Jag blir bara mer och mer osäker ju längre den här leken håller på. Efter den här natten känner jag mig egentligen bara helt säker på att bollen_ är god. Det känns som att alla andra kan passa in bland de onda av en eller annan anledning.
Jag har redan tidigare haft Blacksmithfarm och Mirtai som misstänkta och det står fast även om det inte är lika starkt som de misstankar jag hade för Snurrfian och Koppen så vågar jag inte släppa. Båda verkar ha haft lite begränsat med tid vilket givetvis påverkar. Klara började även sätta Blacksmithfarm åt det goda hållet vilket jag ska titta på och fundera över.
Den som gör mig mest osäker just nu är LenaH
, jag ser henne som en stark spelare och hon har varit ganska drivande i lyncharna av både Snurrfian och Koppen, varför käkades inte hon i natt? Kan det vara så att hon trots allt sitter i lyan? Om jag har förstått reglerna rätt (
@Asko) så var Scars enda chans att komma in i lyan att bli käkad och då byter man en ond mot en ond vilket kanske inte är optimalt för lyan. Om den som kickas är en som inte finns med bland de misstänkta har ju lyan förlorat på bytet, speciellt om Scar är en som redan är misstänkt vilket Snurrfian var i det här fallet. Som det var nu stärktes rösterna för att LenaH är god vilket kan ha varit meningen. Hon var även först att lägga sin röst på Koppen, men å andra sidan så var Koppen redan högt på de flestas lista över onda så det säger heller ingenting. Samtidigt kan det vara just det här som lyan var ute efter...
Jag vill inte säga att LenaH är hyena men frågan är om jag vågar säga att hon är god heller just nu, hur mycket jag än vill att hon ska vara det.
Gabby_Ossi är ännu en som jag inte vet var jag har. Hon står med på fleras lista över misstänkta hyenor, det verkar bara vara LenaH och jag som tvekar, vilket också gör mig osäker. Vad är det som alla tycker är misstänkt?
Jag inser att det här inlägget förmodligen får mig att bli ännu mer misstänkt än vad jag redan är, samtidigt vill jag inte sitta tyst bara för att försöka rädda mig själv.