är FiaM och Lobelia som har dubbla röster. Kanske kände sig lyan rädd för att fler skulle haka på och rösta på Lobelia i sista sekund??

Lena är dessutom mån om att skriva i tråden att Dl närmar sig. Allmän uppmaning, eller knuff på en kollega som håller på att missa röstning? Är båda i lyan borde knuffen kunna skett där. Men tänk om det istället är Lena som är Scar???

Känner att jag inte direkt gör det lättare för mig just nu....
Jag har glömt att svara på detta tror jag?

Jag skulle aldrig sticka ut hakan så och försvara en ulvkollega. Var och en tar hand om sitt liksom. Det är faktiskt precis som jag skrev, jag har varit med om att lyncha Lobelia när hon betett sig skumt på det här sättet en gång förut och då var hon ängel. Jag var lite rädd för att göra om samma misstag. :)

Hade jag suttit i lyan med Lobelia hade jag dessutom påmint henne om DL där och inte i tråden.

Alltså, det är trevligt om nån ev ser mig som god men jag fattar inte? *trög*

Om du kollar röstordningen DL1.

Först röstar Mammas på mig och luftar tanken om mig som Scar.
Sen röstar du på Lilltess.
Sen röstar Lobelia på Mammas - vi VET att Lobelia är ulv.

Sen så småningen kommer Snurrfian och röstar på Mammas.

Så min tanke är att Snurrfian liksom talar om för Lobelia (min tanke då att hon är första ulven som röstar) att okej, jag följer dig.

Sen så käkar ulvarna Mammas som ett svar att okej, vi vet att du som också röstade på Mammas är Scar.

Detta gör att om DU vore ond så borde Snurris enligt samma teori röstat på Lilltess.

(snart får vi veta hoppas jag- för uppdateringen har inte kommit när jag skriver detta)

Uppdatering

tumblr_n9awryqB081tx8h89o3_250.gif
tumblr_n9awryqB081tx8h89o1_250.gif

Scar hade planerat allt så väl och noggrant,
men när de väl stod där på klippan svek hans kropp honom.
Han tumlade nedför klippan och när han väl kom ned väntade något helt annat på honom...

tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo5_r1_250.gif
tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo2_r1_250.gif

tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo1_r1_250.gif
tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo3_r1_250.gif

tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo4_r1_250.gif
tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo6_r1_250.gif

tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo7_r1_250.gif
tumblr_mzoegjeBMW1qc3nxxo8_r1_250.gif

Snurrfian var Scar (ledarvargen)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden