The Lion King (ulvlek)

Uppdatering

tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo5_250.gif
tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo6_250.gif
tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo7_250.gif

tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo8_250.gif
tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo9_250.gif
tumblr_ls3jicXFEi1r115hxo10_250.gif

Kära dagbok ...

En minnesnotering till mig själv.
Ser du en liten lejonunge springa runt alldeles ensam bland bergen;
Gå. Inte. Efter. Den. Även om det låter kul och smart just då.

tumblr_lst4t35dDw1qc3yd1o1_500.gif

För då faller du nedför ett stup. Och dina kompisar efter dig.

tumblr_lgbiisEUE81qghkx5o1_500.gif

Nu måste jag fortsätta plocka ut taggar.

Banzai over and out.

Ps. Ed är en idiot.

tumblr_m00mr49L6u1r3tlbto1_500.gif

Koppen var hyena (ulv)

Gött!

Nu gäller det bara att hitta de sista två.

Mina högst misstänkta är GO, mycket pga hennes snabba röständring igår och för att jag inte vet vart jag har henne och faktiskt Mirtai, pga hennes tveksamma motivering idag. Även FiaM av orsaker jag teoriade om förut idag.

Det gör att jag tror att Bsf är åt det goda hållet och att hennes spel helt enkelt visar på hur svårt det är att få ihop bra teorier när man inte är inne samtidigt som övriga spelare.

Jag får fundera vidare imorgon om jag överlever. Nu måste jag sova.

Gött!

Nu gäller det bara att hitta de sista två.

Mina högst misstänkta är GO, mycket pga hennes snabba röständring igår och för att jag inte vet vart jag har henne och faktiskt Mirtai, pga hennes tveksamma motivering idag. Även FiaM av orsaker jag teoriade om förut idag.

Det gör att jag tror att Bsf är åt det goda hållet och att hennes spel helt enkelt visar på hur svårt det är att få ihop bra teorier när man inte är inne samtidigt som övriga spelare.

Jag får fundera vidare imorgon om jag överlever. Nu måste jag sova.

Vad är der som gör min motivering mer tveksam än tex Bollens?

Jag skrev ju att jag röstade på Koppen eftersom jag faktiskt inte kan hitta något som gör att jag tror hon kunde vara god. Tex BSF tror jag också är ond men det finns ändå några saker som gör att jag ändå tvekat.

Däremot håller jag med dig om GO! Jag skrev redan igår att jag tyckte henne ändring s
kändes skum och håller fast vid det!

Tillbaka igen :p Nu skrämdes du allt @Asko! Jag tänkte "NEEEEEJ, inte SIMBA!" när jag såg de första två bilderna...:eek:

Det har inte hänt så mycket sedan jag var inne sist. Inte så mycket nytt material att nysta i. På gott och ont.
Alla utom Koppen själv röstade på Koppen. Utmärkt sätt för resterande hyenor att gömma sig, egentligen oavsett var i listan de lagt sina röster.

Vad du skräms @Asko ! Jag var säker på att det var Simba vi blivit av med när jag bara såg de första bilderna :p

Men det var ju lysande, vi klarar kanske det här ändå! :banana:

Sammanställde lite statistik:

Dag 4
12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen_ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Statistik
LenaH: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen
Klara: Lilltess - Lobelia - Snurrfian - Koppen
FiaM: Lilltess - Blacksmithfarm - Snurrfian - Koppen
Gabby_Ossi: Mirtai - Klara - BSF/Snurrfian - Koppen
bollen_: Gabby_Ossi - Lobelia - Gabby_Ossi - Koppen
Mirtai: Gabby_Ossi - FiaM - Snurrfian - Koppen

Försöker att sammanställa mina tankar:
Klara är den som lyckats bäst utifrån vad vi vet för tillfället. Det, tillsammans med Lobelia-lynchen och att jag tycker att hon verkar vettig gör att jag vågar behålla henne som god.
bollen_ är den andra Lobelia-rösten. Tror att jag vågar behålla henne åt det goda hållet
LenaH, enligt cirkus teori bör hon vara god, men Mammas-temat i hinten gör att det kanske är mer osäkert som godförklaring.

Det lämnar FiaM, Gabby och Mirtai. Så som det ser ut nu är det nog främst de tre jag kommer fundera kring (om jag överlever).

Uppdatering

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o1_500.gif

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o2_500.gif

tumblr_mwloseh0oF1t1y086o3_500.gif

This is a new lowest.
Timon hade faktiskt inte menat det så bokstavligen. Han började ångra att han hade övertygat Simba så väl att han var den bäste och smartaste som kunde lösa alla problem i världen. Hade han inte sagt något om att vända världen ryggen..?

Ah, denna sabla fosterföräldrakärlek - den rörde till allt!

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo2_250.gif

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo3_r1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo4_r1_250.gif

tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo5_r1_250.gif
tumblr_n96lgj2LE21sd4c1xo6_r1_250.gif

Han hade åtminstone Pumba!
Eller vänta, fyra hovar var visst mycket snabbare än två tassar. Och den där sabla kjolen kom i vägen hela tiden.

Han skulle inte lämna sitt fina lilla gömställe i första taget. Åtminstone inte tills det där paketet bacon med de vassa betarna kom tillbaka.

"... Pumba!"

Klara var Timon (tvilling)

Dag-DL Måndag kl 21:00
Natt-DL Tisdag kl 01:00

Goda roller
Mufasa - (Borgmästare)
Simba - (Välsignad)
Pumba (Tvilling + Bagare)
Lejoninnor - (Bybor) 1 st

Onda roller
Hyenor - (Ulvar) 2 st

Deltagare:
1. LenaH
2. Gabby_Ossi
3. Mirtai
4. FiaM
5. bollen__
6. Blacksmithfarm
Goda: 4 st
Onda: 2 st

Jag blir bara mer och mer osäker ju längre den här leken håller på. Efter den här natten känner jag mig egentligen bara helt säker på att bollen_ är god. Det känns som att alla andra kan passa in bland de onda av en eller annan anledning. :nailbiting:

Jag har redan tidigare haft Blacksmithfarm och Mirtai som misstänkta och det står fast även om det inte är lika starkt som de misstankar jag hade för Snurrfian och Koppen så vågar jag inte släppa. Båda verkar ha haft lite begränsat med tid vilket givetvis påverkar. Klara började även sätta Blacksmithfarm åt det goda hållet vilket jag ska titta på och fundera över.

Den som gör mig mest osäker just nu är LenaH :cautious:, jag ser henne som en stark spelare och hon har varit ganska drivande i lyncharna av både Snurrfian och Koppen, varför käkades inte hon i natt? Kan det vara så att hon trots allt sitter i lyan? Om jag har förstått reglerna rätt (@Asko) så var Scars enda chans att komma in i lyan att bli käkad och då byter man en ond mot en ond vilket kanske inte är optimalt för lyan. Om den som kickas är en som inte finns med bland de misstänkta har ju lyan förlorat på bytet, speciellt om Scar är en som redan är misstänkt vilket Snurrfian var i det här fallet. Som det var nu stärktes rösterna för att LenaH är god vilket kan ha varit meningen. Hon var även först att lägga sin röst på Koppen, men å andra sidan så var Koppen redan högt på de flestas lista över onda så det säger heller ingenting. Samtidigt kan det vara just det här som lyan var ute efter...

Jag vill inte säga att LenaH är hyena men frågan är om jag vågar säga att hon är god heller just nu, hur mycket jag än vill att hon ska vara det. :arghh:

Gabby_Ossi är ännu en som jag inte vet var jag har. Hon står med på fleras lista över misstänkta hyenor, det verkar bara vara LenaH och jag som tvekar, vilket också gör mig osäker. Vad är det som alla tycker är misstänkt? :confused:

Jag inser att det här inlägget förmodligen får mig att bli ännu mer misstänkt än vad jag redan är, samtidigt vill jag inte sitta tyst bara för att försöka rädda mig själv.

Röstlista DL1

13.14 Mammas röstar på cirkus
13.59 LenaH röstar på Lilltess
14:13 Lobelia röstar på Mammas
15:28 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
15:47 Lilltess röstar på FiaM
16:08 Snurrfian röstar på Mammas

17:41 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
19:35 Sedna röstar på Snurrfian
20:09 FiaM röstar på Lilltess
20:23 Blacksmithfarm röstar på Lilltess

20:41 Klara röstar på Lilltess
20:45 cirkus röstar på blacksmithfarm
20: 51 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Röstlista DL2

14:31 Blacksmithfarm röstar på FiaM
17:40 Koppen röstar på Cirkus
18:48 Mirtai röstar på FiaM
19:25 cirkus röstar på Klara
19:47 Klara röstar på Lobelia
20:06 Bollen__ röstar på Lobelia
20:47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Sedna
20:55 Gabby_Ossi röstar på Klara
20:56 Sedna röstar på Snurrfian
20:57 FiaM röstar på Blacksmithfarm

21:00 Lobelia röstar på FiaM

Röstlista dag 3

11:33 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
14:48 Blacksmithfarm röstar på LenaH
19:17 Cirkus röstar på Snurrfian
19:48 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian
19:54 Snurrfian röstar på cirkus
20:20
Klara röstar på Snurrfian
20:28 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
20:28 LenaH röstar på Snurrfian
20:29 Mirtai röstar på Snurrfian

20:37
Koppen röstar på LenaH
20:44 FiaM röstar på Snurrfian

Röstlista DL4

12:22 LenaH röstar på Koppen
12:25 Blacksmithfarm röstar på Koppen
18:03 Klara röstar på Koppen
18:06 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:13 FiaM röstar på Koppen
18:50 Gabby_Ossi röstar på Koppen
19:51 bollen__ röstar på Koppen
20:12 Mirtai röstar på Koppen

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar