Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad lustigt, vi citerade samma sak samtidigt
Hm, jag kanske skulle lägga av och skriva, feber verkar inte göra mig klartänkt.
Kan du förklara närmre så jag begriper. Jag är inte med på varför cirkus blir misstänkt, mer än att fler uttryckt åsikten. Jag ser liksom inte bilden utan cirkus känns som vanligt för mig. Vilket hon för all del även gör som ond de flesta gångerna.
Jag är benägen att hålla med, själv undrar jag var alla misstankar på cirkus kommer ifrån. Hon skriver ofta något i stil med en "ond cirkus hade nte gjort si eller så" och det är hon inte ensam med.
Så mycket teorier har jag verkligen inte bidragit med så här långt, det kan jag hålla med om. Men jag ska försöka bättra mig!
cirkus: "visste" att lyan var tämligen säkra på att mammas inte var scar, visst, rent statistiskt är det så men samtidigt, de enda som kan vara säkra på vad lyan vet och känner sig säkra på är det som sitter i lyan.
LenaH: Smyger med och smyger under radar men här undrar jag om det är ett försök att godförklara sig? Eller ett försök att signalera till lyan att hon är scar?
Fast det fanns ju flera kvar att rösta så det var ju inte givet. Jag skulle inte spelat så som ulv men åas har jag ju deklarerat att jag inte är någon mästarulv heller.
Gabby_Ossi
Jag började också misstänka Snurrfian lite nu, som sagt ser röststatistiken inte så bra ut och Sedna kanske hade en poäng? Samtidigt håller jag med Blacksmithfarm angående att det känns osannolikt att lyan skulle spela såpass högt med först två röster på Mammas och sedan käka henne. Men samtidigt kan de såklart också tänka att vi borde dra den slutsatsen och få motsatt effekt
Sedan har vi då FiaM, vad betyder det att Lobelia lade rösten på just henne av de tre som hade två röster? Betyder det att Fia troligtvis är god och någon av de andra onda? Eller försökte de offra en medlem för att ge den andra alibi?
Klara som jag hade som mest misstänkt och röstade på igår lade första rösten på Lobelia som åkte ut och visade sig vara hyena. För riskfyllt för en lyamedlem eller ett smart drag för att ge sig själv en bättre position?
Gabby_Ossi skrev:Okej, nu kommer Öresundsbron här, jag måste rösta. Hoppas kunna ändra ikväll om jag kommer på något mer.
Pga jag fortfarande tror att någon av rösterna på Lilltess är ulv och Klara och FiaM känns mindre troligt efter gårdagens röstning.
Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
Jag får inte riktigt ihop de här två inläggen? I det första inlägget håller hon med BSF, för att sen i nästa inlägg vända och lägga sin röst på där?
Mirtai: Verkar aktivt leta ulvar och ställer frågor, jag hittar inget som jag reagerar på just nu men inte heller något som sätter henne åt den goda sidan.
Koppen: Jag har alltid lite svårt att hänga med i resonemangen, jag skulle gärna vilja veta varför hon satte Bollen, Klara och BSF åt det goda hållet, jag förstod det inte. Men gör det Koppen ond för att jag inte förstår?
FiaM: Nog känns det som om FiaM är god med tanke på röstningen igår, eller så spelar ulvarna ett väldigt högt spel med att lägga upp henne för lottning. Men betyder det att alla som röstade på henne igår var ulvar?
Postar det här så återkommer jag med de som är kvar för att undvika mastodont inlägg!
Om ingen annan hade lagt en första röst på någon av er så hade jag gjort det. Ni två var i det läget de enda jag trodde var onda och därför var jag säker på att min röst skulle hamna på någon av er. Det var även ett litet försök att rädda mig själv, fram tills att Lobelia röstade på mig var vi fyra som hade två röster var i stället för tre som det hade varit om jag hade röstat före LenaH och då kanske valt Mirtai i stället.Tillbaka igen.
Mina spontana funderingar såhär långt:
Klara påpekar att FiaM har följt LenaHs röstning identiskt.
FiaM förklarar sin röst på mig med att hon ville rösta på en som hon tyckte var misstänkt, men ville vänta och se vem av de två som ev fick fler röster av andra först.
Det skaver. Dels 1. Om man tycker något är misstänkt - varför bryr man sig om att inte lägga en första röst? Har man en teori som håller så spelar det väl ingen roll? Var hon rädd att jag faktiskt skulle bli lynchad, och att det skulle visa sig att jag var god - var det därför hon inte ville sitta där med förstarösten? Och 2. Varför inte rädda sig själv?? Jag förstår inte det faktiskt.
Okej, jag förstår. Men jag är inte beredd att godförklara dig riktigt än.Om ingen annan hade lagt en första röst på någon av er så hade jag gjort det. Ni två var i det läget de enda jag trodde var onda och därför var jag säker på att min röst skulle hamna på någon av er. Det var även ett litet försök att rädda mig själv, fram tills att Lobelia röstade på mig var vi fyra som hade två röster var i stället för tre som det hade varit om jag hade röstat före LenaH och då kanske valt Mirtai i stället.
Även om jag vill rädda mig själv så vill jag inte göra det till vilket pris som helst, speciellt inte i den här leken där alla goda som är kvar behövs.
cirkus var god, snurris ond.Det gör att det inte är så förtvivlat många kvar att fördela ut roller på utan jag tror att de onda gömmer sig bland (utan inbördes ordning) @cirkus , @Blacksmithfarm , @Snurrfian , @Mirtai , @Koppen och @Gabby_Ossi .
Om mina beräkningar om antalet goda/onda stämmer så ska två bort från listan och sättas på goda sidan. Vilka?
Hm, återigen, bluff? dubbelbluff?Det var helt klart intressant! Jag hade inte ens tänkt så långt utan satt @FiaM åt det goda hållet efter röstningen igår, men när du tar fram det där så undrar man ju lite varför hon inte försöker rädda sig själv?
Har kikat lite på LenaH och hittar några inlägg som jag reagerat på:
LenaH brukar ha ganska hög inläggstatistik, men inte i denna leken. Hon säger även att hon flyger under radarn. Är det avsiktligt för att inte sticka ut?
Misstanken mot Cirkus kan lika gärna vara för att lägga misstankar på nån annan. Det var flera som hade pgonen på Cirkus och här tog hon kanske chansen? Jag hittade iaf inget speciellt hon skrivit om Cirkus som övertygar mig att hon skulle misstänka henne.
Risken finns att man tänker att alla spelar som en själv och det kan vara farligt att haka fast sig på hur man spelar som ulv. Jag har vart med i lekar när en ulv lägger avgörande röst på en ulv för att rädda sig själv. Likaväl som en ulv lägger första, tredje eller fjärde rösten.
Det är att göra sig allt för lätt för sig. En ulv som inte behöver bry sig om en bättre teori?
Själv är jag nog ulv 50% av alla lekar. Sån statistik är nog inte heller bra när man ska lägga sin röst
Av vilken anledning håller du bollen på gida sidan?
Återigen: vågar man verkligen lita på statistik?
Rollerna lottas ju.
Nja, jag är tveksam till LenaH just nu
Kan dessutom lägga till att jag inte förstår Koppens godförklaringar av flera spelare tidigt i leken, något som andra har påpekat utan att få svar på.cirkus var god, snurris ond.
Min version av listan: Koppen, Gabby_Ossi, Mirtai, FiaM.
Och enligt dina beräkningar bör en a vara god.
Hm, återigen, bluff? dubbelbluff?
Och så Koppen (igen)
Det känns som att Koppen drar upp allt hon kan hitta om LenaH oavsett om det är OT eller ej. Bara för att bygga en grund till sin röst. Det känns högst misstänkt, om man dessutom lägger till att cirkus satte LenaH åt det goda hållet och Koppen åt det onda, samt det jag redan skrivit om Koppen så gör det att hon klättrar högt upp på misstankelistan nu.
Och eftersom jag har en opålitlig telefon så vågar jag inte chansa på att hinna titta till leken på rasten ikväll. Därför kommer jag följa mitt utstakade mönster och lägga en tidig röst idag med.
Med ovan, samt tidigare inlägg som teori:
Blacksmithfarm röstar på Koppen
Funderar på om man kan läsa ut något av detta...
Hon vill sätta Mirtai åt det goda hållet, tillsammans med FiaM och ev. Koppen.
Hon luftar misstankar mot LenaH och GO
Frågan är vad man kan läsa ut av det, vad är bluff? Vad är dubbelbluff?
(EDIT: Jag försöker få ordning på citatet, det ville inte se ut som vanligt)
Nä, BSF åkte högst upp på min lista nu.
Även Gabby tycker jag känns mer skum. Kom in och ändrade sin röst till ondingen, känns alibiröst!
Vad gäller @Gabby_Ossi så tror jag att hon trodde att ett gott drev skulle gå efter Bsf idag, jag hade ju planer på att lägga min röst där och du gjorde det igår. När hon sen såg att du gick det andra spåret idag så följde hon efter för att samla rösterna. Kanske. Det var iaf min första tanke men jag är inte alls säker, hon kan ju också vara ond men det går inte riktigt ihop för mig.
För mig får nog den sista platsen i lyan ge sig till tåls om jag är kvar.
Ja, BSF stiger på misstankeskalan. Å andra sidan var hon inte inne (tror jag) nu ikväll och hängde med i vad som hände. Men som jag funderade tidigare, jag tror inte att hon och cirkus sitter tillsammans i lyan i alla fall. Och cirkus ligger nu inte längre i topp bland mina misstänkta.
Just nu så har ju LenaH klart stärkt sina aktier. Jag tror att hon är god enligt samma teori som fällde Snurrfian.
Sen är det skitsvårt.
Klaras förstaröst på Lobelia - talar för att hon är god - varför dra fram en kollega med en såpass stark teori?
FiaM som såg ut att vara den som skulle åka igår och fick Lobelias röst - det talar för att hon är god. Men det kan ju vara så att lyan bestämde sig för att offra henne.
bsf - har inte stärkt sina aktier, särskilt inte med avseende på att jag är rätt säker på att LenaH är god. Plus då den enkla rösten på Lilltess som jag reagerade på redan då. Och även rösten på FiaM - jag tror ju att FiaM sannolikt är god.
Gabby_ossi - varför ändrade hon rösten från bsf till Snurrfian? Hon la ju bsf-rösten jättetidigt. Sen ändrade hon relativt snartefter min röst och la rösten på Snurrfian. Jag kan inte placera henne. Jag försöker tänka in båda scenarierna med henne antingen som god eller ond. Som god - ja hon kanske insåg att Snurris var ond och ville säkerställa att hon rök. Som ond? Som potentiell kollega med en eventuellt ond bsf? Varför lägga rösten på bsf in the first place och varför ändra den? Jag får inte ihop det. Om nån annan smart kan komma på så träd fram och förklara!
Mirtai och bollen__ är neutrala för mig, snarare goda än onda. Jag har liksom inte något konkret att ta på.
Koppen - jag kan inte placera henne nån annanstans än i lyan. Hennes röst på mig var så slarvig, den byggde på ren felaktighet om min första röst, sånt slarv har man inte råd med som god i den här leken när två så viktiga roller som ängel och siare åkt tidigt. Sen röstar hon på LenaH som jag tror är god.
Ja, det är i de banorna mina tankar går också. Så hon är i alla fall möjlig som god.
I allra bästa fall så är det bara två kvar i lyan. Och i min bok är det ju Koppen och bsf. Om det är en tredje så är det väldigt mycket knepigare.
Om ingen annan hade lagt en första röst på någon av er så hade jag gjort det. Ni två var i det läget de enda jag trodde var onda och därför var jag säker på att min röst skulle hamna på någon av er. Det var även ett litet försök att rädda mig själv, fram tills att Lobelia röstade på mig var vi fyra som hade två röster var i stället för tre som det hade varit om jag hade röstat före LenaH och då kanske valt Mirtai i stället.
Även om jag vill rädda mig själv så vill jag inte göra det till vilket pris som helst, speciellt inte i den här leken där alla goda som är kvar behövs.
Jag tycker att BSF och Gabby är verkligen misstänkta efter lynchen igår. BSF eftersom hon inte röstade på Snurris och Gabby baserat på hennes ändring av rösten.
Det här kan ju vara möjliga förklaringar men jag vet faktiskt inte. Om Gabby är hyena så känns det väldigt panikartat att ändra rösten. Fast å andra sidan så hade jag misstänkt henne även om hon inte ändrat.
Så här skrev Cirkus igår:
Jag håller med henne om att LenaH nog är god, baserat på Lobelia/Snurrfian teorin från dag 1.
Sedan har vi Bollen__ och Klara som var de enda som röstade på Lobelia. Det gör att jag väljer att ha dem åt goda hållet just nu.
BSF har jag misstänkt sedan länge efter hennes röst på Lilltess. Jag valde mellan henne och FiaM i lynch 2 och tyckte då att BSF hade varit mer aktiv i sitt ulvletande än FiaM så välde därför FiaM. Men ju längre spelet pågår, ju mer svänger jag över till att BSF är ond. Hon röstade ut Lilltess dag 1 och försökte sedan låta bli att rösta ut Snurrfian igår. Det är nog den jag håller högst upp på min lista av misstänkta.
Slutligen har vi Koppen. Jag vill inte alls avskriva henne som ond men det har redan kommit två röster på henne så jag blir lite nojig om det beror på något särskilt. Framförallt när en av de som redan röstat är den person jag håller som mest troligt ond. Om Koppen är ond och sitter i lyan med BSF fattar jag inte varför hon skulle rösta på Koppen såhär tidigt. Om hon var tvungen att rösta tidigt så finns det ju många andra att lägga sin röst på.
Om ingen annan hade lagt en första röst på någon av er så hade jag gjort det. Ni två var i det läget de enda jag trodde var onda och därför var jag säker på att min röst skulle hamna på någon av er. Det var även ett litet försök att rädda mig själv, fram tills att Lobelia röstade på mig var vi fyra som hade två röster var i stället för tre som det hade varit om jag hade röstat före LenaH och då kanske valt Mirtai i stället.
Ja. Alla goda som är kvar behövs. Varför vill du då inte rädda dig själv till varje pris om du är god? Du vet din roll, men inte någon annans. Jag ska utveckla det här resonemanget lite mer när jag kommer hem. Är på väg till stallet nu och har alltid svårt att skriva utförligt på mobilen. Vill bara få ner tanken så jag inte glömmer den.
Jag tycker att BSF och Gabby är verkligen misstänkta efter lynchen igår. BSF eftersom hon inte röstade på Snurris och Gabby baserat på hennes ändring av rösten.
Det här kan ju vara möjliga förklaringar men jag vet faktiskt inte. Om Gabby är hyena så känns det väldigt panikartat att ändra rösten. Fast å andra sidan så hade jag misstänkt henne även om hon inte ändrat.
Eller också anser jag att vissa goda roller är bättre att lyncha än andra? I den här leken anser jag att t ex tvillingarna är bra att ha kvar då de kan kommunicera med varandra och därför bör dessa inte röstas ut, det samma gällde spionen. Jag vet min roll men inte din och där visste jag inte Lobelias heller, jag vågade inte chansa helt enkelt.Nu ska jag försöka spinna vidare på det här.
Börjar med att lägga in röstlistan för den aktuella dagen.
Röstlista DL2
14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar På Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm
21:00 Lobelia röstar på FiaM
När du lägger din röst på Blackmithfarm låg det två röster på dig, två på mig och två på Lobelia. En på cirkus, en på Sedna, en på Snurrfian och en på BSF. Det logiska vore ju att du la din röst på antingen mig eller Lobelia så att vi hamnade på tre rösterför att rädda dig själv. Du säger att du ville göra det, men inte till vilket pris som helst eftersom du inte ville rösta ut en god istället för dig själv (min tolkning).Du valde mellan att rösta på BSF eller Mirtai eftersom det var dom du tyckte var misstänkta.
Ok att man vill rösta på någon man misstänker, men som du själv säger, alla goda är värda att rädda. Är du god, säger du ju emot dig själv när du inte gör allt för att rädda dig själv. Nej tyvärr, jag tror att du var beredd att offra dig själv för att ge Lobelia ett alibi. Att det sedan slog tillbaka och blev tvärt om, det tror jag ingen räknade med. Men det funkade ju åt det hållet också.