The Lion King (ulvlek)

Vad gäller @Gabby_Ossitror jag att hon trodde att ett gott drev skulle gå efter Bsf idag, jag hade ju planer på att lägga min röst där och du gjorde det igår. När hon sen såg att du gick det andra spåret idag så följde hon efter för att samla rösterna. Kanske. Det var iaf min första tanke men jag är inte alls säker, hon kan ju också vara ond men det går inte riktigt ihop för mig.

För mig får nog den sista platsen i lyan ge sig till tåls om jag är kvar.

Ja, det är i de banorna mina tankar går också. Så hon är i alla fall möjlig som god.

I allra bästa fall så är det bara två kvar i lyan. Och i min bok är det ju Koppen och bsf. Om det är en tredje så är det väldigt mycket knepigare.

Ja, det är i de banorna mina tankar går också. Så hon är i alla fall möjlig som god.

I allra bästa fall så är det bara två kvar i lyan. Och i min bok är det ju Koppen och bsf. Om det är en tredje så är det väldigt mycket knepigare.
OM det är en tredje (vilket jag tror) så lär det ge sig när det är dags att lyncha den. De som är kvar lär kunna lista ut vem det är på tre speldagar till.

:D Så mycket teorier har jag verkligen inte bidragit med så här långt, det kan jag hålla med om. Men jag ska försöka bättra mig!

cirkus: "visste" att lyan var tämligen säkra på att mammas inte var scar, visst, rent statistiskt är det så men samtidigt, de enda som kan vara säkra på vad lyan vet och känner sig säkra på är det som sitter i lyan.

LenaH: Smyger med och smyger under radar men här undrar jag om det är ett försök att godförklara sig? Eller ett försök att signalera till lyan att hon är scar?

Gabby_Ossi:
Jag får inte riktigt ihop de här två inläggen? I det första inlägget håller hon med BSF, för att sen i nästa inlägg vända och lägga sin röst på där?

Mirtai: Verkar aktivt leta ulvar och ställer frågor, jag hittar inget som jag reagerar på just nu men inte heller något som sätter henne åt den goda sidan.

Koppen: Jag har alltid lite svårt att hänga med i resonemangen, jag skulle gärna vilja veta varför hon satte Bollen, Klara och BSF åt det goda hållet, jag förstod det inte. Men gör det Koppen ond för att jag inte förstår?

FiaM: Nog känns det som om FiaM är god med tanke på röstningen igår, eller så spelar ulvarna ett väldigt högt spel med att lägga upp henne för lottning. Men betyder det att alla som röstade på henne igår var ulvar?
Postar det här så återkommer jag med de som är kvar för att undvika mastodont inlägg! ;)

Lite intressant att titta på Snurrfians inlägg såhär i efterhand!

Tänkte börja med att kommentera det hon skrev om mig. Jag kan förstå att det var lite svårt att hänga med i det jag skrev eftersom jag hade sån tidsbrist, men bara för att jag håller med om att någons teori låter vettig betyder väl inte att jag inte fortfarande kan misstänka den som ulv? Och när jag tänkte en runda till på rösterna på Mammas kom jag fram till samma möjlighet som cirkus (såg nu att cirkus precis innan mig nämnde möjligheten att Snurrfian var Scar redan i förmiddags men det inlägget missade jag faktiskt då), och när sedan cirkus bidrog med ännu mer infallsvinklar vid sin röst (att det var en taktik som använts förut) var det som att det klickade till på riktigt. Så jag är glad att det stämde!

Nu gled jag visst iväg till att prata om min egen röst istället, men det jag också reagerade lite på nu med tanke på inlägget ovan var vad hon skriver om Mirtai. Känns som ett ganska typiskt sätt för en ond att förhålla sig till en annan ond? Mirtai kommer jag hålla ögonen lite extra på!

Och BSF är för den delen fortfarande misstänkt hon också.

Cirkus håller jag åt det godare håller efter att hon drog upp teorin om Snurrfian. FiaM och Klara också åt godare hållet pga röstutfallet i DL2, men är även öppen för möjligheten att det kan vara avancerat lurendrejeri :p

Övriga har jag nästan ingen uppfattning om alls.

Nu är jag här igen.
Hade tänkt hinna titta till leken på rasten (har jobbat) men mobilen strejkade...

Hursom.
Sjuk jäkla tidsbrist....

Jag väljer att citera detta från Klara för när jag läste det så slog mig att Lobelia la första rösten på Mammas (som dessutom började funderingarna på Scar) och sedan la Snurrfian röst två på samma spelare. Det är ett sätt som jag vet tidigare har använts för den onda utanför lyan att kommunicera med lyan. När första ulven lagt en röst så lägger den onda utanför lyan sin röst på samma spelare. Sen när lyan dessutom väljer att käka Mammas så kan det vara en bekräftelse på att de vet vem som är Scar. Detta skulle kunna ge två saker. Det ena är att LenaH kan vara god, men framför allt att Snurrfian är Scar.

cirkus röstar på Snurrfian

Dessutom i ljuset av att Sedna var spökväckare och antaligen har kontakt med spöket - Sedna röstade på Snurrfian och jag kan tänka mig att det är Mammas som är spöket och hon känner ju väl till den där taktiken.

Detta gör att jag, som många andra, ändrar uppfattning om cirkus. Hon känns för tillfället god.

Jag har glömt att svara på detta tror jag?

Jag skulle aldrig sticka ut hakan så och försvara en ulvkollega. Var och en tar hand om sitt liksom. Det är faktiskt precis som jag skrev, jag har varit med om att lyncha Lobelia när hon betett sig skumt på det här sättet en gång förut och då var hon ängel. Jag var lite rädd för att göra om samma misstag. :)

Hade jag suttit i lyan med Lobelia hade jag dessutom påmint henne om DL där och inte i tråden.

Jo, men min tanke var att du kanske var scar = du visste att lobelia var ond. Nu var det inte så så då faller den delen i teorin. Och om jag litar på cirkus (är inte helt säker på att jag hängde med i hennes teori till 100%) så dalar du i misstankegrad.

bsf - har inte stärkt sina aktier, särskilt inte med avseende på att jag är rätt säker på att LenaH är god. Plus då den enkla rösten på Lilltess som jag reagerade på redan då. Och även rösten på FiaM - jag tror ju att FiaM sannolikt är god.

Gabby_ossi - varför ändrade hon rösten från bsf till Snurrfian? Hon la ju bsf-rösten jättetidigt. Sen ändrade hon relativt snartefter min röst och la rösten på Snurrfian. Jag kan inte placera henne. Jag försöker tänka in båda scenarierna med henne antingen som god eller ond. Som god - ja hon kanske insåg att Snurris var ond och ville säkerställa att hon rök. Som ond? Som potentiell kollega med en eventuellt ond bsf? Varför lägga rösten på bsf in the first place och varför ändra den? Jag får inte ihop det. Om nån annan smart kan komma på så träd fram och förklara!

Mirtai och bollen__ är neutrala för mig, snarare goda än onda. Jag har liksom inte något konkret att ta på.

Koppen - jag kan inte placera henne nån annanstans än i lyan. Hennes röst på mig var så slarvig, den byggde på ren felaktighet om min första röst, sånt slarv har man inte råd med som god i den här leken när två så viktiga roller som ängel och siare åkt tidigt. Sen röstar hon på LenaH som jag tror är god.
(min fetning)
Jag är god :) Så jag tror att hon(Gabby), om hon är ond, ändrade sin röst för att hon ville verka god.

Håller med dig ang Koppen, hon känns knepig.

Nu ska jag läsa igenom lite mer medans jag väntar in DL. :)

Uppdatering

"Dags för lite skoj!" flinade hyenorna när de såg den bekanta blåa figuren en bit framför dem.

tumblr_mjq9jnCcCc1rmlt5fo1_400.gif

"... Och den lilla springschas pippin hoppide hoppade hela vägen till fågelgrytan", sa Banzai medan han ledde Zazu fram till den lilla gejsern, och Shenzi och Ed tittade på mycket roade och förväntansfulla inför showen.

"Åh, nej! Inte fågelgrytan!" utbrast Zazu och försökte förgäves hålla sig ovan ytan, men det var inte lätt när någon höll i ens vingar som en liten marionett.

tumblr_lhqrgr9QHc1qghkx5o1_500.gif

Och upp i luften for Zazu med världens fart och brinnande stjärtfjädrar.

... Det där skulle ta det tag att hämta sig ifrån.

Cirkus var Zazu (spion)

Dag-DL Söndag kl 21:00
Natt-DL Måndag kl 01:00

Senast ändrad:
Jahapp, ganska lätt käk för hyenorna inatt i och med att cirkus redan var godförklarad.¨

Frågan är om hon var något mer på spåren, eller om hyenorna blev rädda när de såg att hon hade räknat ut hur det låg till med Snurrfian?

Hon har röstat på mig och Klara, och efteråt godförklarat Klara. Och jag vet att jag är god...

I sina sista inlägg lyfter hon fram Koppen som misstänkt. Undrar om det ligger något i det?

Att hyenorna valde cirkus som käk var logiskt. Hon fick ju sig själv rejält godförklarad igår. Det var synd att hon försvann dock. Vi hade behövt hennes starka hjärna nu. Fast jag slipper ju oroa mig för att hon grundlurar mig. :cautious::D

I nuläget har jag nog starkast misstankar mot Koppen. Bsf ligger ju också illa till, men det som gör att jag tvekar där är att hon varit tvungen att lägga så tidiga röster så hon inte kunnat vara med i mycket diskussioner. De resonemang hon fört i övrigt tycker jag är ganska vettiga.

Lite mer spontana tankar utan att gå tillbaka och kolla allt för mycket. Ligger fortfarande i sängen med telefonen. Har dessutom lite ont om tid nu på förmiddagen då jag ska iväg till kyrkan och lyssna på min dotters kör.

Cirkus vill godförklara LenaH baserat på att i hennes teori skulle Snurrfian följa första hyena som röstade. Jag tror att vi kanske inte ska räkna med att hennes teori stämmer till 100%. Snurrfian kanske valde att istället följa Lobelia eftersom hon röstade på Mammas och att Snurrfian då kunde få med den extra hinten om en fin gammal tradition (som ju visade sig stämma). Jag påstår inte att LenaH är ond, men jag tror inte att vi helt ska avskriva henne på grund av det här.

Instämmer i att cirkus var ganska väntat som käk. Hade bara hoppats att hon var typ Simba eller Pumba så att vi hade fått ut något positivt av det också :cautious:

Jag kommer inte kunna vara jätteaktiv idag heller, förlåt! Jag har lite tid nu på morgonen och sedan ska jag hänga med med telefonen ikväll. Kan dock inte skriva några långa inlägg på den :down:

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3

11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian

20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

1. cirkus röstar Blacksmithfarm, Klara, Snurrfian
2. LenaH röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
3. Gabby_Ossi röstar Mirtai, Klara, (Blacksmithfarm), Snurrfian
4. Lilltess röstar FiaM
5. Mirtai röstar Gabby_Ossi, FiaM, Snurrfian
6. Snurrfian röstar Mammas, Sedna, cirkus
7. Koppen röstar Missad röstning, cirkus, LenaH
8. sedna röstar Snurrfian, Snurrfian
9. Lobelia röstar Mammas, FiaM
10. FiaM röstar Lilltess, Blacksmithfarm, Snurrfian
11. bollen__ röstar Gabby_Ossi, Lobelia, Gabby_Ossi
12. Mammas röstar cirkus
13. Klara röstar Lilltess, Lobelia, Snurrfian
14. Blacksmithfarm röstar Lilltess, FiaM, LenaH

Lyfter den här, och kompletterar den med grön färg på cirkus. Idag ska jag nog försöka få lite tid att fundera på om jag kan hitta något mönster.

Nu borde det finnas tre hyenor kvar.

Åtta spelare kvar.

1. LenaH
2. Gabby_Ossi
3. Mirtai
4. Koppen
5. FiaM
6. bollen__
7. Klara
8. Blacksmithfarm

Goda roller kvar:

Mufasa (borgmästare)
Simba (välsignad)
Timon (tvilling)
Pumbaa (tvilling + bagare)
Och en lejoninna (bybo)

Alternativt två hyenor och två lejoninnor, men jag väljer att räkna med tre + en då jag tror det är mer sannolikt.

Åtta spelare kvar.

2. LenaH
3. Gabby_Ossi
5. Mirtai
7. Koppen
10. FiaM
11. bollen__
13. Klara
14. Blacksmithfarm

Roller kvar, worst care scenario:

Mufasa (borgmästare)
Simba (välsignad)
Timon (tvilling)
Pumbaa (tvilling + bagare)
1 lejoninna (bybo)

3 hyenor

Jag håller Lena H försiktigt god pga cirkus teori, men håller med om att det inte nödvändigtvis behöver vara så bara för att andra delen av teorin stämde.

Pga rösterna på Lobelia är Klara och bollen__ också åt goda hållet, även om jag är rädd för att det var lur för att få dem godförklarade...

FiaM åt det goda hållet pga Lobelias röst på henne när det fanns flera med två röster. Men såklart också fortfarande möjlighet att Lobelia inte såg de andra två om hon hade bråttom, eller att det är taktik för att få FiaM godförklarad.

Så det lämnar kvar Mirtai, Koppen och Blacksmithfarm bland de mer misstänkta, eller snarare de jag inte har koll på alls :cautious:

Jag är som sagt öppen för att mina teorier om de andra kan vara fel, men jag tror inte det är fel på alla. Så bland Koppen, Mirtai och BSF borde minst en hyena gömma sig...

Det här slår mig som misstänkt. LenaH och FiaM har identisk röststatistik och FiaM röstar alltid efter LenaH. Dessutom med ganska svaga motiveringar, jag har gått tillbaka och kollat. Det skulle kunna betyda att dom är tvillingar, men det som talar emot att FiaM är tvilling är det här, som jag redan lyft upp tidigare:

Jag är lite kluven, älskar kattdjur så förmodligen blir det lejon, mycket på grund av deras familjestruktur. Annars är ju surikaterna fruktansvärt söta de med, men på savannen är det nog tryggare att vara ett lejon :D

Jag kan inte tänka mig att tvillingarna skulle hinta om det redan i den obligatoriska frågan. Dom har ingenting att vinna på det. Men en ulv skulle mycket väl kunna försöka hinta om att den är tvilling för att skapa förvirring. Jag tror att det kan vara så att FiaM fortsätter leka tvilling genom att helt enkelt följa Lenas röster.

Jag ville igår ha FiaM åt den goda sidan, baserat på att Lobelia röstade på henne i ett avgörande läge. Men jag tror att Lobelia försökte skapa ett alibi åt sig själv. Eller åt FiaM, men inge kunde ju veta att det skulle sluta som det gjorde.

Jag kanske är helt av banan här, men jag tycker att det här ser misstänkt ut. Det får bära eller brista.

Frågan är hur mycket spionen fick veta innan hon dog. Snurrfian var ju ganska enkelt och rösten hon la i DL2 säger inte mycket heller...

Det här slår mig som misstänkt. LenaH och FiaM har identisk röststatistik och FiaM röstar alltid efter LenaH. Dessutom med ganska svaga motiveringar, jag har gått tillbaka och kollat. Det skulle kunna betyda att dom är tvillingar, men det som talar emot att FiaM är tvilling är det här, som jag redan lyft upp tidigare:

Jag kan inte tänka mig att tvillingarna skulle hinta om det redan i den obligatoriska frågan. Dom har ingenting att vinna på det. Men en ulv skulle mycket väl kunna försöka hinta om att den är tvilling för att skapa förvirring. Jag tror att det kan vara så att FiaM fortsätter leka tvilling genom att helt enkelt följa Lenas röster.

Jag ville igår ha FiaM åt den goda sidan, baserat på att Lobelia röstade på henne i ett avgörande läge. Men jag tror att Lobelia försökte skapa ett alibi åt sig själv. Eller åt FiaM, men inge kunde ju veta att det skulle sluta som det gjorde.

Jag kanske är helt av banan här, men jag tycker att det här ser misstänkt ut. Det får bära eller brista.
Väldigt synkade röster ;)

BSF ifrågasätter teorin om att Snurrfian hintat till lyan. Bara en god som är skeptisk, eller en lyamedlem som försöker minska trovärdigheten? Vi vet ju nu att det stämde att Snurris var Scar, men var traditionsuttalandet verkligen en hint eller bara tillfällighet? Och om det var en hint, började lyan redan här lista ut sanningen?

Jo, men det var inte så jag menade. Jag ville påpeka att jag, om jag tolkat mammas rätt, inte trodde på att det vore ett smart sätt för snurris att hinta.

Den eventuella hinten bygger som jag förstår det på att Snurris var ond i förra leken och där röstade hon på mammas i första dl (har ej läst den leken så jag vet inte om det stämmer)
Eftersom snurris påpekar att hon, utöver sin teori, fortsätter att rösta på mammas i första dl så påpekar mammas att detta kan vara en hint.
Jag mena att det inte verkar vara en så bra hint, eftersom det krävs att man ska ha varit med i den tidigare leken/eller att någon som varit med i den tidigare leken påpekar hinten (som mammas gjorde).

Ingen aning än så länge...

Visst är det så.
Men jag tycker att det verkar vara en lite långsökt teori, att snurrfia skulle välja att hinta på det sättet. Det kan ju lika gärna vara mammas som vill så små frön av misstankar. Så det är väl svårt att säga något mer om det i det här läget.

Och här fortsätter BSF försöka dra misstankar bort från Snurris

Ah, detta talar till Snurrfians fördel nu, tror jag. Annars är det ganska högt spel, att två ulvar (och bara de två) röstar på samma spelare DL1, och att Snurris diskuterar som hon gjorde med Sedna när ulvarna sedan väljer att käka Sedna.
För tillfället känns det som att ulvarna vill sätta dit Snurrfian.

Nu har jag också funderat lite kring spöket. Jag undrar om ulvarna tänkte på spökrisken när de käkade Mammas? För om teorin som varit uppe stämmer, att de käkade henne för att bli av med en erfaren och jobbig god spelare så kan det ju slå tillbaka på dem själva då. Kan Mammas vara spöke redan inför DL2, förresten???

Inser att det ser skumt ut, enda gången jag medvetet röstade samma som en annan deltagare var dag 2, jag hade då Mirtai och Blacksmithfarm som mina huvudmisstänkta och avvaktade för att se om någon annan skulle rösta på en av dem. LenaH gjorde det och därför följde jag henne. Jag hoppades då även att det skulle öka mina chanser att stanna kvar, vågade inte rösta på någon av de som redan hade två röster då jag inte var säker på att de var onda.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar